28.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
כללי

בוריס אפליצ’וק בועט – שואף לשריון ברשימה: “הקול הרוסי טרם אמר את דברו”

את בוריס אפליצ’וק (52), מתל אביב, הכרנו בתקופת הקורונה בהפגנות המדוברות של הליכודניקים בצמתים המרכזיים ברחבי הארץ. כיום, לקראת הבחירות הקרבות, יצא קמפיין המבקש לשריין את אפליצ’וק כדי לחזק את החברה דוברת הרוסית בקרב מפלגת הליכוד.

מה הפעילות העיקרית שלך בתקופה הנוכחית?
סדר העדיפויות הוא כזה שבראש ובראשונה צריך לתת מענה בשני מישורים עיקריים: עצירת ניסיון ההפיכה השיפוטית וקידום רפורמה במערכת המשפט והעברת קולות דוברי רוסית מליברמן לליכוד.אני בין המובילים של המאבק נגד הניסיון להפיכה השיפוטית. הייתי בין המארגנים של ההפגנות הכי מדוברות מול ביתה של ליאת בן ארי. חדרנו לתודעה של הציבור הרחב עם המסר שליאת בן ארי עבריינית בניה ותופרת תיקים.  הפגנו גם ליד ביתו של מנדלבליט.צורך ברפורמה במערכת המשפט – הפך להיות הנושא המרכזי בפוליטיקה הישראלית וזה גם יהיה הנושא העיקרי במערכת הבחירות הקרובה. לי יש מניות בזה. אני לא רק איש שטח – אני פעיל מאוד ברשתות החברתיות בעברית וברוסית, ומופיע מדי פעם בערוץ 20 ובערוץ 9 (בשפה הרוסית).

איזה מסר אתה מעביר באמצעות הקהילה דוברת הרוסית בפוליטיקה הישראלית?
בפן של המגזר הרוסי, אני פעיל בניסיון לשכנע את דוברי רוסית לא להצביע למפלגות סקטוריאלית…

כיצד אתה יכול לרתום את הקהילה דוברת הרוסית לפעילות הליכודית?
מדובר בסך הכל בקהילה שמונה 17 מנדטים – כולם כולל כולם, בחתך בין המפלגות השונות. אנחנו יודעים ומכירים את השיח בקרב הקהילה, במיוחד את הצורך להנכיח דמות דומיננטית שתוכל להוות קונטרה לקמפיין השלילי שמובל לרוב על ידי ליברמן.
מה שנדרש כדי לנצח את ליברמן זה להציב דמות חזקה שציבור דוברי הרוסית יוכל להזדהות איתה:  עדיף כרגע דמות גברית כדי להוות קונטרה, וגם חילונית בחזות שידע לדבר אם מצביעי ליברמן בקודים שהם מבינים. אני בהחלט יכול לחזק את ח”כ טלי פלוסקוב שנותנת מענה מצויין בנושא של רווחה ופתרון בעיות (היא היחדה שכרגע מתעסקת בזה), אבל מה שחסר פה  זה דמות שסוחפת אחריה חלק מהאנשים שעדיין רואים בליברמן סוג של מנהיג. בבחירות האחרונות אחרי עבודה מאומצת מטה דוברי רוסית בהובלת טלי פלוסקוב הביא לליכוד 6 מנדטים של דוברי רוסית. השג מרשים. אני היית אחראי על מטה דוברי רוסית בתל אביב ואנחנו הצלחנו בתל אביב להוריד מליברמן 3,200 קולות – המספר הגבוה ביותר בין כל הערים.

איזה מסר אתה מעביר באמצעות הקהילה דוברת הרוסית בפוליטיקה הישראלית?
בפן של המגזר הרוסי, אני פעיל בניסיון לשכנע את דוברי רוסית לא להצביע למפלגות סקטוריאליות כי זו דמגוגיה אחת גדולה. אני בהחלט מוכר בתור תוקף עקבי של ליברמן ולוחץ במקומות הכואבים ביותר: זה שכיום כולם יכולים לדבר על הקמפיין האנטישמי שהשיק ליברמן, למשל, הוא תוצאה ישירה של העבודה שעשינו ואני שמח על התוצאות. אני פחות שמח על הנסיבות: הקמפיין האנטישמי של ליברמן היה בעיקר בשפה הרוסית ואנחנו לקחנו על עצמנו לתרגם את כל מה שהוא אמר ברוסית ואת התגובות של קהל התומכים והמצביעים שלו. אנחנו חשפנו את התופעה המכוערת הזאת לקהל הרחב של דוברי עברית באמצעות רתימה של ערוץ 20 וגלי צה”ל. מי שהובילה את הפרויקט הזה – אישה מדהימה נטליה רוטנברג ואני הייתי יד ימינה בפרויקט הזה ועזרתי לתקשר אותו לתקשורת בעברית. חשפנו את האמת הפשוטה – ליברמן מדבר בשתי השפות שונות, וקמפיין ברוסית היה מכוער מאוד ועם אלמנטים אנטישמים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הפגנות הליכודניקים ברחבי הארץ

דניאל נחמיה

“פענוח מבול אל-אקצא: תגמול על סולימאני או סכסוך עמוק יותר?”

אריק זיו ויזר

זמר הבית של הליכוד

אריק זיו

השר כ”ץ בסוכתו : “אתמודד להנהגת הליכוד לאחר נתניהו”

אריק זיו

חליווה מחפש הלבנה

אריק זיו ויזר

מה קרה לקארה?

מערכת ליכודניק
דילוג לתוכן