19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

בוגי : ההסתה ברשות הפלשתינית מעידה על מצב עגום

המשנה לראש הממשלה משה (בוגי) יעלון הציג היום בישיבת הממשלה את מדד ההסתה ברשות הפלסטינית. הממצאים לא מעודדים

 

לאחר הצגת הדו”ח אמר בוגי : ” המשרד לנושאים אסטרטגיים עוקב בשלוש השנים האחרונות באופן שיטתי אחר ביטויי הסתה ואי טיפוח תרבות של שלום ברשות הפלסטינית ובתנועת הפת”ח. את המעקב מבצע צוות מקצועי הכולל מומחים מתוך מערכת הביטחון ומחוצה לה. תוצאות המעקב הן עגומות, משום שמדובר בהסתה שיטתית לשנאה ודה-הומניזציה כלפי מדינת ישראל באופן ממוסד, ואי הכשרת הלבבות להשלמה עם מדינת ישראל ודו קיום עימה.

 

במסגרת המעקב נבחנים רטוריקה של ראש הרשות ובכיריה, מערכת החינוך במסגרת הרשות, התקשורת הכתובה והמשודרת, אתרי האינטרנט, מסרים של אנשי הדת ברשות, מסמכי יסוד של הרשות והפת”ח ואירועי תרבות שונים. הבעיה אינה חדשה, ולמעשה עוברת כחוט השני מתקופת תחילת יישום הסכם אוסלו ועד היום. אין להמעיט בחשיבות הטיפול בנושא.  

הנושא עלה בעבר בין ממשלות ישראל לרשות הפלסטינית, גם כדרישה בצורך לשנות את התרבות הזו בשלב א’ של מפת הדרכים, והרשות התעלמה ומתעלמת מדרישה זו. הסוגיה הזו היא אבן יסוד של כל סיכוי לתהליך מדיני שיש בו אפשרות להשלמה ולדו קיום בין שני העמים. כל עוד מחנכים את הדור הצעיר הפלסטיני לשנאה נגד מדינת ישראל והעם היהודי – אין סיכוי להסדר כלשהו גם אם יתנהלו משאים ומתנים נוספים ויחתמו הסכמים נוספים”.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

השר פלד בחשיפה לשומרון

אריק זיו ויזר

בהתערבות השר משה כחלון תיקנה “בזק” תקלה בת כיומיים בישוב אבני חפץ בשומרון.

אריק זיו ויזר

השר יעלון מכניס השמאל האקדמי למקום שהולם אותו

אריק זיו ויזר

שר החינוך מרחיק את השמאל הפוסט ציוני ממשרד החינוך – בן זאב

אריק זיו ויזר

בוגי : אני מתנגד לכל שריון

אלי חזן

“אנחנו מוכנים לשבת מיד לשולחן כדי לדון בכל הנושאים”

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן