18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
בליכוד

“אנו רוצים נציג ולא מוצג” – ראיון עם דוד אבבה

מתוך מגזין ליכודניק לפסח – 2011

כשהיה דוד אבבה ילד קטן הוא לא חלם שהוא יגיע לארץ הקודש. שהרי הוא נולד בכפר נידח ששכן 1000 ק”מ מאדיס אבבה. לילה אחד הוחלט לקחת את מעט המיטלטלין ולהגיע לאדיס. מה שנודע לימים כ”מבצע משה” היה עבור דוד מסע של חודש וחצי במדבר ובג’ונגל לסודן ואז פתאום הופיעו לדבריו “ציפורים שלקחו אותנו לארץ. למדתי בדיעבד שלציפור קוראים מטוס”. הוא נלקח למרכז הקליטה בערד ולאחר מכן הוא נשלח לפנימייה בכפר הרוא”ה. הסיפור שלו עם ליבת החברה הישראלית התרחש עת התגייס לצה”ל, שימש כמכונאי רכב , זכה באות החייל המצטיין והגיע הודות להצטיינותו לשר הביטחון משה ארנס. כשהשתחרר מצה”ל הלך ללמוד במכינה לעולים באוניברסיטה העברית. עם סיומה החל לעבוד כפועל ניקיון ב”אגד” ושנה לאחר מכן נכנס כחבר.

 

למה דווקא ליכוד ? 

“הקהילה האתיופית מעדיפה את הליכוד. היא מעריצה את בגין ושמיר וגם את נתניהו. בגין ושמיר היו החלוצים בעליית יהודי אתיופיה לארץ. נתניהו עושה מאמצים כבירים לשלבם אך זה לא מספיק. יש לפנינו עבודה רבה ולכן אני מציע את עצמי לבחירה במגזר העולים. אני מאמין שאני וחבריי ותומכיי נוכל להביא סדר יום שתכליתו שינוי. צריך לזכור כי 15% מעולי אתיופיה הצביעו לקדימה והמטרה שלי היא להחזיר אותם”.

אבבה הוא פעיל ליכוד במשך 18 שנים. החל משנת 92′, בכל מערכת בחירות או פעילות פוליטית, היה עוזר ומסייע. מדבריו משתמע שאגד ירושלים הוא מקום שמייצג את כל האנטי כלפי תנועת הליכוד ולמרות שלכאורה אסורה הפעילות הפוליטית באגד יש התפקדות מסיבית לקדימה מטעמו של ח”כ רוני בר און. מאידך, כשאבבה שעושה פעילות פוליטית הוא מקבל קנסות. עד היום הוא הקריב עבור הליכוד 400 שעות עבודה ופגיעה בסידור העבודה.

 

מה המוטו שלך ?

“תנו לנו הזדמנות שווה על מנת שנפיק תועלת לחברה : תלמידים טובים – חיילים מצוינים – אזרחים מעולים”.

 

בבחירות 96 הסתובב בשכונות ירושלמיות עם המכונית והוביל מצביעים לקלפי. בבחירות האחרונות שכנע מצביעים יחד עם רמי לוי להצביע ליכוד. 

 

כיצד אתה פוקד לליכוד במציאות שבה קשה לפקוד ?

“בדרך כלל בשעות לא שעות, אך בייחוד לאחר שעות העבודה, אני וחבריי עוברים מדלת לדלת ומבקשים את אמון המצטרפים. אני וחבריי מסוגלים להחזיר הביתה את 15% המצביעים האתיופים שהלכו למפלגות אחרות, שהרי המתפקד אצלנו מתפקד או לשם שינוי או לשם שמיים. אני אומר לכולם : בואו אחריי, אני אעשה שינוי, אני מאמין בשינוי”.  

 

אתה פועל רק בירושלים ?

“לא. ראשית, חשוב לי לומר שאם היו לי האמצעים הנדרשים הייתי פוקד יותר, הרבה יותר. אני בדיוק הולך עכשיו לפגוש קולגות מערים אחרות. אני קשור לנציגים יוצאי אתיופיה בערים רבות : רחובות, לוד, רמלה, אשקלון, באר שבע, נתניה ואחרות. המטרה שלנו היא לשכנע אותם שיבואו איתי, שיבואו עם חבריי, שיבואו עם הליכוד על ידי איחוד כוחות למען מקום ריאלי לנציג אתיופי. בקדימה, ח”כ שלמה מולה במקום ריאלי והגיע הזמן שגם ראש הממשלה ייתן לנו מקום ריאלי ברשימה”.

 

במה תרצה להתמקד במידה ותיבחר לכנסת ?

“העמקת האינטגרציה של יהודים יוצאי אתיופיה בחברה הישראלית תוך חינוך למצוינות של אותם בני קהילה כי מה שעשוי לתת את הכלים להשתלבות היא מצוינות. כשהייתי בצה”ל הייתי חייל מצטיין וראיתי אילו דלתות נפתחות עבורי. זה המפתח ויש לעשות הכל על מנת להכניסו לדלת ולפתוח אותה. כמו כן, ישנן בעיות רבות בתוך החברה האתיופית שצריך לתקן – למשל אלימות בתוך המשפחה – הדבר משאיר אותנו מאחורה והגיע הזמן להסתכל קדימה. הייתי רוצה לבצע הלאמה של הבעיות בחברה. המדינה הפריטה את הבעיות ועתה היא צריכה לקחת את האחריות בחזרה. ראה למשל את שליחתם של ילדים אתיופים למסגרות שונות ועקב כך הם פונים לפשע. משקיעים הון רב אבל לא במקום הנכון”.  

 

על איזה מנהיג פוליטי היית מצביע כמנהיג שאתה מעריך ?

“עבורי, מנהיג מדיני ישראלי לאורך ההיסטוריה הוא הנשיא שמעון פרס. מנהיג מדיני כיום זהו בנימין נתניהו. אני מקווה שהוא אכן ייתן לנו הזדמנות שווה על מנת להפוך למצוינים”.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מהרסיך ומחריביך מחרות יצאו

אריק זיו ויזר

חיפה אומרת כן לממשלת נתניהו, לפיד ובנט

שתולים בליכוד – שחר כותני והליכודניקים החדשים.

אריק זיו ויזר

ליכודניק משתתף בצערו של משה פייגלין על מות אביו

אלי חזן

ליצור שלם מהחלקים

אלי חזן

פורצים את דרך הליכוד באירופה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן