19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

“ארוחה חמה לכל ילד – מרחיבים את מפעל ההזנה”

חברי הכנסת ציון פיניאן ורוחמה אברהם יצאו השבוע בקמפיין ציבורי לקראת הדיון בממשלה בהצעת החוק להרחבת מפעל ההזנה במוסדות החינוך שיעלה להצבעה בתחילת החודש הבא. 

בעקבות מקרים רבים לפיהם רשויות מקומיות אינן עומדות בחובות חוק ההזנה ובעקבות הרצון להרחיב את החוק לכלל מוסדות החינוך בארץ, תעלה בתחילת החודש הבא הצעתם של ח”כ ציון פיניאן וח”כ רוחמה אברהם אליה הצטרפו חברי הכנסת אורי מקלב (יהדות התורה) ויצחק ועקנין (ש”ס) שחברו יחדיו ליוזמת החוק משנת 2004- “עמותת ידיד” להרחיב את חוק מפעל ההזנה לכלל מוסדות החינוך כבר משנת הלימודים הקרובה – לאישור ועדת השרים לחקיקה.

חוק ההזנה שהתקבל בשנת 2004 התייחס עד עתה רק לגני ילדים ובתי הספר היסודיים בהן הוחל יום חינוך ארוך ואילו חברי הכנסת פיניאן ואברהם מבקשים להרחיב את החוק לכל מוסדות החינוך בהם מתקיימים ימי לימוד של שבע שעות לפחות וביניהם חטיבות הביניים השונות שלא נכללו עד עתה בחוק. כמו כן דורשים היוזמים לבטל את האבחנה בין  מוסדות חינוך שהוחל בהם יום חינוך ארוך, לבין מוסדות בהם לא הוחל יום חינוך ארוך. לקראת הדיון בועדת השרים החליטו היוזמים לצאת למסע הסברתי רחב היקף תחת הכותרת “ארוחה חמה לכל ילד – מרחיבים את מפעל ההזנה” שהחל בקריית מלאכי וקריית גת בדרום וימשיך במספר ערים בצפון במהלכם נפגשו עם ראשי רשויות ודרשו מהתושבים במקום לחתום על עצומת ענק התומכת בחוק שתוגש לראש הממשלה וחברי ועדת השרים לחקיקה ביום הדיון על החוק. אגב, בשלב השני יפעלו הח”כים ופעילי עמותת “ידיד” להרחבת מפעל ההזנה גם לבתי הספר התיכוניים ולהכנסת ארוחות בוקר בבתי ספר בהם ימי הלימודים קצרים.

ח”כ ציון פיניאן ציין כי “כפי שאנחנו גדלנו עם ארוחות צהרים בבתי הספר כך יש להנהיג היום בכל בתי הספר את מפעל ההזנה. יש מצוקת רעב ברחבי הארץ ומדובר למעשה במאבק על נושא חוצה מפלגות. אסור להתעלם ועלינו למצוא פתרונות ראויים”.

ח”כ רוחמה אברהם אמרה השבוע כי “קשה לי מאוד הידיעה כי ילדים שתזונתם היומית התבססה על הארוחה החמה שהם מקבלים בבית הספר לא יקבלו אותה בחודשי הקיץ. אני יודעת שאזרחי ישראל איתנו – אני מאוד מקווה שעד לתקציב הבא גם הממשלה תצטרף.”



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הנשים של נתניהו

אריק זיו ויזר

“מדאיגה אותי יותר שיטת הסלאמי משיטת השקשוקה”

אריק זיו ויזר

ממה מפחדים החרדים?

אלי חזן

שיחת הטלפון המרגשת ליו”ר הכנסת

אלי חזן

תומכים בטרור? חוטובלי מציעה : צאו בחוץ!

אלי חזן

ברכות ליריב לוין על שנבחר ליו”ר ועדת הכנסת

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן