21.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

אסתר, ציפי וזהבה

מה בין תקיפת אושוויץ’, המגבלות של ארצות הברית והאווילות של לבני וגלאון

 

 

בנאומו מול ועידת AIPAC ציטט ראש הממשלה בנימין נתניהו חילופי מכתבים בין הקונגרס היהודי העולמי ומחלקת המלחמה של ארה”ב משנת 1944.  הקונגרס היהודי בקש מחיל האוויר של ארה”ב להפציץ את מחנה ההשמדה באושוויץ.  בתשובתה לפניית הקונגרס היהודי, ענתה מחלקת המלחמה כי מתקפה נגד אושוויץ לא נחוצה מבחינה צבאית, ואף עלולה לעורר פעולה נקמנית מגרמניה.

 

במילים אחרות, ארה”ב לא תציל את עם ישראל אם הדבר עלול שלא לעמוד בקנה אחד עם האינטרסים שלה.

 

היום האינטרס של ארה”ב הוא שלא להסתבך בעוד מלחמה במזרח התיכון, שלא לגרום לסגירת מצרי חורמוז, ולמנוע עלייה חדה במחירי הנפט.

 

ציטוט המכתב הזה על ידי ראש הממשלה היה במקומו, שכן זוהי השליה מסוכנת לחשוב שמעצמה תוותר על האינטרסים שלה כדי לשמור על עם ישראל.  כפי שאנו לומדים ממגילת אסתר, עם ישראל יכול לסמוך רק על עצמו ועל הקב”ה –ובעולם של “אסתר פנים” ההשגחה העליונה אינה אוטומטית אלא כרוכה ביוזמה אנושית.

 

על כן, הביקורת שהשמיעו ציפי לבני וזהבה גל-און על ציטוט המכתב על ידי ראש הממשלה הנה בקורת לא ראויה.  ראש הממשלה העביר מסר נכון וחד, ועלינו להתאחד כעם אל מול הסכנה האיראנית.

 

אלו שזלזלו בלעג בהיטל בשנות ה- 1930 שילמו על כך בחייהם.  מי שמזלזל היום באיומיו של נשיא איראן מגלה חוסר אחראיות.  ציפי לבני וזהבה גל-און פספסו כנראה את קריאת “פרשת זכור” בשבת באחרונה.  יש חיוב דאורייתא לזכור את מה שעשה לנו עמלק דווקא כדי שלא יקרה לנו שוב.

 

לציפי לבני ולזהבה גל-און תהיה עוד הזדמנות הערב ומחר ללמוד מן ההיסטוריה היהודית עם קריאת מגילת אסתר.  קריאת המגילה תיתן להן גם הזדמנות ללמוד ממלכת אסתר ולהבין מה זה להיות מנהיגה יהודית: להאמין בנצח ישראל, ולשים את עם ישראל לפני כל שיקול אחר.

 

הלוואי עלינו.

 

פורים שמח לכל בית ישראל.

 

ד”ר עמנואל נבון הוא מרצה באוניברסיטה, חבר מרכז הליכוד ומועמד על משבצת העולים לכנסת ה- 19.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

וושיניגטון בידיינו!

אריק זיו ויזר

חומר למחשבה: אל תצחקו על פרץ, פן הוא יצחק אחרון

אלי חזן

מפירוז הרצועה להכרעה הדרגתית

עינר אביב

מכתב פתוח לראש הממשלה

הדמוקרטיה הפנימית בליכוד : יופי של גיוון

חיים פוזן

הסתלקותו של איש ואדם דב שילנסקי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן