27.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

בוגי רומז: אולי ההקפאה תסתיים בתוך פחות מעשרה חדשים/מאת יעקב מאור

“יתכן כי ההקפאה לא תימשך עשרה חודשים, כי יכול להיות שכל מיני דברים יקרו עד אז” כך גילה השר משה (בוגי) יעלון במפגש עם חברי “בימת המייסדים” במצודת זאב. השר יעלון התבקש להסביר אילו דברים צריכים לקרות כדי שההקפאה תסתיים בטרם עת, אולם הוא סירב לפרט. דווקא שמירתו העקשנית על חשאיות גרמה נחת רוח לקהל ותיקי הליכוד, שקבלו תחושה שמאחורי הקלעים אולי מתרקם מהלך ציוני גאה לנטרל את ההקפאה.
השר יעלון ניסה להסביר לקהל את הסיבות להחלטת שרי השביעיה על ההקפאה. הוא סיפר על מחלוקת עקרונית קשה מאוד של ממשלת ישראל עם הממשל האמריקאי. לדעת יעלון, הממשל האמריקאי אינו מבין את המציאות במזרח התיכון. אמריקאים רואים בהתנחלויות מכשול לשלום, כי ההתנחלויות מקשות על מסירת השטחים לפלסטינים. לכן מזכירת המדינה האמריקאית דרשה בתוקף לא להוסיף לבנות אף לא אבן אחת ביהודה ושומרון, אליבא דיעלון. 

“אנחנו עמדנו בתנאים לא פשוטים. מצד אחד לא רוצים להתעמת עם ארצות הברית, ומצד שני לא רוצים להתכופף”. לפיכך החליט נתניהו על דרך פשרה בין הדרישות האמריקאיות לבין מצע הליכוד. “אמרנו שאנו מוכנים לקחת על עצמנו השהייה של הוצאת אישורי בניה והיתרי בניה חדשים למשך עשרה חודשים בלבד, ולא לתמיד, כמו שדרשו האמריקאים. ואף השהייה זו תהיה מסוייגת בתנאי שכל תוכניות הבניה שכבר אושרו ימשיכו להיבנות בתקופה זו”.
בוגי יעלון הודה בכנות כי “זה מנוגד לתפיסת עולמנו ולמה שאנחנו מאמינים בו”, אבל אמר שכנראה בעתיד הקרוב התוצאה תהיה דוקא מבורכת. “תראו שבעוד עשרה חודשים יהיו ביהודה ושומרון יותר תושבים מאשר היום ולפני תחילת ההקפאה”.
בקהל נשמעו קריאות ביניים שזה לא מה שרואים בטלויזיה וקוראים בעיתונים. לפי התקשורת הפקחים של ברק מפסיקים בניה של בתים בהקמה עם תוכניות מאושרות. בוגי הודה כי “יש בעיות ביישום, כי זה באחריות משרד הבטחון. חלק מהדברים בוצעו לא לפי החלטות הקבינט”.
אולי אפשר היה להבין מכך שהסרבן כאן הוא אהוד ברק ולא הרב מלמד ותלמידיו.
רוב הרצאתו של יעלון הוקדשה למשנתו הבטחונית והציונית. הוא סקר את תולדות הסכסוך בין היהודים והערבים בארץ ישראל מאז החלטות ועדת פיל בשנת 1939 ועד ימינו בהסכמי אוסלו וקמפ דייויד 2000. לכל הצעה פשרה לסיום הסכסוך היהודים תמיד אמרו “כן” והערבים תמיד אמרו “לא”. דבר זה מוכיח שפניהם לא לשלום, אלא לסילוק היהודים מארץ ישראל. חלק מההרצאה הוקדש לאיום האיראני, וחלק אחר למשבר ישיבות ההסדר.
בשלב השאלות שבסיום ההרצאה התחממה מאוד האוירה. נשמעו צעקות וקריאות ביניים נגד הממשלה. רבים דיברו בכאב על אכזבתם מביבי. רבים התרעמו על נטישתו את דרך הימין, ועל ההונאה והניצול של קולות פעילי הליכוד. מגרונם של כמה מהשואלים והמגיבים בקעו עוינות ושנאה גדולה נגד ביבי. מנחה הערב, עו”ד אהרון מלצר, ניסה להשתיק את הצעקות, אך ללא הצלחה.
בשלב זה ראינו לראשונה את בוגי יעלון מאבד את סבלנותו בגלל קריאות הביניים שקטעו את תשובותיו. הוא ניסה ללמד סנגוריה על ביבי, ואמר: “ליכודניקים נוטים לשכוח שיש לנו רק 27 מנדטים. ראש הממשלה זקוק לקואליציה כדי לשמור על השלטון, ועליו להתחשב בחברי הקואליציה. אתם מדברים ומעלים דרישות כאילו הליכוד זכה ב40 או 50 מנדטים. אילו כך היה המצב האלקטורלי – הכל היה נראה אחרת והממשלה היתה פועלת קרוב יותר לעמדותיכם. אבל יש אילוצים קואליציוניים, ואין לזלזל בהם”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מתלכדים באשדוד

אלי חזן

לבני נכשלה בהקמת ממשלה

אריק זיו ויזר

מברכים ומחזקים את ראש ממשלת ישראל יו”ר תנועת הליכוד מר בנימין נתניהו .

אריק זיו ויזר

ערב לציון 69 שנים לפטירת ז’בוטינסקי בהשתתפות בני בגין/מאת יעקב מאור

אריק זיו ויזר

בוגי תוהה מדוע להגיע לקונפליקטים

אריק זיו ויזר

הנגבי ולין בכנס המייסדים הוותיקים

אלי חזן
דילוג לתוכן