32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
שוש הלוי - אופקים

אסון הצונאמי ביפן

הרהורים נוגים על אפסותנו מול איתני- הטבע

רעש האדמה ביפן, והצונאמי המשתולל שם כעת, כתוצאה ממנו, מעוררים הרהורים נוגים על אפסותנו כבני אנוש אל מול עוצמתם של איתני-הטבע: השטפונות, רעידות האדמה, וגלי הצונאמי ההופכים כל בית או מטוס לצעצועים וכל ספינה או אוניה שבים לקליפות אגוז.

האדם יצר הרבה יצירות מופלאות והמציא המון המצאות חשובות, החל מהגלגל וכלה באטום ובמחשב. חלקן מועילות וחלקן מזיקות ובכלל – ניתן לומר שכל אחת מההמצאות הינה מועילה באותה המידה שהיא מזיקה ולהפך, שכן – האטום למשל יכול לשמש להפקת אנרגיה לצרכים אזרחיים, אבל – בידיים הלא נכונות – הוא יכול לשמש ככלי משחית וחורבן. דוגמא יותר פשוטה – הסכין שיש לנו במטבח, משמשת למריחת חמאה על פרוסת לחם או לחיתוך ירקות , אבל – בידיים הלא נכונות , היא עלולה לשמש ככלי רצח.

 

האדם – נזר הבריאה, השכיל להמציא וליצור המון יצירות מופלאות, ואולם – על דבר אחד עדיין לא השכיל להתגבר – על איתני הטבע, ואולי – הוא עוד יצליח יום אחד בעתיד.

 

ולנקודה הישראלית – אנחנו כאן בישראל , צריכים להודות לאלוהים על כל יום שאנחנו חיים כאן בארץ זבת חלב ודבש, ללא שטפונות , רעידות אדמה וגלי צונאמי.

וולוואי ונמשיך להינות מתנאים אלה , גם בעתיד.

שבת שלום ומבורך ושקט !

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

"כי מצפון תיפתח הרעה"

אריק זיו ויזר

"אורות לתעסוקה": איזונים, בלמים ושיפורים/מאת:שוש הלוי

אריק זיו ויזר

טרגדיה אנושית – נורת אזהרה לגורמי החינוך

אריק זיו ויזר

הצעה – להקים "רשות חירום לאומית"

אריק זיו ויזר

המפץ הגדול

אריק זיו ויזר

גם רמת אביב שוכנת על -"שטח כבוש"

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן