20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

“בוז’י, כיצד תצליח להרכיב ממשלה?”

טור אישי של אייל דותן על התנהגותו של ראש המחנה הציוני, יצחק בוג’י הרצוג בראיון עם רינה מצליח. על שאלה אחת הוא טרם ענה: כיצד בכוונתו להקים ממשלה?


 

צפיתי אתמול בראש המחנה הציוני, ח”כ יצחק בוג’י הרצוג, בתכנית “פגוש את העיתונות” עם רינה מצליח וחשתי מיד באי-הנוחות שלך לאור השאלות שנשאל על ידי המראיינת. כל בר-דעת הבין מיד שדף המסרים של יועצי ח”כ הרצוג היה מונח לפניו והוא לא סטה ממנו גם לא מילימטר אחד. כל תחילת משפט הוא חוזר על המנטרה הבלתי מובנת: “אני אהיה ראש הממשלה הבא. אני אהיה הפתעת הבחירות הללו”.


לשאלתה של המראיינת, כיצד הוא רואה את עצמו מרכיב את הממשלה הבאה כאשר אין בידיו את המנדטים להרכיב את הממשלה הוא משיב באותה תשובה מהוססת: “אני אהיה ראש הממשלה הבא. אני אהיה הפתעת הבחירות הללו”.


היום בערב גיליתי לפתע שח”כ בוז’י הרצוג אינו מוכן להתייצב לעימות פומבי בין כל ראשי המפלגות המתמודדות לכנסת ה-20 והסכמתו היחידה הייתה להתייצב לעימות פומבי עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. למעשה, בפעם הראשונה קרא הרצוג לנתניהו להגיע עמו לסבב של מספר עימותים מתוקשרים שבכל פעם ייבחר הנושא המדובר על ידי הערוץ המארח את העימות, ערוץ 2. תמוה בעיניי שיצחק בוג’י הרצוג נלחץ לפתע להשתלב בעימות פומבי מול ראשי המפלגות וביניהם: משה כחלון, יאיר לפיד ואביגדור ליברמן.


לראשונה האזנתי לדבריו של עו”ד גיל סמסונוב, לשעבר מנהל קמפיין הבחירות של “הליכוד”, שהשתתף בפאנל הפוליטי בתכנית, מאשר שהוא חושב שכדאי לבנימין נתניהו לקחת חלק בעימות הפומבי עם בוג’י הרצוג משום שזה עשוי להביא לו קולות בלתי משוכנעים מהבית היהודי וליברמן. גיל סמסונוב הוא בין הבודדים, אם לא הבודד, מקרב אנשי נתניהו שחפץ בכך שנתניהו יהיה שותף לעימות פומבי.


הראיון עם רינה מצליח גולש לפסים אישיים כאשר מצליח אומרת לבוג’י: “איני יכולה להמשיך כך בראיון, כאשר אני שואלת שאלה ואתה חוזר על אותה מנטרה שאתה הוא המנצח בבחירות הקרובות וראש הממשלה הבא. תענה לעניין”, מפצירה בו רינה מצליח. בוז’י הרצוג בשלו, הוא ממשיך להכתיר את עצמו כראש הממשלה הבא ומוסיף סקופ חדש לציבור: “החלטתי לצרף את איש הפרסום, ראובן אדלר, לקמפיין שלי בתקווה שהוא יביא את הניצחון”.


האם ראובן אדלר יביא את הניצחון למחנה הציוני? מסופקני קשות משום שראש המחנה הציוני, בוז’י הרצוג, מדקלם שוב ושוב שהוא ראש הממשלה הבא, אך אינו משיב לשאלות הקשות מבחינה מתמטית, כיצד הוא רואה את הניצחון שלו כאשר יש רוב ברור לבנימין נתניהו בהקמת ממשלה?

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בלי נאמנות אין אזרחות. האומנם?

אריק זיו ויזר

זוטי דברים

אמיתי שיף

תרבות השלטון בישראל במדרון תלול

אריק זיו ויזר

האי-היווני: תיק פתוח

אלי חזן

ז’בוטינסקי בין מופת לחזון לאומי

אריק זיו ויזר

אבו מאזן מעולם לא עזב את דרך הטרור

עינר אביב
דילוג לתוכן