20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

ארד , קם ומיצוי הדין

מבחן כחלון לשרים, מי מתחזק בסקרים, הביזיון באבטחת אישים,עוזי ארד תאונה מצערת או עברה חמורה, אובמה עוד נאום מסוכן לעולם החופשי.

אובמה
הנאום של אובמה ישאיר במידה רבה חותם היסטורי. הוא אמנם מדבר על השינוי בעולם הערבי אך שוכח כי השינוי אינו מבטיח כי הדמוקרטיה תשרור ואכן הכיוון של המחאה יהיה עולם חופשי ודמוקרטי. המציאות העולה על פני שטח למרבה האכזבה היא יותר בכיוון של מצרים המיישרת קו לכיוון ציר הרשע אירן -סוריה -חמאס. אנו עדים להתחזקות קו האיסלאמי הרדיקלי במצרים וכך כפי הנראה יהיה בשאר האזור. צריך לשים לב כי באי הודאות הפוליטית באזור אובמה דורש מישראל להקים מדינה פלסטינית חמאסניקית גם ביהודה ושומרון, כאשר בעיית ירושלים לא נפתרת ובעיית הפליטים לא נפתרת. כלומר הסרבנות של הפלסטינים משתלמת להם.
ארד ,קם,ומיצוי הדין
ארד, שנחשב מקורב לנתניהו כבר עם הכניסה למשרד ראש הממשלה, התברר כנרגן ולא מתאים לעמוד בצוות ראש הממשלה. עוד במאה ימי החסד של הממשלה הגדרנו את עוזי ארד כפיל המסתובב בחנות חרסינה. ארד הגיע לעימותיים בלשכת ראש הממשלה עם כולם : עם השר בוגי יעלון, עם מזכיר הממשלה צבי האוזר, עם המנכ”ל גבאי ועם אחרים – שמות לא חסרו. כבר אז קיבל ארד התרעה מנתניהו שילמד לעבוד בלשכה, אך ארד באופיו הקשה חיפש כל הזמן מי רודף אותו וכך הגיע לרגע הפרסה שדווקא הוא נפל בפרשיה החמורה הזאת.
יש לזכור שארד הגיע מהמוסד ולכן הוא לא יכול להגיד לא ידעתי, מעשה ההדלפה חמור מאוד.

ולכן ארד חייב לקבל התייחסות בדיוק כמו ענת קם.
נו נראה אותכם
מנהיגות נקבעת לפעמים במעשים, כבר בעבר הצהירו השרים גדעון סער ,בני בגין, דן מרידור ומיקי איתן כי הם מוותרים על אבטחת אישים. מאז רצח השר גנדי הוגברה האבטחה מסביב לשרים לאחר שבעבר היו מספר סימלי שלטון מאובטחים או לחילופין נקבעה אבטחה מול התרעות.
שר בממשלה אמר לליכודניק : “אין בזבוז כספים יותר גדול מהכסת”ח הזה וכל צורת האבטחה היא פארסה גמורה, אנו מתריעים על הנושא בשיחות סגורות אך גורמי הבטחון אינם מוכנים להקשיב. ובכלל, מדהים לפעמים כיצד “היחידה לאבטחת אישים” הפכה “ליחידה להפחדת אישים”.
השר הוסיף ואמר : “צריך להקים ועדה שתבדוק את כל צורת אבטחת האישים במדינה, אפילו בסימלי השלטון צריך רוויזיה. לא יעלה על הדעת כי הממונים על האבטחה ימשיכו ליצור במקום שטחים סטירילים מרחבים סטירילים”.
נו, אמרתי לשר, “אם זה נטל כל כך גדול אולי תוותר על זה”. השר השיב : “אתה לא מבין שלא שואלים אותנו? יש מספר שרים שהודיעו כי הם מוותרים על אבטחה וגורמים המקצועיים לא מוותרים”. עניתי לו : “מה יקרה ואתה תברח למאבטח? יעצרו אותך?” השר חייך חיוך שאתה מבין כי לא פעם חשב כי הוא כבר חשב על זה.
אולי אם מספר שרים יוותרו בצורה מופגנת על אבטחת אישים, הנושא יבדק לעומק.

יו”ר הליכוד הפוטנציאלי
בסקר מאגר מוחות שהתפרסם בגלי צה”ל התבקשו המשיבים להשיב על השאלה : את מי מהשרים היית רוצה לראות במקום הראשון לרשימה לכנסת? ראשון בוגי עם 35 אחוז, בני בגין 20 אחוז, גדעון סער וסילבן שלום 15 אחוז, משה כחלון עם 13 אחוז.
בשאלה את מי היית רוצה שיוביל את הליכוד בבחירות הקרובות? נתניהו זוכה לרוב ברור וסוחף.
לשאלה: מי מהאישים שהיית רוצה שיובילו את חמשת המקומות הראשונים ברששימת הליכוד בבחירות ?

 

01.בוגי יעלון

02.בנימין נתניהו
03.בני בגין
04.גדעון סער
05.סילבן שלום
06.משה כחלון
07.גלעד ארדן
08.לימור לבנת
09.ישראל כץ
10.ציפי חוטובלי
11.דני דנון
12.משה פייגלין
13.יובל שטייניץ
14.דן מרידור
15.ראובן ריבלין
16.יריב לוין
17.יולי אדלשטיין
18.אופיר אקוניס
19.יוסי פלד
20.מיכאל איתן

יום הנכבה
בתקשורת הישראלית התברר כי הציפיות של יום הנכבה היו לא נכונות. רבות דובר כי יום הנכבה הוא היום שבו תיפתח האינתיפדה החדשה אך ראו זה פלא לא נפתחה אחת חדשה. להיפך, אפילו גורמי האופוזיציה בסוריה נתנו דוגמא כיצד ישראל טיפלה בבעיה בצורה מכובדת. כמות הנפגעים הייתה מועטה, רק בגזרה אחת הייתה הצלחה של פריצת הגדר וגם שם זה היה נקודתי. בתגובה שם הייתה רק טעות אחת צה”ל היה צריך להגיב נגד הסורים, כלומר על נסיון לפגוע בריבונות הישראלית היה צריך בגזרה אחרת או למשל באזור דרעא להשמיד טנקים של צבא סוריה.
יש מחיר לפגיעה בריבונות, וכפי הנראה בעתיד נראה כי מדינת ישראל תפגע בסימלי השלטון של אסד, וגם רוצח עמו ידע כי הוא ישלם את המחיר על פגיעה בריבונות.
רק מדהים כי דווקא אצלנו לא מפרגנים על זה שהאירועים היו עם מעט נפגעים. הפעם צה”ל והממשלה נהגו בחוכמה .
מפגיני שמאל הפגינו נגד ההרג שצה”ל ביצע בגולן, לא ראינו את מפגיני השמאל מפגינים נגד ההרג שאסד ביצע בסוריה ולא ראינו את שוחרי השלום לכאורה מפגינים נגד החמאס שפוגע בזכויות הלגיטימיות של החייל החטוף שליט.

מבחן כחלון
פעם במדינת ישראל הייה מושג יסוד שטבע היועץ המשפטי לממשלה דאז אהרון ברק בשם “מבחן בוזגלו”. היום הולך ונוצר מה שאני מכנה “מבחן כחלון”. בעתיד יבחנו נבחרי ציבור על מבחן כחלון. מה הם עשו למען העם בפרטים הקטנים והחשובים? כחלון לקח את תפקיד שר התקשורת וביצע מהפכה חברתית, הוא שחרר את לקוחות הסלולר מעול השבי, הוא המשיך לשאר חברות התקשורת, ומשם כאשר הגיע למשרד הרווחה שם פעל לשחרר את מקבלי הקיצבאות מעול הבירוקרטיה שנמצאת בביטוח הלאומי. מיד עם כניסתו נתן הוראה כי קשיש שמגיע למצב של נזקקות לא יצטרך לעבור את המבחנים של ההוכחה למצבו. נכה קטוע שקיבל אישור על נכות לא יצטרך לעבור את הועדות כדי להוכיח את נכותו.
אלו אולי דברים קטנים אך גדולים לציבור.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ריח בחירות חזק

אריק זיו ויזר

“הם יאכלו מרור ואנחנו נאכל הרבה חרוסת”

אריק זיו ויזר

מה אכל סער בטופולופומפו ?

אריק זיו ויזר

קו פרשת המיים של נתניהו

אריק זיו ויזר

נתניהו צדק כאשר נאם בקונגרס

אריק זיו ויזר

הם מפחדים !

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן