27.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

“אנחנו מחויבים לפתרון בעיית ילדי הפלטים הנמצאים בבתי הכלא”

בכנסת לא עומדים מלכת לנוכח ילדים הנמצאים על לא עוול בכפם בכלא

“לצערנו אין התקדמות בנושא. יש שני מתקנים: כלא גבעון, שהוועדה ערכה בו ביקור לפני כמה חודשים וראתה את התנאים המחפירים, וזה לא באשמת שב”ס, אשר עושים כמיטב יכולתם, אך זה חמור ששמים שישה ילדים בחדר עם סורגים. יש גם את סהרונים שילדים מוחזקים בתנאים של חיות ולא של בני אנוש”. במילים אלו פתח יו”ר הועדה ח”כ דני דנון את הדיון בתנאי מעצרם של ילדי הפלטים.

בישראל מוחזקים היום 57 קטינים בשתי  בתי כלא ‘גבעון’, ‘סהרונים’. כשהוותיק ביניהם כלוא בבית הסוהר מדצמבר 2009 כך מסרה לועדה ראש חטיבת כליאה בשירות בתי הסוהר, תת גונדר עפרה קלינגר,

חברי הכנסת שמעו את עדותו  של רויץ` רוט יט, קטין בן 17, פליט מסודן, שהגיע לישראל בגיל 13,  שהיה כלוא במשך ארבעה חודשים בכלא קציעות. התיאורים וסיפור תנאי המאסר היו קשים עבור אלו שכל חטאם הוא מלחמת הישרדות.

יושב ראש הכנסת ראובן ריבלין השתתף באופן מיוחד בוועדה ואמר: “לא יכול להיות מצב שילדים יהיו במצב בו הם נמצאים במערכת הכליאה כתוצאה מגל הגירה. אם הייתי מנהל בית הסוהר הייתי נותן להם להיות בחדר שלי עד שיימצא פיתרון. אני מביע את עמדתה של הכנסת כולה. אנחנו מחויבים למצוא פיתרון באופן מיידי. המוסר היהודי מחייב אותנו להתייחס למצב בו עמינו היה במשך 2000 שנה, אנחנו לא יכולים להפקיר חסרי ישע”.

מהדיון בוועדה עולה כי הפתרונות של משרדי החינוך והרווחה לא מספיקים לכל הילדים הפליטים השוהים בישראל. דר` עמנואל גרופר, מנהל אגף חינוך והדרכה במשרד החינוך דיווח כי משרד החינוך מוכן לקלוט במוסדותיו עד 100 נערים. עד כה נקלטו 64 נערים ונערות פליטים בשישה כפרי נוער, ועשרה נערים ונערות נוספים נמצאים בהליכי קליטה. כך שניתן לקלוט עוד 26 קטינים בגילאי 12-16.”

ח”כ דני דנון יו”ר הוועדה דרש ממשרד המשפטים להגיש לוועדה עד ה-1 ביולי 2010 את הנוהל המתגבש לגבי טיפול בילדים בלתי מלווים.
אם הנוהל לא יוגש במועד, הוועדה תקדם את הצעת החוק הגנה על זכויות נערים במשמורת (תיקוני חקיקה), התשס”ט-2009 של ח”כ הורוביץ,דנון וחנין שתאסר כליאת קטינים בלתי מלווים



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

חוטובלי : “בעיית האלימות והפשיעה בקרב בני נוער רחוקה מלהיות פתורה””

אלי חזן

ועדת הרווחה והבריאות דנה במיגון חדר המיון בבית החולים ברזילי באשקלון

אריק זיו ויזר

פינוי ישראלים, פיצוי לערבים/ מאת ח”כ יולי אדלשטיין

אריק זיו ויזר

פתרון חוקי למשמיצים באינטרנט

אריק זיו ויזר

המהלך המבריק של חוטובלי

אריק זיו ויזר

תרעומת של ח”כים על נציגי הליכוד בועדת שרים לחקיקה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן