24.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

בוגי לאחר הסרת חוק ההסדרה : “נקטנו בדרך הנכונה ביותר שתחזק את ההתיישבות”

המשנה לראש הממשלה השר משה (בוגי) יעלון בטוח שנעשה הצס הנכון ביותר בהינתן הנסיבות

הימין בארץ מאוכזב אכזבה עמוקה מהצבעתם של שרי הליכוד אולם השרים מבקשים להדגיש כי ההצבעה הייתה הדבר הסביר ביותר שניתן היה להעלות על הדעת – עם כל הקושי. השר משה בוגי יעלון ביקש להסביר את אשר שהתרחש בימים האחרונים :

“היום נקטנו בדרך הנכונה ביותר שתחזק את ההתיישבות. המענה הוא לתושבים בדמות בניית בתים חדשים עבורם, הקמת 300 דירות נוספות בבית אל כתשובה לעתירה הקנטרנית, מניעת תקדים משפטי והקמת ועדת שרים להתיישבות במקום השארת הנושא רק בידיו של שר הביטחון, כפי שדרשתי בחודשים האחרונים. הפינוי הוא עוול כואב, אך כל צעד אחר שהיינו מבצעים עלול היה להזיק לכלל ההתיישבות באופן כואב והרסני יותר.

חוק ההסדרה, אשר קורא תיגר על פסיקת בג”צ בדיעבד, לא יכול היה לעבור גם אם היינו מצביעים עבורו בכנסת, והישועה לגבעת האולפנה לא הייתה באה באמצעותו. להיפך. מדובר בחוק שנזקו רב מתועלתו. החוק היה פוגע בהתיישבות באופן קשה ביותר. החוק הזה גם היה מעלה את נושא ההתיישבות לסדר היום בזירה הבינלאומית, ובנושא הזה לצערי אנו סובלים מנחיתות.

 

יש הרבה דיסאינפורמציה והסתה כלפי אישים במערכת בשל סוגיית גבעת האולפנה וחוק ההסדרה. כל אלו שהציגו את חוק ההסדרה כמקור לישועה, פשוט הטעו את הציבור, לעיתים בלי שהם מבינים במה מדובר. לא מדובר בהתנתקות ולא במיני התנתקות ולא באלפי בתים שמאוימים. אלו דברי הבל, שנובעים משיקולים פוליטיים כאלו ואחרים של אנשים שאיבדו עשתונות. יש בהתיישבות ביו”ש אנשים רבים, גם בשדרה המרכזית של ההנהגה, אשר מבינים שהמהלך שביצענו הוא של אין ברירה כי יש כאן עוול, והפיתרון שנקטנו בו הוא הטוב ביותר. הם שותפים להכנה, לתכנון ולביצוע של המתווה ואליהם נפנה כדי שיידעו להרגיע ולעזור לנו למנוע עימות בין אחים.”



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

דברי בוגי היום בטקסים לזכר רבין

אריק זיו ויזר

אזרחות הכבוד של השר סער

אלי חזן

“נצרף את מעלה אדומים וגוש עציון לתחומי השיפוט של העיר”

אלי חזן

ד”ר לאה נס: “במידה וניצולי השואה לא יקבלו את הזכויות המגיעות להם- נפעל להעביר את זכויותיהם לצאצאיהם”

אריק זיו ויזר

ארדן בהתקפה ליכודית : ועתה ויטלי חייקין

אלי חזן

“השקט הביטחוני עלה לליכוד בכמה מנדטים”

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן