26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

ארדן נלחם נגד עמלות הבנקים

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ גלעד ארדן דרש מנגיד בנק ישראל להפעיל סמכותו ולהכריז על עמלות בגין הפקדת ומשיכת מזומנים, משיכה מכספומט והפקדת צ'קים כעמלות בפיקוח ולהוזיל אותן לפחות ב 50%.
ארדן:" הכנסת נתנה לנגיד בנק ישראל ולמפקח על הבנקים סמכויות רבות להגביל את גובה העמלות. אנו דורשים כי יעשה בהן שימוש ולא, נמשיך לקדם את הצעת החוק האוסרת לגבות עמלות על בפעולות בחשבון העו"ש ח"כ ארדן לנגיד בנק ישראל :" אכן הגברתם שקיפות וצמצמתם את מספר העמלות, אך העמלות השכיחות והבסיסיות ביותר התייקרו באופן משמעותי ולכן עולה זעקה ציבורית. כוונת החוק הייתה להגן על ציבור הצרכנים, על החלשים, מי שחי בפריפריה, שם אין אלטרנטיבה של סניפים, בעלי החשבונות הקטנים – על אלו הבנקים לא מתחרים, הבנק לא מפחד להפסיד אותם לכן בפעולות היומיומיות הבסיסיות היה מקום לפיקוח . אני שב וקורא לנגיד, בכדי שנוכל להקפיא יוזמות חקיקה בנושא, יש להטיל בדחיפות פיקוח על העמלות הבסיסיות ולהפחית משמעותית את עלותן .
ארדן:" כל עוד רמת פריסת סניפי הבנקים בישראל ומספר הכספומטים הוא מהנמוכים ביותר בעולם המערבי ובמרבית יישובי הפריפריה קיים רק בנק אחד ואין במה לאיים במעבר לבנק אחר, נדרשת התערבות ופיקוח של בנק ישראל בכדי להוריד את גובה העמלות הבסיסיות."
' לצערי הרב בחר בנק ישראל לעשות שימוש רק בסמכותו להוביל לשקיפות, אך זה לא מה שיעודד מעבר בין בנקים ויוביל לתחרות בגובה העמלות. צריך לזכור שסגירת חשבון בנק ומעבר לבנק אחר היא הליך שמרתיע את הציבור והציבור סולד ממנו'. הוסיף ח"כ ארדן.
ח"כ משה כחלון :זה כאילו הבנקים חיפשו מה כואב לציבור ושם הכו- עמלת פקיד, משיכת מזומנים. זהו סיכול ממוקד לאוכלוסיות חלשות .זו האוכלוסייה שרצינו להגן עליה ודווקא בהם פגעו.יהיה קשה לגשר בעתיד על משבר האמון שנוצר היום בין הציבור לבנקים.
ח"כ משה גפני –לקחתם רפורמה חיובית והטלתם אותה על החלשים. אתם מפחדים להתעסק עם הבנקים ולכן העלויות גולגלו על החלשים.
נגיד בנד ישראל, מר סטנלי פישר: לא כדאי ללכת לפתרונות היותר קלים של הטלת פיקוח על עמלות הבנקים או איסור לגבות עמלות. צריך לתת זמן והזדמנות למסגרת החדשה לפעול, ולפיקוח על הבנקים לטפל בליקויים, אם ישנם כאלה. פיקוח צריך להיות הצעד האחרון ולא הצעד הראשון וגם זאת, כאשר ממש אין ברירה .
מר רוני חזקיהו, המפקח על בנקים: החוק הקיים נתן סמכויות פיקוח לנגיד ולמפקח , כל שנותר זה להחליט איפה להפעילו ולזה צריך זמן בכדי לבדוק. ייתכן שבהשוואה בין עלות עמלה היום לעבר יהיה שינוי אך בבחינת עלות ניהול חשבון למשך שנה יראו שמשלמים פחות. אם לא, לא עשינו מלאכתנו. שוט הפיקוח קיים, החוכמה לא להשתמש בו אלא להביא את הבנקים לכך שיורידו את העמלות.
גב' רונית קן, הממונה על ההגבלים העסקיים –השינויים לא יבוא מהתערבות מסיבית במחירים אלא בשינויים מבניים- הורדת חסמי כניסה לתחום הבנקאות והורדת חסמי מעבר בין בנקים וצריך לבחון בחיוב את הפרדת כרטיסי האשראי מהבנקים.
אהוד פלג, מנכ"ל המועצה לצרכנות – דומה כי הבנקים הם גורם עסקי שחזק יותר מהשלטון. את מה שחויבו להוריד מצד אחד הם מעלים מצד שני. בנק ישראל פרסם כי בהפרשים בין הבנקים יכול לקוח לחסוך עד 144 ₪ בשנה- בשביל סכום כזה אף אחד לא יעבור את התלאות של מעבר בנק, אפילו לא יחשבו על זה.בהעדר תחרות יש צורך בפיקוח.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ליברמן והרשימה הערבית המשותפת מגישים הצעת חוק

Gilad Trugbild

ח"כ אקוניס יוזם:ריבית חיובית על יתרת זכות-כבר מהשקל הראשון!

אריק זיו ויזר

"זר לא יבין עד כמה נטועה ירושלים עמוק בלבותינו"

אלי חזן

לעצור את הבלוף של הלוטו

אריק זיו ויזר

אושר לקריאה ראשונה: תוקם מועצה ארצית לביטחון תזונתי

אריק זיו ויזר

חבר הכנסת ארדן : לא אתפלא אם 'קדימה' יודיעו גם על תמיכה בכיבוש אירן

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן