34.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

בוגי מאיר לנו ממשנתו על ענייני השעה

התארח במכללת אשקלון והסביר סוגיות מדיניות הנוגעות לישראל


 

על מצרים:

“כל נשיא מהמועמדים הנוכחיים שייבחר במצרים, יהיה ככל הנראה מחויב להסכם השלום עם ישראל. המועמדים בעצמם התבטאו כך בעקבות חשיבות הקשרים הכלכליים של מצרים עם ארצות הברית. יש להם 1.3 מיליארד סיבות לרצות בכך, בניגוד לאחים המוסלמים שאמנם לא מציבים מועמד מטעמם לנשיאות, אך עמדתם כנגד כל קשר עם ישראל, או קיומה של ישראל בכלל, היא חד משמעית ומציבה סיכון לקראת העתיד”.

 

על תהליך קבלת ההחלטות בממשלה:

“בעבר, עבודת המטה בחטיבה בצה”ל הייתה טובה יותר מאשר בדרג המדיני. ראש הממשלה נתניהו זיהה את חולשת עבודת המטה בדרג המדיני כבר בקדנציה הראשונה שלו, ולכן הקים את המל”ל על אף התנגדות של מערכת הביטחון. מאחר והמל”ל לא צבר קילומטראז’ בשנים שלפני כהונתנו כממשלה, הוחלט להקים את משרדי. יש כיום עבודת מטה ברמה גבוהה, והמשרד לנושאים אסטרטגיים הוא חלק מזה. למדנו מטעויות עבר, וההוכחה לכך היא עבודת המטה הרצינית והמעמיקה שמתבצעת כהכנה למשטים הנוכחיים. לא סתם ישנם קשיים למארגנים להוציא לפועל את תוכניותיהם, וזה הודות לעבודת המטה שכוללת ריכוז מאמץ בתחום המדיני-דיפלומטי והכנת תוכניות מבצעיות של צה”ל, שאמורות לתת מענה לתרחישים השונים”.

 

על תהליך השלום:

“יושבת ראש האופוזיציה, ציפי לבני, שבה וטוענת כי הבחירות בישראל, שהעלו את הליכוד לשלטון, פגעו בסיכוי לחתום על הסכם עם הפלסטינים בעקבות תהליך אנאפוליס. אלו התבטאויות אומללות. הייתי מצפה מציפי לבני לאחריות לאומית שתבוא לידי ביטוי במתן גיבוי לממשלה, ולא להתעסק בפוליטיקה קטנה. לבני בעצמה שמעה מהפלסטינים ‘לא’ כשדרשה מהם להכיר במדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי ושכל הסכם יהיה סוף הסכסוך וקץ התביעות. גם היום הפלסטינים מסרבים לכך. לכן לא נסכים בשום אופן להיכנס לכל דיון על גבולות או טריטוריה. לא יעזרו לוליינות מילולית או שימוש במניפולציות סמנטיות של הצד הפלסטיני. עד אז נקיים תהליך של מלמטה למעלה, ונדרוש את שינוי מערכת החינוך הפלסטינית, שממשיכה לחנך את הדור הצעיר לשלול את קיומה של מדינת ישראל ולהעריץ מחבלים מתאבדים. כשהדור הפלסטיני הצעיר מתחנך לכזה נרטיב, כל הסכם לא יהיה שווה את הנייר שנחתום עליו. במצב כזה, אם נוותר על שטח, נקבל מהר מאוד טרור ורקטות. לכן לא נתפשר: לא יהיה כל דיון על גבולות או שטח כל עוד הפלסטינים מסרבים, בסוף תהליך ולא כתנאי שלנו לפתיחת משא ומתן, להכרה במדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי ושכל הסכם יהיה סוף הסכסוך וקץ התביעות. אנו מוכנים להיכנס באופן מיידי למשא ומתן עם הפלסטינים, אבל הם אלו שמתחמקים מכך. אפילו כשהקאפנו את הבנייה בשטחים הם לא באו לשולחן”.

 

על סוריה ואיראן:

“מה שקורה בסוריה זו מלחמה לחיים ולמוות בין משטר המיעוט בראשות הנשיא אסאד לבין הרוב הסוני. לכן אני מתקשה לראות את אסאד פותח חזית מול ישראל. הוא עסוק כרגע בהישרדות אישית, ועוזרים לו בכך איראן והחיזבאללה, שמבחינתם נפילה של אסאד עלולה להיות בעייתית מאוד. בכלל, אי אפשר שלא להבחין בעבודה שבכל סכסוך במזרח התיכון ישנה מעורבות איראנית, אם בסיוע צבאי, ארגוני או כלכלי. המערב צריך להביא את המשטר באיראן להחליט, פצצה או הישרדות. חייבת להיות החרפה של הסנקציות, כפי שקורה עתה, ובמקביל חייבת להיות מונחת על השולחן אופציה צבאית אמינה”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

רפורמת נס לאזרחים ותיקים יוצאת לדרך

אלי חזן

שרת התרבות והספורט, ח”כ לימור לבנת, מינתה את הטניסאית ציפי אובזילר ליועצת לענייני ספורט

אריק זיו ויזר

צה”ל מנצח הסברה על הפנים

אריק זיו ויזר

בוגי: “הדור הצעיר ברשות מתחנך לשנאה לישראל”

אלי חזן

בוגי תומך בתוכניות להעצמת הדרוזים והצ’רקסים

אריק זיו ויזר

סער : “אולמרט הוא חסר אחריות”

אלי חזן
דילוג לתוכן