40.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
כללי

אקוניס מצטרף למאבק בקונסוליה הפלסטינית אותו מוביל ניר ברקת

השבוע הסתיים בסימן תוצאות ההצבעה בקונגרס האמריקאי סביב סוגיית התקציב (3.5 טריליון דולר) כפרויקט חקיקתי המרכזי של הממשל בוושינגטון. ההקשר הישראלי הדהד בכל הנוגע לתקצוב מליארד דולר עבור חימוש מערכת כיפת ברזל, כאשר נשמעו קולות המתנגדים לתקצוב כאמור – הצבעה שהסתיימה בתוצאה 420:9.

בהופעה ב”פגוש את העיתונות”, טוען השר לשת”פ אזורי לשעבר, אופיר אקוניס, שהבעיה האמתית היא העוינות הפרוגרסיבית שהולכת ותופסת נפח משמעותי יותר בשיח הדמוקרטי בארה”ב. גם כאשר הקונגרס אישר מילארד דולר לחידוש המלאי של כיפת ברזל ברוב של 420:9, עדיין נשמעים יותר ויותר קולות אנטי ישראליים שנועדו לתמוף במטרות ה-BDS.

במקום בו מדינת ישראל אוחזת בתמיכה מקצה לקצה במסדרונות הממשל האמריקני, בלי קשר לזהות דמוקרטית או רפובליקנית של הנשיא – הלחץ שמפעיל הלובי הפרוסגרסיבי הוא קול אנטי ישראלי מובהק; יחד עם זאת גדילת ההשפעה של המחנה הפרוגרסיבי בתוך המפלגה הדמוקרטית אינה מהווה איום כמו הסיכון הממשי שבנחישות האמריקנית לפתוח קונסוליה אמריקנית בירושלים עבור האוכלוסייה הפלסטינית. המשמעויות של פעולה שכזאת, לפי אקוניס, צריכה להטריד אותנו הרבה יותר.


ניר ברקת עם הסנאטור בן קרדין.
קרדיט: דוברות ח”כ ניר ברקת.

בתוך כך, ח”כ ניר ברקת לא יושב בחיבוק ידיים נוכח הנחישות לפתוח את הקונסוליה והמריא לוושינגטון לסדרת פגישות במסגרת מאבק שהוא מוביל, ויצא להסביר לחברי קונגרס מהמפלגה הדמוקרטית עד כמה הנושא הזה מסוכן ולא נכון. ביומיים האחרונים הוביל סדרת פגישות עם סנאטורים וחברי קונגרס, בהם: חבר הקונגרס מאוהיו ביל ג’ונסון, הסנאטור בן קרדין, הסנאטור הבכיר טד קרוז ועוד.

ניר ברקת עם הסנאטור הבכיר טד קרוז
קרדיט: דוברות ח”כ ניר ברקת.

ממסעו בוושינגטון מוסר ברקת: “מצאתי כאן חברי אמת, שעלינו לעבוד איתם במשותף, לחבר את הקשרים שכן בעבודה חכמה וטובה עם האמריקאים אין לי ספק שזה אינטרס עליון של מדינת ישראל”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ברק בליכוד

איציק דדוש

דין כרם שלום כדין איילון. 

אריק זיו ויזר

כבה אורו

אלומה עברון

ליכודניק משתתף בצער חברנו עובד קראוס, במות אביו ז”ל

דניאל נחמיה

כ- 550 איש הגיעו למימונה המסורתית של קובי ומירי נבון

אריק זיו ויזר

סקר ליכודניק: כ”ץ מוביל בקרב צמוד עם ברקת; הירש מפתיע!

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן