19.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

ארדן צדק השילוט בנתיבי אילון מסכן חיים/מאת:אריק זיו

משרד התחבורה שינה עמדתו -מתנגד להחזרת השילוט כל עוד לא יוצגו ממצאי מחקר המעידים כי שלטי חוצות אינן גורמות לתאונות דרכים . משטרת ישראל – ישנה ירידה של 56% בתאונות הדרכים וירידה של 54% בכמות הנפגעים בתקופה בה הוסרו שלטי החוצות מנתיבי איילון ועדת הכללה קיימה היום (ב') דיון בהצעת החוק של ח"כ מרציאנו להתרת שילוט חוצות בנתיבי איילון לצורך הכנתה לקריאה שנייה ושלישית.
יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ גלעד ארדן : מדובר בהצעת חוק שעלולה להוביל לפגיעה בחיי אדם.בנושא חשוב כמו זה דרשתי לאורך כל הדיונים כי תובא בפני חברי הועדה עמדה מקצועית של משרד התחבורה לשאלה האם הצעת החוק והשילוט מסכן או לא את חיי משתמשי הדרך. עברה כחצי שנה מאז ובזמן זה הודיע המדען הראשי לרשות הלאומית כי בכוונתו להציג לוועדה עמדת ביניים עד סוף יוני שכן המחקר הראשי מתארך. לצערי עמדת משרד התחבורה הונחה רק עתה על שולחן הועדה –שיטת התנהלות זו היא ביזיון לכנסת ולדמוקרטיה כי אם המשרד היה מתייחס ברצינות לכנסת ולנושא הבטיחות בדרכים היה עליו להציג עמדתו מראש בכדי שחברי כנסת ,גופים ציבוריים, משרדים ממשלתיים וכדומה יוכלו ללמוד ולהתייחס.
יוזם הצעת החוק, ח"כ יורם מרציאנו –אין לי שום כוונה להיות זה שגרם ולו ומישהו אחד לשריטה. אם יוכח לי ששילוט גורם לתאונות דרכים אני אמשוך את הצעת החוק. אני לא חוקר ולא בן של חוקר בשביל זה יש את מיטב המומחים. הסח הדעת משילוט קיים כמו שקיים מפלאפון רדיו וכדומה. עם כל הכבוד צריך לסיים את הסאגה הזו ולאפשר לכנסת לקבוע עמדתה.
מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מר יאיר דורי – עד80% מתאונות הדרכים נגרמות כתוצאה מהיסח דעת, אנו יודעים ששילוט גורם להיסח דעת. כרגע לא ברור שיש קשר חד ערכי בין שילוט ותאונות, אך כשיש ספק אסור לקחת סיכון ועל כן אנו מביעים התנגדותנו והתנגדות השר לבטיחות בדרכים להחזרת השילוט עד שיוצגו נתוני מחקר השוללים קשר בין השילוט לתאונות דרכים. עמדת הרשות נשענת על חוות דעת של פרופסור דוד שנער, המדען הראשי של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים שעמד בראש צוות מקצועי, שבחן את הסוגיה וקבע לא ניתן להוכיח כי השילוט אינו מסוכן לנהגים.
רפ"ק סדן, משטרת ישראל – מהשוואת נתוני תאונות הדרכים שהתרחשו בנתיבי איילון במקטע שבין מחלף לה גרדיה עד מחלף גלילות בחודשים ינואר עד סוף מאי 2008 (התקופה בה הורדו שלטי החוצות בקטע זה) מצאנו ירידה של 56% בכמות התאונות ביחס לשנה שעברה ובהשוואה ל 4 שנים אחרונות נמצאה ירידה של 63% אחוזים בכמות התאונות. כמו כן, ישנה ירידה של 54% בכמות הנפגעים בקטע כביש זה בתקופה בה הוסרו שלטים ביחס לשנה שעברה.
פרופ דורון בלשה, ראש המרכז לבטיחות בטכניון, (בעבר מנכ"ל נתיבי איילון) : הקשר בין הסח הדעת ותאונות הוא ברור.יש מחקרים בעולם שהוכיחו קשר אך אין אף מחקר שמוכיח ששילוט מוסיף לבטיחות .
יו"ר הועדה, ח"כ ארדן הודיע כי בתוך כשבועיים תתכנס הועדה לדיון נוסף על הצעת החוק לצורך הכנתו לקריאה שנייה ושלישית. בדיון זה יתקיימו הצבעות על הצעת החוק וחברי הועדה יכריעו עמדתם בנושא על סמך כלל הנתונים שהוצגו בפני הועדה עד כה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הכנסת התייחדה בדקת דומיה עם הנספים באסון ביפן: "העם בישראל בוכה אתכם"

אריק זיו ויזר

דנון בעקבות טיבי : "תעודת עניות לכנסת ישראל"

אלי חזן

השר איתן: "לכונן חוקה יחד עם שינוי שיטת הממשל בישראל"

אלי חזן

חוק ההסדרה ירד מסדר יומה של הכנסת

אלי חזן

ריבלין נפרד מג'ומס בדמעות: "אחד הפרלמנטרים הבולטים שעיצבו את הכנסת"

אריק זיו ויזר

ועדת הכלכלה מקשה על החברות הסלולאריות

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן