26.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

אלשיך רדף את קרמשניט

רוני בראון קמבאק בירושלים, אולמרט רוצה לחזור, קלמן על אלדד יניב,

קרמשניט
בכתבה בערוץ 2 הופיע חושף השחיתות, קצין המשטרה קרמשניט.
מתברר כי לא הכל נקי במשטרה. כך נרדף קצין נקי כפיים אשר חשף מפכ”ל אחד ומאז נחסמה ההתקדמות שלו כקצין משטרה. המפכ”ל הלך ובא אחר אך את הנקמה בו העבירו עם שרביט מזוהמת שכן ברור  קרמשניט לא יקודם.וכך גם המפכ”ל הנוכחי רוני אלשיך המשיך בקו של קודמיו לרדוף את חושף השחיתויות .
קצת רקע על אפרים ארליך המכונה קרמשיט
בשנת 1982 התגייס ארליך למשטרת ישראל ליחידת העיקוב הסמויה בימ”ר תל אביב, בה מילא תפקיד של ראש צוות כארבע שנים. החל משנת 1986 עבר לשרת במגוון תפקידי מודיעין, בילוש וחקירות ביחידה המרכזית. בשנת 1988 סיים קורס קצינים ייעודי וביצע מגוון תפקידי שטח מבצעיים כראש חוליית בילוש, ראש חוליית סמים, ראש חוליית כייסים, ראש חוליית מודיעין מבצעי, ראש מחלק סמים, ראש מחלק מוסר, ראש לשכת מודיעין ובילוש במרחב ירקון, ראש מפלג סמים בימ”ר, ראש מחלקת מודיעין במנהלת ההגירה, מפקד ימ”ר אגף תנועה, סגן מפקד מרחב חברון וסגן מפקד משטרת התנועה הארצית.

במהלך שרותו נודע קרמשניט כמי שניהל מאבק בלתי מתפשר בפשיעה החמורה ונקט בפעילויות מבצעיות יזומות שזכו להד ציבורי ותקשורתי, למיגור ההימורים הבלתי חוקיים, הסחר בבני אדם והסרסרות. בין היתר, לקח חלק מרכזי בפענוח “רצח השבעה” שבוצע באוקטובר 1989. הקים ועמד בראש מערך המודיעין במנהלת ההגירה. הקים ועמד בראש היחידה המרכזית באגף התנועה, שתחת פיקודו קיבלה את פרס מפכ”ל המשטרה בשנת 2007.

בשנת 2005 פעל להקמת ועדת חקירה לחקירת פרשת האחים פריניאן. בין היתר, שימש כמקור לתחקירים של אילנה דיין על הפרשה, ששודרו במסגרת תוכניתה “עובדה” באפריל 2005. בדצמבר 2005 החליטה הממשלה על הקמת ועדת זיילר לבדיקת התנהלות המשטרה והפרקליטות בפרשה. דו”ח הוועדה פורסם בפברואר 2007, ובעקבותיו התפטר המפכ”ל משה קראדי ונפתחו חקירות כנגד מספר גורמים אשר צוינו בדו”ח. במרץ 2006, במהלך עבודתה של ועדת זיילר, חשף כתב קול ישראל רן בנימיני כי ארליך היה זה שהדליף את המידע לאילנה דיין, בעודו מכהן במשטרה. ארליך היה אחד מהעדים המרכזיים שהעידו בפני הוועדה. הוא זכה לחסינות ממנה ובזמן עדותו כונה בתקשורת “מיסטר איקס”. עם חשיפת עדותו בוועדה, הודלפו מגורמים במשטרה פרטים אישיים חסויים עליו

על פעילותו למען חשיפת שחיתויות קיבל בשנת 2007 את אות אביר איכות השלטון . פעילותו זו הובילה לצעדי נקמה מצד בכירי המשטרה כלפיו . על אף היותו קצין בולט ובעל הישגים, במשך שנים הוקפא קידומו בדרגה והוא נותר בדרגת סגן ניצב. בשנת 2013, בהתערבות מבקר המדינה ובסיוע של עמותת אומ”ץ והתנועה לאיכות השלטון, הוענקה לארליך דרגת ניצב משנה, אך הוסכם כי הוא יושאל לרשות הארצית לכבאות והצלה ויעמוד בראש אגף המודיעין שיוקם ברשות . במאי 2016 החליטו השר לביטחון פנים גלעד ארדן והמפכ”ל רוני אלשיך על החזרתו לשירות במשטרה, באגף התנועה

באוגוסט 2017 זכה לתעודת הוקרה מנשיא המדינה על תרומתו לטוהר המידות, בהתאם לחוק לעידוד טוהר המידות בשירות הציבור

בדצמבר 2017 סיים את שירותו במשטרה.

מכאן, נעבור לעוד פרשת שחיתויות שהמשטרה לא טיפלה בה ברצינות אלא מרחה את כולנו : פרשת רות דוד. כאשר פרצה הפרשה אילה חסון אמרה שאם החשדות נכונים זאת רעידת אדמה הגדולה בישראל.
היה ברור כי יש בפרשה חשדות כנגד עוד פרקליטים וקציני משטרה.
אך כל הפרשה נמרחה. רק השופט רוזן החזיר את הפרשה כאשר בדק תיק אחד שבסוף שבוע אחד נסגר התיק ונגרס.
היו עשרות תיקים כאלה. נשאלת השאלה האם יש כאלה שהמערכת תפרה להם תיקים ו/או תופרת תיקים ללא בדיקה מעמיקה?

רוני חוזר ?

רוני בראון היה מועמד מוסכם של גדולי הדור החרדי ב 2003 לראשות העיר ירושלים. אולמרט ראה בבראון איום על מעמדו והעדיף את יגאל עמדי בפריימריז בתוך הליכוד. בכך בראון הפסיד לעמדי והמשיך במסלול הכנסת. בראון שהבין כי החמאה מרוחה מהצד של שרון חתך את הקווים ועבר למחנה שרון ממחנה נתניהו. אחר כך, כאשר אולמרט נבחר לראשות קדימה בראון הפך להיות הבולדוג שלו.נפילת קדימה הייתה הסוף הפוליטי של בראון אך עכשיו נפתח לו צוהר חדש : חולשתו של ניר ברקת אי הבהירות של מי ינהיג את ירושלים.

וכן, בפוליטיקה החרדית קיים סוג של פחד מהיום שבו תיפתח מלחמה בדבר השאלה איזה מחנה יקבל את ראשות העיר. גורמים מרכזיים שם מעדיפים בלי מלחמה פנימית ולכן ברחוב החרדי החלו לגלגל את שמו של רוני בראון. גורם בכיר חרדי אמר השבוע לאישיות פוליטית בכירה : “מה הבעיה, רוני בראון כבר קיבל את הברכה של גדולי הדור הרב אלישיב והרב עובדיה”.

 

אולמרט

האם אולמרט מכין קאמבק? בערוץ 10 פורסמה הקלטה שלו ודרוקר מסביר כי לאולמרט יש צינון של שבע שנים על קלון עד שיוחזר לאפשרות להתמודד. אך מתברר שיש פתח ולפיו נשיא המדינה יכול לבטל חלק מהתקופה של שבע השנים. מעניין האם רובי, שהשנאה שלו נגד נתניהו ידועה לכל, ינסה מהלך כזה?

קלמן ליבסקניד בפוסט על אלדד יניב.
אלדד יניב – האיש שהתפרנס מהשחיתות ותובע מאחרים לשלם עליה מחיר, שהוא מעולם לא שילם
+++
1. צריך להודות שבאופן שבו כולנו בולעים את ה”חזרה בתשובה” שלו, יש משהו משהו מטורף לגמרי. כי להודות שהיית לא בסדר זה יפה. ולבקש סליחה ציבורית זה חשוב. אבל לתת למושחת של אתמול להיות נושא הדגל בהפגנה נגד השחיתות של היום? הרי מי שמעמיד על במה שנאבקת לניקיון את מי שהעיד על עצמו שהיה במשך שנים אלוף העולם בשחייה בשלוליות עכורות, כמוהו כמי שמזמין פדופיל שהכריז כי החליט לתקן את דרכיו לשמש כבייביסיטר לילדים שלו.
2. אלדד יניב הוא סוג של שוברים שתיקה. אלה שפעם הרביצו מכות לערבים, ובוקר בהיר אחד – בלי לעבור במשטרה ובבית המשפט, ובלי לשלם מחיר על מעשיהם הרעים – החליטו לבוא חשבון איתנו על המעשים שלהם עצמם. נתניהו חייב לשלם מחיר על השחיתות, קורא בכיכרות מי שמעולם לא שילם מחיר על שחיתותו שלו.
3. הסיפור הזה, למען האמת, הוא לא על אלדד יניב. הוא עלינו. הוא הסיפור על האופן שבו אנחנו מאפשרים לאיש שהיה עמוק בתוך ביצת השחיתות, שנהנה ממנה, שהתפרנס ממנה, שלא שילם מחיר על מה שעשה, שלא ניגש למשטרה לספר, לחגוג עלינו שוב ושוב.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הפריימריז בליכוד : הפסדו של הסרקזם

אריק זיו

דודי ויסמן מחפש חרם-יומן פוליטי -מאת אריק זיו

אריק זיו ויזר

בליכוד האינטרנט out,השטח in /מאת:אריק זיו

אריק זיו ויזר

מי לחץ על פורום איתן?

אריק זיו ויזר

אני מאשים…!

אריק זיו ויזר

מנהרות הכסף יקרסו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן