20.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
אלי חזן

בדרכו הצנועה של מנחם בגין

אלי חזן היה שמח לראות את נבחרי הליכוד יוצאים מהבועה ומאמצים את דרכו של בגין לצניעות בממשלה קטנה ויעילה

 

 

ממשלת ישראל ה – 33 תקום ככל הנראה בשבוע הבא. שכן, 14 ימי הארכה שניתנו לנתניהו על פי חוק להקמת ממשלה, יסתיימו במוצאי שבת. אם לא יקרה משבר יוצא דופן הרי שהליכוד ישראל ביתנו ימצא את עצמו בקואליציה עם התנועה, קדימה, יש עתיד והבית היהודי. ובליכוד, נכון להיום, מאבקים קשים מתחת לפני השטח. כל העיניים מופנות אל ראש הממשלה בציפייה לראות מי יהיו שרי מפלגתו. האתגרים עימם נאלצת להתמודד מדינת ישראל נשכחים לרגע בשעה שכמעט כל ח"כ בסיעה רואה עצמו מועמד לתפקיד שר. הותיקים יותר רואים עצמם מועמדים לתפקיד שר בכיר. אך נדמה לי שרוב נבחרי הסיעה הם המשל הנוגע לסיעה כולה – אינם מבינים כי משהו השתנה בעם. אך לא רק בעם אלא גם בקרב פעילי הליכוד ואפילו בקרב המתפקדים הזוטרים ביותר. הפוליטיקאים לא מבינים שלעם נמאס מההתנהלות הפוליטית של הנבחרים שלו. ושלא יהיה ספק – לעיתים קרובות לעם נמאס ממשהו מדומה ולא אמיתי. הוא סופג את התחושה שלפוליטיקאים שלו לא ממש אכפת מהעם הפשוט. יש לו הנטייה הכוזבת שהם לא עובדים ממש קשה עבורו. אבל האמת היא, שמי שמכיר את חברי הכנסת של הליכוד יודע שרובם המכריע הם אידיאליסטים. רובם המכריע הם נבחרים ונבחרות שעבדו ועובדים קשה על מנת לשרת את העם. לפיכך, התדמית הכוזבת של נבחר הציבור שמפגע בציבור משתלבת היטב עם הרושם שלא מעניין את חברי הכנסת של הליכוד אלא להיות שרים. יעלה כמה שיעלה ואחרינו המבול. אז זהו, שלא.

הממלכה של אלי חזן – לחצו כאן 

דומה כי זוהי שעת המבחן של נבחרי הליכוד לבחור בצניעות ולחזור לקיים את צוואתו של מנחם בגין. לא במובן של "לשרת את העם מהאופוזיציה" אלא במובן של לשרת את העם כח"כ רגיל ולא כשר. לשרת את העם בצניעות מתוך הבנה שנכון, עבדנו קשה על מנת להגיע למקומות ראשונים בפריימריז, אבל העת מחייבת הקמת ממשלה קטנה ויעילה והדבר דורש מאיתנו הקרבה עצמית.

 

אמת. ייתכן כי אני עושה טעות משום שאני לא שם את עצמי במקומם. אבל האמת היא שנבחרי הליכוד מוכרחים ומוכרחות להבין כי ממשלה מרובת שרים תהיה עוד אחד מהגורמים שיובילו לנפילת הליכוד בבחירות הבאות. בבחינת "אכול ושתה כי מחר נמות". ממשלה קטנה, דווקא בעת קיצוצים של נרחבים בתקציב, ושלא יהיה לאף אחד ספק, הקיצוצים הם דבר נדרש, תשדר לעם דבר אחד ברוח נאום גטיסברג של אברהם לינקולן : ממשלה של העם, שנבחרה על ידי העם ולמען העם. אל לנו לשכוח שראש הממשלה, שנייה לאחר פרסום תוצאות הבחירות, הצהיר כי הוא יפעל לשינוי שיטת הממשל. הכוונה היא גם למספר השרים. ואין תימה שכבר מהשנייה הראשונה החל קמפיין עממי שעה נשלחו אליו מכתבים והגיעו אליו פניות של אזרחים, כמו זה של תנועת עורו ותנועת מתפקדים, שקראו לו להקטין את ממשלתו. אם הוא ישאל מתפקדי ליכוד, ובכלל מתפקדי ליכוד צעירים, הוא יוכל לדעת כי גם הם מאסו בממשלה גדולה. גם הם מייחלים להקטנתה.

 

חיתמו גם אתם על העצומה של "עורו" להקטנת הממשלה – לחצו כאן 

 

תוצאות הבחירות מוכיחות כי העם רוצה שינוי. הוא מאס בפוליטיקה הישנה. ההוכחה ניתנת מדי יום בתמיכה העממית של ברית בנט – לפיד. האמת ידועה לכל : ממשלת נתניהו ה – 32 הייתה אחת הממשלות הטובות שכיהנו כאן מאז ומעולם. היא התמודדה עם אתגרים אין ספור אבל גודלה היה לצנינים בעיניי רבים ואם הכיוון הזה יימשך הרי שהליכוד 2013 עלול למצוא עצמו במצב דומה לזה של המערך 1973 : הוא ניצח בבחירות בקושי, ניצחון שייבשר את תבוסתו בבחירות שלאחר מכן. אינני יודע מה אתכם, אבל בעיניי, ממשלה שלא תורכב מהליכוד היא מתכון לחוסר אחריות ולשרלטנות. בואו לא ניתן לזה לקרות.

 

אז ראש הממשלה ונבחרי הליכוד יצטרכו לקבל הכרעות קשות. גם הסיעות האחרות בקואליציה שהולכת וקמה. וכן, ההסכם עם התנועה של ציפי לבני יצטרך להיפתח מחדש. אין שום סיבה בעולם שמפלגה של 6 חברי כנסת תקבל שני שרים בממשלה. מדינת ישראל עוד לא בעודף תקציבי שיוכל לממן בזבוזים בירוקרטיים. בוודאי לא של כאלו שהבטיחו שהם יתנגדו לראש הממשלה ועתה משקרים את העם במצח נחושה ורצים לקבל שלמונים ואתנן פוליטי. ובניגוד לרושם שהעם מקבל הרי שראש הממשלה לא אשם, הוא בסך הכל מבקש לשלוט בארבע השנים הקרובות והוא יודע שעם מספר מנדטים זעום – 31 בלבד – הרי שהדבר יקשה עליו.

 

 

זוהי שעת המבחן שלו ושל נבחריו אך גם של שותפיו.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

דני בסימן קריאה

אלי חזן

גרמניה ביורו: מה נשתנה

אלי חזן

טרור נגד יהודים – לא בשל היעדר מו"מ

אלי חזן

החוק לפגיעה בקוראים

אלי חזן

ynet : "הזיכוי של אולמרט"

אלי חזן

מעצבה המודרני של ההיסטוריה היהודית

אלי חזן
דילוג לתוכן