39.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
צעירים

בונים מחדש את יחסי החוץ של הליכוד

בימים של הצורך להתמודד עם אתגר החרם על ישראל יצאו אלי חזן, מנהל אגף הסברה וקשרי חוץ של הליכוד, ותמיר ורצברגר, צעיר ליכודי שמתמחה בהסברה ישראלית, לועידת הסטודנטים הדמוקרטים האירופים והחזירו את הליכוד למקום אליו היה שייך. תמיר כותב לליכודניק על התחושות 




כבן למשפחת חקלאים המושגים “לקצור את הפירות” ו”העבודה נושאת פרי” מוכרים לי היטב מחיי היומיום, פשוטם כמשמעותם. מראה עץ עמוס פירות או שדה פורח, בשלל צבעים, משכיחים את העבודה הקשה, שהייתה כרוכה בכך, וכגודל ההשקעה גודל הסיפוק.

את החקלאות החלפתי לפני מספר שנים בפוליטיקה בכלל, ובהסברה בפרט, וכשמדובר בטובת המדינה אין גבול לרצון לפעול ולהשקיע, ובהתאם גם תחושת הסיפוק העילאית, למראה “פירות” העשייה, היא בלתי ניתנת שלתיאור.

בחודשים האחרונים אני פועל ביחד עם מנהל אגף קשרי חוץ והסברה במפלגת הליכוד, אלי חזן, יושב ראש ועידת צעירי הליכוד, אריאל קלנר ועומרי אקוניס בחידוש ושיקום קשרי החוץ של המפלגה עם מפלגות ימין-מרכז, קהילות יהודיות וארגונים נוספים בכל העולם, עם דגש מיוחד על אירופה.

החיבור הזה נוצר במהלך סמינר בבודפשט בחודש אוגוסט האחרון, אליו הוזמנו על ידי ראשי הקהילה היהודית בהונגריה, כחלק מקשר אישי שרקמתי עם הקהילה היהודית במהלך השנים, במטרה לסייע להם במאבק באנטישמיות.

מאז אותו סמינר, שהוליד פרויקטים נוספים בין מפלגת הליכוד לקהילה היהודית בהונגריה, ואף חיבור והידוק היחסים למפלגת השלטון בהונגריה, הפעילות שלנו התרחבה, העמיקה והושרשה בכל היבשת השכנה, והובילה לחידוש יחסים, ואף יצירת קשרים חדשים עם מפלגות אירופאיות, שמעולם לא היו בקשר עם מפלגות פוליטיות מישראל.

נקודת השיא (עד כה) התרחשה בשבוע שעבר בירוואן, עיר הבירה של ארמניה, בכינוס הועידה של ארגון הסטודנטים הדמוקרטים האירופאים (EDS), ארגון הסטודנטים הגדול ביותר באירופה, אליו הוזמנו על ידי נציגי הארגון באופן אישי, וזאת כתוצאה ישירה לעבודת הסברה ודיפלומטיה ברמות הגבוהות ביותר, מול הארגון, בחודשים שקדמו לכינוס.

יצאנו לירוואן אני ומנהל אגף קשרי חוץ, אלי חזן, כנציגי מפלגת הליכוד, על מנת לייצג את מדינת ישראל ומפלגת הליכוד מול ההנהגה העתידית של אירופה.

לאחר קונקשיין במוסקבה נחתנו בירוואן ב 4:30 לפנות בוקר ל -5 מעלות, אך למרות מזג אוויר קר, גם ביחס למזג האוויר שהשארנו מאחורינו בארץ, קבלת הפנים והאהדה להם זכינו מכל באי הועידה חיממו את לבבותינו וחיזקו את התחושה, שכל הדיבורים על בידוד מדיני של ישראל בעולם רחוקים מלהיות מחוברים למציאות.

את הימים הראשונים של הכינוס ניצלנו להיכרויות אישיות ורקימת קשרים אישיים עם כל המשתתפים, כאשר כל אחת ואחד מהמשתתפים מייצגים מפלגה פוליטית או ארגון סטודנטים במדינותיהם, מקוסובו ומולדובה ועד בריטניה וגרמניה.

מעבר לקשר אישי, שהינו הבסיס החשוב ביותר להמשך הפעילות, החלו להירקם יזמות לפרויקטים גדולים וחשובים מאוד בנינו לבין חלק מהמשתתפים, עליהם אני סבור שעוד נכתוב בעתיד הקרוב, והחשוב מכל – לבקשתנו החל תהליך של החזרת הליכוד לחברות מלאה בארגון.

היום הראשון הוקדש בעיקר להגעה והתארגנות של המשתתפים אולם היום השני של הכינוס כלל, בין השאר, ביקור במוזיאון הלאומי של ארמניה וביקור בפרלמנט ופגישה עם יושב ראש הפרלמנט הארמני.

ביום השלישי אירחו אותנו במשכנם ראש ממשלת ארמניה ונשיא המדינה, ולאחר מכן זכינו לבקר במוזיאון רצח העם הארמני, שכנכד לניצולי שואה לא יכולתי שלא לחוש חיבור אישי וישיר כל כך להיסטוריה הטראגית של העם הארמני, וקריאתם של הארמנים להכרה בינלאומית ברצח העם הארמני היא לא רק נכונה וצודקת בעיני היא גם הדבר המוסרי והאנושי לעשות, על אחת כמה וכמה כעם שחווה בעצמו שואה.

בין לבין אני ואלי ביצענו הסברה ישראלית לכל דורש, והיו לא מעט דורשים.

היום האחרון של הכינוס הוקדש כולו לועידה עצמה.

אין מראה מרגש יותר מלהיכנס לאולם כנסים, עם פודיום ושולחן גדול בצורה “ח”, ולראות את דגל ישראל ניצב בין תגיות שמותינו והארגון אותו אנחנו מייצגים ליד כל דגלי מדינות אירופה.

אלי עלה לשאת דברים ולהציג את המפלגה בשלב הצגת האורחים ועשה זאת ברהיטות ובמקצועיות כל כך רבה עד שלא ניכר עליו שהוא מתרגש מהמעמד, והעידו על כך התשואות מקיר לקיר, להם זכה, כשסיים את דבריו.

עם נעילת הועידה נפרדנו מחברינו החדשים, ארזנו את המזוודות והחלנו במסענו חזרה הביתה עם תחושת סיפוק עצומה והבנה עמוקה שאת ה”עץ” הזה צריך להמשיך להשקות ולטפח כדי שימשיך להניב “פירות”, אבל מה”פירות” הללו יהנו הרבה אנשים לעוד שנים ארוכות.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מנחם בגין, אומנות הנאום והרטוריקה

אריק זיו ויזר

השר ארדן במפגש עם צעירים

Gilad Trugbild

גבעתיים עם שאין

אלי חזן

פייגלין: “הפתרון לבעיות החוץ של ישראל – ראש ממשלה עם כיפה”

אלי חזן

נאה דורש ראוי שיקיים

אריק זיו ויזר

סיור צעירי הליכוד לתמיכה בישוב היהודי בחברון

אלי חזן
דילוג לתוכן