22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
ממשלה

בוגי בעצרת לזכר איתן בלחסן ז"ל

דברים שאמר הבוקר בוגי בכנס מנהיגות לזכרו של רס"ן איתן בלחסן, מפקד סיירת הצנחנים שנפל בלבנון. הכנס התקיים במכללת תל חי:

בעקבות הגראד שנורה: "אנחנו רואים בחמאס כמי שאחראי למה שקורה ברצועה. התגובה הצבאית שלנו הלילה כבר הבהירה שהוא אחראי למתרחש. החמאס צריך לדאוג לזה שיהיה שקט, ואני מציע לחמאס ולשאר הארגונים שיוצרים את ההסלמה, לחשוב על ההשלכות שעלולות להיות. אני מקווה שלא יעמידו אותנו למבחנים, ולא יעמידו למבחן את היכולות שלנו".
בעקבות הפרסום על הגרעין הסורי: "בשאר אסאד כבר הוכיח שיש לו כוונות לא חיוביות. אנחנו מכירים אותו כמי שמחובר לציר הרשע, מצד אחד לאיראן ומצד שני בעקבות תמיכתו בארגוני טרור כמו חמאס וחיזבאללה. אנחנו עוקבים בחשד אחרי ההתרחשויות שם, ואני מקווה שאסאד לא יאתגר אותנו בפרובוקציות מהסוג הזה".
על גלעד שליט: "זו סוגיה מאוד מורכבת. ברור לנו שמחובתנו כממשלה לעשות ככל העולה על ידינו להביא לשחרורו. אני מקווה שנצליח בכך. כשעולה השאלה – שחרורו של גלעד מול שחרור אלף מחבלים – יש כאן דילמה ערכית: חיי חייל שנמצא בשבי מול חיי ישראלים רבים שאין להם עדיין פנים ושמות וחייהם יילקחו מהם בעקבות שחרור מחבלים. אנחנו מכירים את זה היסטורית בעקבות עסקאות קודמות. לכן יש כאן דילמה לא פשוטה. אומרים שאין פודים שבוי יותר מכפי דמיו כי זה מדרבן חטיפות נוספות. איזה אמצעי יש לנו להרתיע מחבל פוטנציאלי מלפגוע בישראלים, אם יידע שהוא ישתחרר מהר? אנחנו והממשלה הקודמות מנסים להגיע לעסקה, ועד עכשיו נתקלנו בסירוב. זו דילמה שאני מקווה שתיפתר כמה שיותר מהר".
על מלחמת לבנון השנייה: "בעקבות מלחמת לבנון השנייה לא חשבתי שצריך להקים ועדת חקירה, אלא שמי שהיה צריך לקחת אחריות – היה עליו להתפטר. מה שקרה בלבנון קשור להתנהלות, לא לכשירות. ב-2006 ניתנה התראה, רק שהתעלמו ממנה. לא שינו את תוכנית העבודה. גם בנתונים של אז, אילו הפעלת הצבא הייתה מתבצעת כמו שצריך – מפקדים ויחידות לא היו נכשלים. כשדרג מדיני וצבאי מחליטים על פעולה, הם צריכים להחליט גם מה יהיה מצב הסיום. זה לא התקיים. המשימה יכולה הייתה להסתיים אחרי שבוע בתנאים טובים יותר מאשר אלו שהסתיימה בהם אחרי 33 יום. הייתי רוצה לראות חלק מהמפקדים שעזבו את הצבא בעקבות המלחמה חוזרים אליו, כי האחריות על האירועים הושלכה אליהם באופן לא הגון".
על מינוי הרמטכ"ל: "בשאלת מינוי הרמטכ"ל טענתי שכשהדרג המבצע לא לוקח אחריות כמו שצריך, הוא יוצר חלל שאליו נכנסת המערכת המשפטית. מנהיגות ללא לקיחת אחריות אינה מנהיגות, ואז מאשימים את בג"צ. אבל זה קורה במקרים בהם הדרג המבצע לא לוקח אחריות".
על מנהיגות: "מנהיגות היא היכולת להוביל ולהניע אנשים לפעול למען הגשמתה של מטרה או משימה. המנהיג הצבאי נדרש להוביל את חייליו למשימה שיש בה נכונות לחירוף הנפש ולוויתור על חיים. און הוא המפתח למנהיגות. באין אמון – אין מנהיגות. את האמון קשה לבנות אבל קל להרוס. אמון במפקד וביכולותיו המקצועיות ואמון בתחום הערכי. כשמנהיג מטיף ליושר, יושרה, אמינות, דיווח אמת, הפעלה נכונה של האש למען קדושת החיים – אלו שאלות ערכיות שבהן הוא נבחן באופן יומיומי".



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הישגי הממשלה הנוכחית בראשות בנימין נתניהו

אלי חזן

אדלשטייון מביע סלידה מהבחישות של קדימה

אריק זיו ויזר

"ישראל נמצאת במקום הכי נכון במזרח התיכון"

אריק זיו ויזר

מאחורי המספרים הגדולים, הכמעט-דמיוניים, היו ילדים קטנים, יהודים, רבים כל כך.

ציפי ליבני ממשיכה בהונאת הציבור

אריק זיו ויזר

שר ההסברה עם נכדת אחד האישים הגדולים בהיסטוריה

אלי חזן
דילוג לתוכן