32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

בגין היטיב עם העם. אקוניס ממשיך את דרכו

יועץ התקשורת של יו"ר ועדת הכלכלה מגיב לטענותיו של הפרשן הפוליטי של ליכודניק ביומנו הקבוע העולה מדי יום שישי. עיקר טיעונו : אקוניס הוא ממשיכו של בגין נקודה.

בשבוע שעבר התכנסה ועדת הכלכלה לדיון בנושא תמלוגי הגז. יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אופיר אקוניס, פתח את הדיון בבקשה חריגה מהמשתתפים: "מדובר בנושא חשוב בעל השלכות מרחיקות לכת על עתידה של מדינת ישראל, אני מבקש לקיים דיון רציני ולהשאיר את הפופוליזם והסיסמאות מחוץ לחדר הועדה" אמר אקוניס. כנראה שבקשתו הייתה מוגזמת. בכל זאת, מה חשוב יותר מכותרת מפרגנת בעיתון?

 

ועדת הכלכלה הביעה תמיכה גורפת (מלבד ח"כ דב חנין) בהעלאת התמלוגים באופן שקול ומידתי ובעדכון חוק הנפט משנת 1952. אבל זה לא הספיק לחברי הקרן החדשה ולחברי הכנסת שגייסה על מנת לקדם את הקמפיין האגרסיבי המבקש להעלות את התמלוגים ל- 80 אחוז. לצערי הצליח ארגון השמאל הקיצוני לגייס תומכים גם ממפלגתנו.

 

 

אף אחד לא צריך ללמד את  ח"כ אקוניס כיצד פועלים למען אזרחי ישראל,  בטח שלא חברי הקרן החדשה. אותו ארגון שתומך, בין היתר,  בארגון עדאללה, מרכז מוסאוא, אתג׳אה, האגודה הערבית לזכויות האדם, בצלם ועוד. אותו ארגון שבראייתי פגע אנושות בתדמיתה של מדינת ישראל וסייע לניסוח דו"ח גולדסטון.

 

 

בתפקידו כיו"ר  ועדת הכלכלה פועל ח"כ אקוניס  למען אזרחי ישראל יום יום בעשרות החלטות ותקנות. הועדה בראשותו  ניהלה מלחמת חורמה בטייקוני התקשורת. אקוניס היה הראשון להתייצב לצידו של שר התקשורת ולגבות את ההחלטה להפחית את דמי הקישוריות. הועדה העבירה בדיונים מרתוניים את חוק הדלקן האוניברסאלי ופתחה את שוק הדלק לתחרות למרות הלחצים האדירים שהפעילו ברוני הדלק שבעקבותיהם עוכב החוק 13 שנה ! בעקבות חוק של אקוניס התקינה הועדה תקנות המחייבות החזר כספי במזומן  על החזרת מוצרים. למרות הצעת האוצר להטיל אגרה על הקטעים הדרומיים  של כביש 6  – החליט אקוניס להשאיר את הנסיעה מהפריפרייה למרכז – בחינם!! זו עשייה חברתית אמיתית . לא בדיבורים – במעשים!!!  

 

 

בגין היטיב עם העם, אקוניס מיטיב עם הטייקונים – כך טוען אריק זיו הפרשן הפוליטי של ליכודניק

 

 

אקוניס מתייחס לתפקידו בכבוד וברצינות המתבקשת. אין לי ספק שח"כ אקוניס ידע בדיוק מה עליו לומר בדיון כדי לקבל כותרת מפרגנת בעיתון. אך כל מי שמכיר אותו יודע שזה לא אקוניס: הוא לא יתיישר עם מסריו של ארגון שמאל קיצוני. הוא לא ימכור את עקרונותיו בשביל כותרת.

 

ביומו הראשון בתפקיד הצהיר אקוניס כי ינהל את ועדת הכלכלה על פי משנתו של מנחם בגין: כלכלה חופשית עם רגישות חברתית. כך פעל וכך ימשיך לפעול- גם אם בשמאל לא יאהבו את זה. מי ששם את מורשת בגין כנר לרגליו  יודע  שמנהיגות אמיתית חייבת לראות דברים בפרספקטיבה רחבה  ולא להיות מונעת משיקולים של פופוליזם זול.

 

מתקפת השמאל נגד אקוניס מזכירה לי את הקמפיין האגרסיבי שהתנהל נגד  נתניהו במהלך כהונתו כשר האוצר. היום אין אחד שיכול להתכחש לתפנית האדירה שהוביל נתניהו בכלכלה הישראלית, תפנית שהפכה את הכלכלה הישראלית לכלכלה חופשית בריאה וחזקה יותר. מי שהיה לצידו של נתניהו במשך שנים למד לראות את הדברים בפרספקטיבה רחבה. הוא יודע שהמפתח לניצחון במקרה הזה הוא המידתיות. אקוניס רואה צורך אמיתי בשיתוף העם ברווחים ובהעלאת התמלוגים, אך הוא יודע שבמצב של שמונים אחוז תמלוגים אף אחד לא ירצה להשקיע פה.

 

מצער שגם בביתנו פנימה, באתר "ליכודניק", בחר העורך מר אריק זיו להצטרף למתקפת השמאל הבלתי מוצדקת נגד יו"ר ועדת הכלכלה, רק כי עמד על עמדותיו. רק כי עמד על עמדות על הליכוד ולא חבר ל"קרן החדשה". חבל!

הכותב הוא יועץ התקשורת של יו"ר ועדת הכלכלה

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ריבלין :"חובתה של הכנסת לפקח על צמרת הביטחונית"

אריק זיו ויזר

ישועת הסטודנטים

Gilad Trugbild

"בגלל המתייפייפים המסתננים אנסו ילדה בת 15 "

אלי חזן

מהשאול ועד כאן – נאומו של יו"ר הכנסת בערב יום העצמאות

אלי חזן

בכיר בליכוד " היוהרה הוציאה את עליזה מדעתה"/מאת:אריק זיו

אריק זיו ויזר

אלקין : "ברק בורח מאחריות"

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן