18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

אם תרצו : הגרסה הנשית מאת: אלי חזן

ליכודניק מצא כי בבאר שבע ישנה ליכודניקית לוחמת כנגד כוחות פוסט ציוניים. אם תרצו הגרסה הנשית בדרום…

 

 

דו”ח של ועדה בינלאומית קבע כי המחלקה לפוליטיקה ולממשל באוניברסיטת בן גוריון היא מחלקה בעייתית. בדיעבד אנו מבינים היום כי העבודה של “אם תרצו” ו”המכון לאסטרטגיה ציונית” הוכיחה את עצמה. ואולם מאחורי הקלעים פעלה גם פעילת ליכוד אשר הוחלט להילחם בה בחוג גם בדרכים בעייתיות. ליכודניק מתכבד להציג לקוראיו את אורטל שמואלי.

 

שמואלי בת 26 ובאר שבעית מבטן ומלידה. בילדותה למדה בתיכון מקיף א’ בעיר ובצבא הייתה מורה חיילת. היא שייכת למשפחה ליכודית וגאה בכך. אביה היה פעיל ליכוד וכיום היא סטודנטית ורכזת תנועת הנוער של בית”ר בבאר שבע.

 

כזכור במאי 2010 התקיים משט הטרור הטורקי לעזה. דומה כי מאז השתנו חייה של אורטל ללא היכר. לא בהכרח במובן החיובי. התברר כי המחלקה לממשל ולפוליטקיה באוניברסיטת בן גוריון יוצרת דה לגיטימציה ומשחירה את שמה של ישראל לא רק בימים רגילים אלא גם ביום המשט עצמו.

מספרת אורטל : “ב 31.5.10, יום משט הטרור, יצאתי מפתח האוניברסיטה לחצות את הכביש וראיתי חבורה של אנשי סגל בכירים יותר ופחות מהמחלקה לפוליקה וממשל מפגינים נגד חיילי צה”ל ביחד עם ערבים ופעילי שמאל קיצוני בראשם עמד ד”ר (כעת פרופ’) ניב גורדון שידוע בקריאותיו הפרובוקטיביות לחרם על מדינת ישראל ובאותם ימים ראש המחלקה לפוליטיקה וממשל. חלק מקריאות ההפגנה היו “ארדואן יא חביב סגור חשבון טפל בת”א” , “ברוח ובדם נפדה את עזה” ו “אלף ברכות לשאהידים של החירות”. באותו יום, כמי שבאה מבית ציוני, הבנתי שאני כבר לא יכולה להשאר ‘רדומה’..” (ליכודניק מצרף סרטון מההפגנה-  http://www.youtube.com/watch?v=jIbZKK9S9gU שם ניתן לראות את ניב גורדון מחזיק שלט עם אדם נוסף בשלט כתוב- “יישפטו פושעי מלחמה”).

 

ומה עשית?

“באותו יום פתחתי קבוצה בפייסבוק שנקראת כיום “לפטר את פרופ’ ניב גורדון לאור פעילותו נגד מדינת ישראל”. תוך יממה הצטרפו כ 700 איש והיה לי עימות ברדיו דרום מול הפרופ’ גורדון.. מאותו רגע כבר הפכתי לסוג של “סמל המאבק” כפי שכינו אותי בתקשורת..

מאז התראיינתי לשלל כתבות.. בעניין חוסר האיזון במחלקה והפגיעה הקריטית שלהם באוניברסיטה ככל (הפסקת התרומות). אני חשפתי את העובדה שבוטלה תרומה של סיפרייה חדשה (8 מיליון דולר) מתורם ששמו ג’ייקוב שוחט בגלל המרצה ניב גורדון…  ואני גם חשפתי את העובדה שניב גורדון קבע בשיעור שחטיפת שליט היא לא מעשה טרור”.

 

 

ואולם, מה שיקרה מאז יחשוף כי שאלות רבות מתעוררות כנגד חלק מהמרצים ומהמתרגלים במחלקה לפוליטיקה וממשל, שאלות המבקשות לברר התנהגות לא הולמת. ממשיכה אורטל לספר :

“באותו חודש נחשפתי לכך שמתרגלת ריכלה עליי בדף פייסבוק של מתרגל אחר. אמרה שאני עוד אהיה חברת כנסת ו”אקבור את כולם” וכו’… תוך שהיא מדגישה שהייתה מתרגלת שלי…

לאחר מכן פירסמתי בקיר שלי כתבה שעשו על מתרגלים במחלקה לפוליטיקה וממשל וציינתי שחסרים לי שניים בולטים במיוחד : מיכל רותם שפעילה בכפרים הלא חוקיים בנגב ורן צורף- שהיה אסור בזמן עופרת יצוקה.

מיכל ראתה זאת.. פירסמה בפייסבוק שלה וחברתה הטובה רשמה עליי כך “כלבה מטומטמת, אני יכולה לתת לה מכות כשאני רואה אותה”. תגובה זו נשארה למעלה מ 5 שעות בפייסבוק של חברת סגל במחלקה ואיש לא קרא אותה לסדר.

ביום 6.12.11 בשעות הצהריים בשרשור בפורום המרצים של אוניברסיטת בן גוריון פרסם פרופ’ ניב גורדון בנוגע אליי כך:

“לידידתו של ישראל דויד, אורטל  שמואלי, החתומה על התצהיר השני, יש גם עמוד פיסבוק. בעמוד שלה יש מספר איומים לרצח נגדי. הדבר הובא לידיעת המשטרה ומחלקת הביטחון של האוניברסיטה בשנה שעברה”.

הדבר הכניס אותי לסערת רגשות גדולה משום שזה לא נכתב בפורום שבין אדם וחברו אלא בפורום של כל המרצים באונ’- מייד לאחר מכן קיבלתי עבודת סמינר שהגשתי ובה המרצה כתב שכצפוי הכנסתי דעות אישיות. הדבר גרם לכך שאהיה מתויגת לשלילה”.

 

ב 7.12.11- התכנסה ועדת החינוך בכנסת בעניין המחלקה לפוליטיקה וממשל לאותה ועדה הגיעו מספר חברי כנסת שאינם חברים בועדת החינוך למשל ניצן הורוביץ ואחמד טיבי. אמנם אינני סטודנטית במחלקה זו. אך חויבתי לקחת שני קורסי מבוא- עם פרופסור גורדון ועם דוק’ פילק. ח”כ דני דנון ראה אותי בוכייה לאחר ההשמצות, איומים והתקפות השונות. הוא ביקש להעניק לי את זכות הדיבור שלו. אך, ח”כ אחמד טיבי שהגיע לדיון, למרות שאינו חבר בועדת חינוך על מנת לגונן על המחלקה המדוברת, החל לצרוח שאני עושה הצגות.

 

מייד בתום הדיון כשרוב חברי הכנסת יצאו מן האולם, ניגשתי לרקטור האוניברסיטה וביקשתי מספר דקות- אך הוא ענה לי שאינו מעוניין לשוחח עימי משום שאני עושה הצגות כדבריו לחברי כנסת. משמע רקטור האוניברסיטה מיישר קו עם חבר הכנסת אחמד טיבי. רק לאחר שהרקטור ננזף במקום על ידי חבר כנסת שבמקרה נכח שם ואמר לו כך: “היא סטודנטית שלך, מה זאת אומרת לא מדבר איתה”? ניגשה אליי מזכירת ור”ה וניסתה להרגיע אותי.

 

ב 12.12 פירסם ניב גורדון הבהרה-  וזו לשונה

לחברי הרשימה שלום,

ברצוני להביע את התנצלותי מאחר וייתכן ונפלה טעות במייל הקודם שלי. באחד מאתרי הפייסבוק של הגברת אורטל שמואלי אמנם אין קריאה מפורשת לרצוח אותי, אך ישנן אמירות קשות ביותר שאת חלקן אני חולק עמכם כאן. זהו גם המקום להתנצל אם חלילה משהו נפגע מהודעתי הקודמת.

בברכה,

ניב

אורטל מבקשת לציין שחשוב לה לציין את הדברים הבאים :

 

“לא מדובר בחשבון הפייסבוק הפרטי שלי! אלא בקבוצה שפתחתי בעניינו של פרופ’ ניב גורדון לאחר המשט הטורקי- שם הקבוצה- “לפטר את פרופ’ מאוניברסיטת בן גוריון לאור פעילותו נגד מדינת ישראל”- הקבוצה בניגוד לחשבון הפייסבוק הפרטי שלי פתוחה לכל מי שחפץ בכך. ואני עוקבת אחריה מידי פעם ומוחקת תכנים שנראים לי כאלימים! למשל מה שכתב- ERAN GAN  נמחק מייד כשראיתי נדמה לי כיממה לאחר שפורסם!

אמנם התכנים שפרסם הפרופ’ גורדון שמיוחסים לקבוצה שפתחתי בפייסבוק אינם מכובדים. אך אין שום קריאה להפעיל נגדו אלימות! שלא לדבר על לרצוח אותו – כפי שטען תחילה. ורובם ככולם אינם חברים שלי בפייסבוק.

פניתי למנהל הפורום פרופ’ אנסון לאחר פרסום הדיבה נגדי- וביקשתי לפרסם הכחשה. אך נעניתי בסירוב מוחלט.

עד היום ניב גורדון לא פנה אליי בעניין ואף לא התנצל על הכפשת שמי. והחיבור שעשה ביני לבין מי שקורא לרצוח אותו כביכול.

 

ב 13.12- נפגשתי עם רקטור האוניברסיטה בעניין השתלשלות האירועים..הדברים הובהרו והייתה שיחה נעימה. אך שום מעשה לא נעשה מצד ההנהלה”.

 

 

מדוע את תופסת את המאבק הזה כמאבק חשוב ?

“ציינתי כבר בעבר שהסיבה שנכנסתי “למאבק” הזה היא שהדבר פוגע באוניברסיטה בתרומות ובמידה והאוניברסיטה תיפגע גם העיר תיפגע. אני, בניגוד לשאר הסטודנטים, באר שבעית וזה הבית שלי. כציונית אני מאמינה ביישוב הנגב ובבאר שבע”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הלזה יקרא דמוקרטיה /אלעד מרון

אריק זיו ויזר

שוקק ברעננה

אלי חזן

ח”כ חוטובלי אנחנו לא נהפוך לקדימה ב’/מאת: משה ספיבק

אריק זיו ויזר

מי מחבק את “המומר” שלמה מדמון

אריק זיו ויזר

הכי עוזי שיש… / מאת: יואל כהן

אריק זיו ויזר

מה עם שריון לליכודניקים בליכוד??? /מאת:משה איפרגן

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן