19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

בהנחיית סער: אלפי תלמידים מבקרים במזרח ירושלים

בהנחיית גדעון סער, עשרות אלפי תלמידים ביקרו בהר הבית ובעיר דוד

זינוק במספר התלמידים המבקרים באתרים המזוהים עם הימין. מנהל גימנסיה הרצליה: מתעלמים מהפלסטינים

 

מתחילת שנת הלימודים ביקרו בירושלים למעלה מ-400 אלף תלמידים, לעומת כ-200 אלף בני נוער לפני כשנתיים, כך עולה מנתונים שפרסם אתמול משרד החינוך. במשרד מעריכים כי עד סוף שנת הלימודים יגיע מספר המבקרים בבירה לכחצי מיליון. מהנתונים עולה עוד כי כ-73 אלף תלמידים ביקרו השנה ב”עיר דוד” שמפעילה עמותת אלע”ד, וכ-17 אלף סיירו בהר הבית, לעומת כמה מאות בודדות בשנים קודמות. לפני כמה חודשים מסרו האחראים במשרד החינוך על נושא הטיולים כי מספר התלמידים המבקרים בהר הבית הוא קטן ביותר, בעיקר בשל הבעיות הביטחוניות הכרוכות בביקור במקום. ואולם, מאז פעל שר החינוך, גדעון סער, להשגת האישורים הנדרשים מכוחות הביטחון.

לקראת יום ירושלים שיצוין מחר, פרסם משרד החינוך נתונים חדשים על היקף הטיולים שעורכים בתי הספר בירושלים. על פי החלטת סער, מחויב כל תלמיד לבקר לפחות 3 פעמים בעיר, במהלך 12 שנות לימודיו. המשרד אף גיבש תוכנית חדשה בעניין, “נעלה לירושלים” שמה, שתקציבה נאמד בכ-15 מיליון שקלים. התוכנית משתלבת במדיניות של סער, לחיזוק הערכים היהודיים והציוניים במערכת החינוך. בתי ספר בפריפריה נהנים מעדיפות בסבסוד הביקורים בירושלים.

הנתונים שפרסם משרד החינוך, ואשר מתייחסים לתקופה שבין ספטמבר 2009 לינואר 2010, מגלים מהם האתרים המועדפים בירושלים מבחינת מערכת החינוך: בכותל המערבי ביקרו 296,388 תלמידים, ברובע היהודי – 244,474, ובמקום השלישי “עיר דוד”, בה ביקרו 72,725 בני נוער. מקומות פופולריים נוספים הם מנהרת הכותל (47,536), שער ציון (42,547) וחפירות הכותל הדרומי – מרכז דוידסון (37,931). כאמור, 17,026 תלמידים ביקרו בהר הבית.

היקף המבקרים הגבוה ב”עיר דוד” אינו מפתיע. לפני כשמונה חודשים חנך השר סער את תוכנית “נעלה לירושלים” במתחם, אותו מפעילה עמותת אלע”ד (אל עיר דוד), שהחלה את פעילותה כעמותת התיישבות בשכונת סילוואן. במקביל לפעילות התיירותית והחפירות הארכיאולוגיות במקום, ממשיכה אלע”ד במאמציה ליישב יהודים בסילוואן. “זה המקום שנכון להתחיל בו את הפרויקט החינוכי. הכרת ירושלים דרך הרגליים תתרום להעמקת הזיקה של התלמידים לעיר”, אמר אז סער.

לדברי מורה שליווה ביקור ב”עיר דוד” השנה, רוב המדריכים הם דתיים ו”האינדוקטרינציה בהחלט משפיעה על התלמידים. המדריכים מדגישים עד כמה המקום הוא ערש המורשת היהודית. גם אם הדבר נכון, אין שום התייחסות לפלסטינים שגרים כמה מטרים משם, להיסטוריה הרב-לאומית של ירושלים או לקונפליקטים שמאפיינים את העיר. רק הצד היהודי מוזכר”. עוד אמר המורה, שביקש להישאר בעילום שם, כי “לכולם ברור מה מטרת הטיול בירושלים: חיזוק הצד הלאומי-ציוני של התלמידים, על גבול הלאומנות. כאשר מראים לתלמיד רק את הצד היהודי של ירושלים, הוא לומד להתעלם מהאחר, מהפלסטינים. כעבור כמה חודשים הוא יפגוש אותם במחסומים, וגם שם יימשך היחס אליהם כאוביקט, שאפשר להעמיד שעות בתור”.

“לירושלים יש פנים רבות, מבחינה דתית ולאומית כאחד, וראוי שהתלמידים יכירו את הפנים האלה, ובכלל זה את העובדה שזו עיר של שני עמים”, מוסיף מנהל תיכון “גימנסיה הרצליה” בתל אביב, זאב דגני. לדבריו, ההתמקדות במקומות כמו “עיר דוד” היא “מגמה בעייתית ומדאיגה, כיוון שזו למעשה הכחשת קיומו של העם הפלסטיני. זו הכחשת המציאות”. עוד סיפר דגני כי בימים אלה מתכננים בגימנסיה את מסלול הביקור הקרוב בירושלים. “תלמידים שלנו יגיעו גם למקומות הקדושים לנצרות ולאיסלאם, במטרה לחשוף אותם לפן הרב-דתי והרב-לאומי בירושלים”, אמר.

את תגובת עמותת אלע”ד לא ניתן היה להשיג אתמול. ממשרד החינוך נמסר כי הנתון שמתייחס להר הבית כולל טיולים של תלמידים יהודים וערבים גם יחד, אך לא ידעו למסור על החלוקה ביניהם.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

סגן השר נפרד מהכנסת, בינתיים

אלי חזן

בהתערבות השר משה כחלון תיקנה “בזק” תקלה בת כיומיים בישוב אבני חפץ בשומרון.

אריק זיו ויזר

דברי ראש הממשלה בפתח ישיבת הממשלה

אריק זיו ויזר

משט של טרור

אריק זיו ויזר

ועדת השרים לענייני חקיקה תדון ביום שני הקרוב בהצעת החוק של ח”כ דנון

אריק זיו ויזר

השר סער: “רה”מ יעמוד על מכלול האינטרסים החיוניים של ישראל”

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן