16.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

בגין לא היה יכול להיות אשכנזי בשום אופן

מיכל כפרי עומדת על ההבדלים בין מנחם בגין לגבי אשכנזי בכל הקשור להנהגה עממית וצניעות

לפני שבוע ציינו בישראל שני עשורים לפטירתו של ראש תנועתנו ראש הממשלה מנחם בגין. אמצעי התקשורת עסקו בהרחבה בקווים לדמותו, פועלו ומורשתו של מי שכהן כראש ממשלתה השישי במספר של מדינת ישראל. לא יכולתי שלא להמנע מלהרהר בכך,על רקע תחושת גועל הנפש שאחזה בי השבוע, כשעל מרקע הטלוויזיה שודרו תמונות מטקס קריאת רחוב על שמו של הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי.

 

בצוואתו ביקש מנחם בגין שלא להיטמן בחלקת גדולי האומה שבהר הרצל, השמורה לראשי הממשלה, כי אם בבית הקברות שבהר הזיתים,בסמוך לקברם של עולי הגרדום פיינשטיין וברזאני. עוד ביקש מנחם בגין שטקס הלוויתו ישא אופי פרטי ולא יהפוך לטקס לוויה ממלכתית.

שתי הבקשות הללו מולאו.

 

בקשתו הנוספת היתה שלא להנציח את שמו ולקרוא רחובות, כיכרות, מבני ציבור ועוד על שמו, במרחב הציבורי.

גזירה שאנו כציבור מוקיר ומכבד לא יכולנו לעמוד בה.

 

ראשי ממשלה ורמטכ"לים כדוד בן גוריון, מנחם בגין ,יגאל אלון ומשה דיין לא זכו להתכבד ולהסיר את הלוט, במו ידיהם, המנציח את שמם בעודם בחיים. אבל גבי אשכנזי דוקא כן זכה.

 

והעיתוי כן העיתוי. קשה להאמין.

 

עשרים וארבע שעות לאחר שמבקר המדינה הניח את טיוטת דו"ח "מסמך הרפז". טרם יבש הדיו גזר גבי אשכנזי את הסרט המיוחל והסיר בגאון  את הלוט מעל השלט הנושא את שמו שלו "שדרות גבי אשכנזי" יבדל לחיים ארוכים.

 

להזכירכם, מטיוטת הדו"ח עולה שמיודענו הרמטכ"ל לשעבר רב אלוף גבי אשכנזי החזיק בידיו מספר חודשים את מסמך הרפז, על אף שהיה מודע למאמצי חיפוש המשטרה אחריו, לא טרח להעבירו אליה.

הוא ככל הנראה גם מי ששכח לרגע שבמדינת ישראל הדרג הצבאי כפוף לדרג המדיני והתיר לפקודיו לאסוף אינפורמציה מכפישה על הבוס המדיני שלו, שר הביטחון.

 

ליקוי מאורות אפף את לשכת הרמטכ"ל. זה אותו גבי אשכנזי שנקרא אל הדגל לשקם את צה"ל שלאחר מלחמת לבנון השניה. מחד, איש בעל כריזמה ושיקול דעת, שהביא להדחתם של קציני צה"ל בכירים שמעדו והוכח שניסו לטייח ולשקר.

מאידך, הוא עצמו מעד וכשל פעם אחר פעם באי אמירתה של האמת ומעל באמון פיקודיו ובאמון הציבור הרחב ואף אבד כל שמץ של צניעות. על פניית עסקני אור יהודה אליו היה צריך להשיב בתודה על הכבוד. אבל לא נראה לי ולא מתאים לי.

 

ואני שואלת עצמי לאן נעלמה הבושה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

התלבטות, דאגה וניצחון

אלי חזן

להיטיב העם, תמצית חיי המחנה הלאומי – על פרישת השר כחלון והשלכותיה

אלי חזן

יום השואה והגבורה : אלה מעוז על משמעותה של הגבורה

אלי חזן

על אוריינטליזם ליברלי וניאו-שמרנות

אריק זיו ויזר

יחסי אובמה – נתניהו, עכשיו מהזווית האמריקאית

אלי חזן

מלחמה באיידס בזכות ג'ורג' בוש

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן