19 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

בואי שרה הולכים לבחירות

ראש הממשלה בנימין נתניהו החדש : משחק פוקר או שמשטה ביריביו?

 

נתניהו מדבר על העברת תקציב. כך גם השותף הבכיר ליברמן. ואולם מסתמן כי נתניהו משחק עם יריביו כאשר הוא משאיר את הקלפים קרובים קרוב לחזה. מקור בכיר במשרד האוצר הממונה על הדרג המקצועי אמר השבוע לחבריו בפסקנות כי “לא יהיה תקציב. הולכים לבחירות”. צריך לשים לב כי מדובר בדרג גבוה המקורב לשר האוצר שכפי הנראה ידע על מה דיבר.
ידוע כי בימים כאלה ערב הגשת תקציב שוקדים במשרד האוצר על המספרים והמספריים. מכינים את העיזים אשר מכניסים לתקציב וכאשר הפוליטקאים והעיתונות קמים עליהם הם מוציאים את העיזים ונשארים עם מה שבאמת רצו לעשות.אך פקידי האוצר לא משקיעים שעות נוספות להכנת התקציב. לטענת המקור הבכיר הדרג הפוליטי לא הינחה אותם להכין את התקציב.
גם כאשר אני חפץ למצוא פיסות מידע בתקשורת הכלכלית אני לא מוצא וזאת כאשר בשנים קודמות כאשר הכינו תקציב האורות באוצר דלקו עד השעה המאוחרת והספינים על התקציב רצו כלחמניות טריות.
לכן התשובה היא כי במשך השבועיים הקרובים ידברו על הגשת תקציב אך בפועל בעוד שבועיים יכריז נתניהו על בחירות מהירות וכך הוא יקבע את סדר היום.
לנתניהו פיתוי רב למשוך עד סוף הקדנציה אך הוא חושש מאפקט אולמרט. כרגע אולמרט עוד לא נמצא במרוץ ולכן לנתניהו טוב המצב שאין מולו מנהיגות אלטרנטיבית לראשות ממשלה.
וזהו המצב האידאלי מבחינתו : ללכת לבחירות עכשיו לפני הגשת תקציב וללא מועמד רציני מולו. גורמים בכירים בליכוד טוענים כי המצב טוב היום אך אליה וקוץ בה. נתניהו, בכל מערכת בחירות בה השתתף עד היום, נכשל בהצלחה למקסם מנדטים. כך היה ב – 96 : הליכוד קיבל בסקרים הרבה מעל 40 וגמר ביחד עם צומת ודוד לוי ב – 32. כך היה ב – 99 כאשר הליכוד היה סביב ה – 32 מנדטים וגמר עם 19 וכך היה ב – 2006 כאשר נתניהו הציג אז סקרים שאם הוא מוריד את המרכז מלבחור את חברי הכנסת, הליכוד יקפוץ מ – 18 מנדטים ל – 23 ובפועל קיבל הליכוד 12 מנדטים.
ב – 2009 כאשר נתניהו התחיל את המערכה הוא היה בסקרים עם 35-37 מנדטים ובפועל גמר עם 27.
היום אנחנו בסקרים עם 27 צריך יותר מלקוות שלא נגמור בסיבות ה20 מנדטים.
לכן הנבואה ניתנה לשוטים ואתה יודע כמה אתה מקבל בסקרים אך הקמפיין של הבחירות הוא קובע. אם נקח את מה שקורה מעבר לאוקיאנוס הרי שאובמה מגיע עם כשלונות אך הצליח הדביק את הכל על רומני וכך מסתמן כי למרות האכזבה שיש בארה”ב מאובמה אפילו אצל אלה שתמכו בו אנו רואים כי אובמה מצליח להכות את רומני ורומני לא מתרומם ומאיים עליו.
אם לא יהייה שינוי דרסטי במערכת הבחירות אנו נראה את אובמה מביס את מיט רומני.
אם אנחנו חוזרים לנתניהו במידה ולא ישכיל לנהל מערכת בחירות נכונה הוא עלול להיגרר ופתאם למצוא את עצמו ללא מנדטים, כי מה לעשות בסוף מה שנספר זה הפתקים, כל קול קובע.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

סליחה! ” אבל הגיע הזמן להשיב אש לעבר מקורות הירי”

אלי חזן

“ויירד מצריימה ויהי שם לגוי גדול” יש מה ללמוד מההיסטוריה

אלי חזן

מבט על התוצאות הסופיות של הפריימריז

אריק זיו ויזר

רק לא קדימה / דודי רכטר

אריק זיו ויזר

לא התחיל באבו סנאן

אלי חזן

מדד החופש – אלטרנטיבה רעיונית שלטונית שראוי לבחון

אלי חזן
דילוג לתוכן