39.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

בזמן שעסקנו בחוק ההסדרה- השמאל התקרב לימין

אמנם ההצבעה על חוק ההסדרה היתה הדבר המעניין ביותר שקרה אתמול בארץ, אבל לפניה היתה עוד הצבעה מעניינת.

 

 

אתמול עלה להצבעה בקריאה טרומית בכנסת “חוק ההסדרה” של ח”כ זבולון אורלב. היתה זו הצבעה דרמטית, אף על פי שתוצאותיה היו ידועים מראש. היציע היה מלא מפה לאוזן בנציגי ההתיישבות שבאו לראות במו עיניהם את ההצבעה, מעין לתת לח”כים “להסתכל להם בלבן של העיניים”.

התקשורת כמובן חלבה עד תום את העובדה שמרבית השרים שתמכו בחוק נעדרו מההצבעה, למעט שרי הליכוד הבכירים שנכחו באולם והצביעו נגד החוק. כל הח”כים של הליכוד (שאינם שרים), למעט ח”כ כרמל שאמה-הכהן הצביעו בעד. בעד החוק הצביעו גם חברי הכנסת מש”ס, האיחוד הלאומי וחלק מישראל ביתנו, בנוסף כמובן למציע החוק, זבולון אורלב עצמו, שהיה הנציג היחיד של מפלגתו במליאה.

להצבעה קדם דיון, בו הציג את ההצעה ח”כ אורלב, וענו לו השרים בני בגין וגלעד ארדן מהליכוד ונתנו את עמדת הממשלה, נגד ההצעה. אורלב הסכים שההצעה, גם אם תעבור, לא צריכה לחול רטרואקטיבית, כלומר על בתי שכונת האולפנה בבית-אל, אלא רק להבא, כפי שכבר טענתי כאן.

השרים לא התנגדו עקרונית לאי-פינוי הבתים, אלא בעיקר לניסיון להפוך החלטה סופית של בג”צ.

גם נפתלי בנט, המתמודד על ראשות “הבית היהודי” ומנסה לגייס תומכים חדשים למפלגה מבין מצביעי הליכוד, ניצל את דחיית הצעת החוק כדי לפנות למצביעי הליכוד הדתיים עם אתר שנועד לסייע למתפקדי ליכוד שהחליטו לעבור ל”בית היהודי”. מסתבר שיש פעילים בליכוד שדווקא אוהבים את הרעיון של בנט, כי זה יוציא דתיים-לאומיים מהליכוד. עם תפיסות גזעניות שכאלה, אולי עדיף שדווקא הם ייצאו מהליכוד…

כעת נשאר לראות אם שרי הליכוד יעמדו במילתם וימצאו פתרון קבע למקרים מהסוג הזה בעתיד, לפני שגל פניות לבג”צ מבית “שלום עכשיו” ישטוף את המדינה, שאחריתו מי ישורנו.

 

אך לפני ההצבעה על חוק ההסדרה הייתה הצבעה נוספת (היו כמה, אך אחת מעניינת במיוחד) על הצעת חוק של ח”כ אילן גילאון ממרצ בשם “הצעת חוק פדיון הבית” (פ18 /2053). לפי הצעתו, כל מתנחל שגר מעבר לגדר ההפרדה יוכל לפנות את ביתו ולקבל על כך פיצוי מהמדינה. השר בני בגין עלה לדוכן כדי לענות לו וקרא לו בטעות “אילן גלאון”. היו”ר, רובי ריבלין תיקן אותו והציע לו לזכור את שמו בכך שעם הגיל מגיע און. גילאון ענה שזה דווקא הפוך.

חזרה לעניין, בתשובתו, עמד בגין על כך שבהצעת החוק של גילאון ישנה התקדמות מעניינת בתפיסותיה המדיניות של מרצ, שכן הצעת החוק מעניקה פיצוי רק למי שגר מעבר לגדר ההפרדה, ואילו יישובים שנמצאים בתוך גדר ההפרדה אך מעבר לקו הירוק אינם מקבלים פיצוי, ומכאן שאפילו מרצ מכירה בשטחים אלו כחלק ממדינת ישראל. גילאון כמובן הכחיש זאת, אך בכל זאת, אעניק כאן שאפו למרצ- המשיכו כך.

ההצעה, למי שתהה, נדחתה, כמובן, ברוב מוחץ. 

 

שבת שלום!



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

השלום שיביא נתניהו

אריק זיו ויזר

לקהילת הלהט”ב לא יהיה נציג טוב יותר מאמיר אוחנה

אריאל אילוז

דודו חיים – המנוע שמחזק את הגברת נתניהו

אלי חזן

בין חמאס לטאליבן /מאת:קינן שי.

אריק זיו ויזר

אמיר אוחנה – שר לביטחון פנים הבא!

דניאל נחמיה

סליחה! ” אבל הגיע הזמן להשיב אש לעבר מקורות הירי”

אלי חזן
דילוג לתוכן