24.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

בוגי : “בשנים האחרונות השתרשה קונספציה מוטעית”

להלן דברים שנשא היום בוגי בפני תלמידי כיתה י”ב בתיכון הישראלי למדעים ואמנויות בירושלים:

“כשמסתכלים היסטורית, עיקר האתגר היה מלחמה מול צבאות, במגרש הקונבנציונאלי. מאז מלחמת יום הכיפורים אף לא מנהיג ערבי אחד שלח את הצבא שלו להתמודד איתנו. כשמנהיג ערבי חושב אם להפעיל את צבאו, הוא נזהר כי הוא יודע שאנחנו יודעים היכן לתקוף, אם נצטרך. לכן נותרו שני סוגי איום: הראשון הוא איום של טילים ונשק להשמדה המונית והשני הוא איום של טרור, רקטות וגרילה.
“חסן נסראללה כינה את החברה הישראלית כחברת קורי עכביש וטען שאנחנו מתקפלים. הוא גם אמר שלצד יכולות אסטרטגיות אדירות, החברה הישראלית איבדה את הנכונות להילחם ולחרף את נפשה למען מטרותיה. אבל בעשור האחרון הוכיחה החברה הישראלית שיש לה יכולת עמידה. למעלה מאלף הרוגים בפיגועים, ורקטות וטילים בצפון ובדרום לא גרמו לחברה הישראלית להישבר. יתרה מזאת, היא תמכה בפעילות הצבאית למיגור ההתקפות ושברה לנסראללה את תיאוריית קורי העכביש.
“בשנים האחרונות השתרשה קונספציה מוטעית, לפי אי היציבות במזרח התיכון נובע מהסכסוך הישראלי-פלסטיני. אני טוען שזה קשקוש. ההתרחשויות במצרים קשורות לזה? המהפכה האיראנית קשורה לזה? המאבק הפנימי בלבנון? הסכסוך השיעי-סוני? מה זה קשור אלינו? אנו חיים בשכונה קשה במזרח התיכון, וגם אם ישראל לא הייתה קיימת, האזור לא היה יציב. לכן מופרך ומסוכן לומר שהסכסוך שלנו גורם לאי יציבות במזרח התיכון.
“מי שטוען שהוא יודע איך לפתור את הסכסוך על בסיס פשרה טריטוריאלית, חי באיזו אשליה. משחר הציונות לא ראיתי ולא שמעתי הנהגה פלסטינית שמוכנה להכיר בזכותה של ישראל להתקיים כמדינת הלאום של העם היהודי. ההנהגה הפלסטינית היא פרטנרית לקבל שטחים, אבל האם היא גם פרטנרית להגיע למנוחה ולנחלה על בסיס שתי מדינות לשני עמים? הם בפירוש אומרים לא. אבו-מאזן אומר בפירוש שהוא לעולם לא יכיר במדינת ישראל כמדינתו של העם היהודי. אם ילד מתחנך מגיל שלוש לחגור חגורת נפץ ולהעריץ מתאבדים – שום הסכם לא ווה את הנייר שנחתום עליו. אם אבו-מאזן נבוך ומכחיש את מה שדיבר עליו בחדר סגור עם אהוד אולמרט – זה אומר שהוא לא הכין את עמו להסכם.
“אנו מוכנים לשבת מיד לשולחן בלי תנאים מוקדמים. רוצים שנדון בנושאי הליבה? האם תסכימו בסוף התהליך להכיר במדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי? האם כל הסכם יהיה סוף הסכסוך וקץ התביעות? הם יהיה מענה לצרכינו הביטחוניים? על כל השאלות האלו קיבלנו תשובה שלילית, ולכן אין פרטנר להסכם. לכן לא נגמור את הסכסוך בתוך שנה או שנתיים. לא נקפיא את המצב, נתקדם, אבל מלמטה למעלה.
“אני מת שיהיה שלום, במיוחד כמי שחווה מלחמות. חיי אדם קדושים מהאדמה. אבל אני לא מאמין שיש לי שותף לפשרה טריטוריאלית. ברגע שהחברה הישראלית תשמע מנהיג ערבי אומר, כפי שאמר סאדאת, “לא יהיו יותר מלחמות ולא תהיה יותר שפיכות דמים”, העם בישראל יהיה מוכן לוויתורים טריטוריאליים. אילו האסאד האב היה עושה זאת, זה מה שהיה קורה. אבל מהפלסטינים אנו מקבלים שטחים תמורת טרור ורקטות ולא שטחים תמורת שלום. לכן יש תזוזה בדעת הקהל הישראלית, ואני חלק מהתזוזה הזו. אני תמכתי בפשרה טריטוריאלית, ולא היה פשוט עבורי להתפכח.
“חונכתי למה שהיה מובן מאליו: כשאתה מקבל החלטה אתה לא עושה משהו רק לפרט, אלא גם לטובת הכלל. מלחמת יום הכיפורים הייתה כרעם ביום בהיר על רקע שאננות. התחושה הייתה שהביטחון מובן מאליו, ועל הרקע הזה חווינו טראומה. בתוך האירוע הזה נוצרה תחושת חוסר אמון כלפי ההנהגה, ולכן אמרתי לעצמי שאם אצא חי מהמלחמה הזו, אחזור לצבא.
“המילה אחריות חייבת לעמוד לנגד עיניכם כל הזמן. יש לכם אחריות להמשך קיומה של מדינת ישראל ולפריחתה כחלק משרשרת. אל תחשבו רק על עצמכם, אלא על מה מאפשר לי לממש את עצמי תוך תפיסת האחריות למה שקורה כאן. בלי הנכונות שלנו לקחת אחריות, לא הייתה פה מדינה. לכן, קחו אחריות”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

כ”ץ:הכרזה על מדינה פלסטינית תפיל את המשטר בירדן

השר בוגי:דו”ח גולדסטון הוא עלילת דריפוס של המאה ה – 21

אריק זיו ויזר

ריבלין: “המערכה על ירושלים מתחילה במעלה אדומים”

אלי חזן

מחיר הנאמנות

אריק זיו ויזר

יו”ר הליכוד העולמי מר דני דנון פנה בצהריים לאלי ישי ולרב עובדיה יוסף

אריק זיו ויזר

הגדלה משמעותית לתקציב התרבות לשנים 2009-2010

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן