19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

בהשראת היו”ר : הכנסת מתאחדת בחזית אחת מול משרד האוצר

כך סיכם יו”R הכנסת עם ראשי ועדות הכנסת לקראת הדיונים המתקדמים על חוק ההסדרים

יושב-ראש הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, נועד היום לפגישה עם יושבי ראש הוועדות בכנסת, כחלק מההיערכות לבלימת חוק ההסדרים במתכונתו הנוכחית. בדיון השתתפו היו”רים יריב לוין (ועדת הכנסת), חיים כץ (ועדת הרווחה), דוד רותם (ועדת החוקה), משה גפני (ועדת כספים), אופיר אקוניס (ועדת הכלכלה) וזבולון אורלב (ועדת החינוך).
 
יו”ר הכנסת הבהיר לראשי הוועדות, כי לא יאפשר להביא את החוק להצבעה במתכונתו הנוכחית. “יש כאן רפורמות משמעותיות המחייבות דיון ציבורי ממצה, לצד סעיפים עוקפי ועדות, וכן ביטול ודחיה של חוקים. ניתן להציע רפורמות בחוק ההסדרים אך במינון ראוי, ותוך וידוא כי התקיים לגביהן דיון ציבורי. לא יתכן שחוק ההסדרים יהפוך לכלי מדיניות מרכזי, ובמקום לתמוך בחוק התקציב יהפוך להיות העיקר. זהו חוק עוקף כנסת הפסול מיסודו. לא נוכל לתת יד לכלי אנטי דמוקרטי כזה. מה שלא משרת את התקציב, אסור שיובא כמקשה אחת”.
ריבלין הוסיף: “לצערי, הממשלה מנצלת את חוק ההסדרים כדי להעביר כמעט כל יוזמת חקיקה, גם כזו שיכולה לעבור בדיון רגיל בכנסת, גם כזו שנדונה בוועדות הכנסת בתקופה זו, ואפילו כאלו שהכנסת דחתה אותן בתמיכת הקואליציה. בשנה האחרונה, שבתי וביקשתי מהממשלה מספר פעמים להביא את הרפורמות בהליך חקיקה רגיל, אך הממשלה סירבה מתוך הנחה שתוכל לעשות זאת ביתר קלות במסגרת חוק ההסדרים, וכך הוא הלך ותפח. לא אאפשר זאת”.
 
כמה מיושבי-ראש הוועדות הביעו כעסם על כך, שהאוצר “משך” סעיפי חוק שנדונו בוועדות, והכליל אותם בחוק ההסדרים תוך עקיפת הוועדה. בין היתר מדובר, למשל, בדיון שכבר החל בוועדת הכספים בעקבות סעיף שפוצל מחוק ההסדרים הקודם, העוסק בדיווח מקוון של מעבידים לרשות המסים; על הצעה לרפורמה ברישוי עסקים שפוצלה אף היא מחוק ההסדרים הקודם ועיקרה “מסלול ירוק” לעסקים בסיכון נמוך (ההצעה התקדמה משמעותית לקראת קריאה שניה ושלישית), וכן ב’עקיפת’ ועדת הכלכלה שקיימה חמישה דיונים בנושא הפעלת נתיב מהיר בכניסה לתל אביב.
 
בתום הדיון, סיכמו יו”ר הכנסת וראשי הוועדות, כי המגעים עם האוצר ייעשו רק בחזית אחת משותפת עם כלל ראשי הוועדות, או תוך סיכום עם יו”ר הוועדה הרלוונטי לסעיף הנדון.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ראשי המועצות ביש”ע “נתניהו מאבד את השלטון ללבני” נקודה

אריק זיו ויזר

דיון מיוחד בועדת החינוך של הכנסת על בניית כיתות לימוד ביו”ש..

אריק זיו ויזר

“בית משפט העליון צריך להקטין את כוחו ולתת לממשלה שלוחת העם להחליט”

מי שחלם. נאום יו”ר הכנסת בערב יום העצמאות 2013

אלי חזן

התבטאותו של במאי עג’מי תדון במליאה בעקבות בקשתו של סגן יו”ר הכנסת ח”כ כרמל שאמה

יועלה גיל בעילה אסורה בהסכמה מגיל 14 לגיל 16

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן