20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

בוגי : “מה שהיה לא יהיה”

דברי בוגי היום בכנסת בתשובה להצעת החוק של “ישראל ביתנו” בנושא הגיוס והנשיאה בנטל:

 

 

הצעת החוק עוסקת בפצע פתוח בחברה הישראלית. ישנה תחושת חוסר הוגנות של אלו הנושאים בנטל הביטחוני, הלאומי, האזרחי והכלכלי. המשך המצב הקיים עלול להביא לשוקת שבורה כלכלית וחברתית. עלינו להביא לשינוי משמעותי, באופן שיאפשר ויחייב את השתתפות המגזר החרדי והערבי באופן שווה יותר בנשיאה בנטל. מה שהיה לא יהיה.

אני מסכים עם תכלית החוק, אך אי אפשר להוביל בבת אחת ובאבחת חרב, מהלך שכזה המביא לשינוי מציאות שהתקבעה במשך 64 שנים. יש חשיבות עצומה להדרגתיות ולא לזבנג וגמרנו. לכן הדרך הנכונה היא לקבוע יעדים למספר המשרתים בשני המגזרים ויצירת מנגנוני תמריצים חיוביים ושליליים. זו דרך ארוכה יותר, אבל היא גם הקצרה. בשנים האחרונות יש עלייה משמעותית במספר המשרתים בצבא ובשירות הלאומי-אזרחי, הן במגזר החרדי והן במגזר הערבי, שם ניתן היה להכפיל את המספר אילו היו משימות עבורם. לכן יש צורך של המערכת להתכונן על מנת לקלוט את המשרתים. אם, למשל, היו נפתחים עוד שני גדודי נח”ל חרדי, הם היו מאוישים. בדיון הרגיש הזה צריך להיזהר משיסוי ציבור בציבור, מדה-לגיטימציה או השנאה. מאחר ולא הצלחנו להביא הצעת חוק לאישור, ב-1 באוגוסט תחול תחיקת הביטחון, ולכן הצעת החוק מיותרת. בכוונתי להביא בקרוב את הצעתי בנושא לממשלה, ולאשרה כהצעת חוק ממשלתית בהזדמנות הראשונה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

30 ראשי רשויות לשטייניץ : תומכים בך וברה”מ

אריק זיו ויזר

שר החינוך גדעון סער : מחובתנו לחזק את החינוך הממ”ד

אריק זיו ויזר

פלד ונתניהו מחבקים את טל – ילדת צד”ל

אלי חזן

משט של טרור

אריק זיו ויזר

הסברה פוסט מודרנית : הקמת “רשות לאומית להסברה”

אלי חזן

דני דיין תומך בשטייניץ

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן