11.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי כללי

אלקין לא נכשל בירושלים, אלקין הוכשל.

איך הוטעה נתניהו בבת ים, עליזה בלוך תיקון היסטורי על עוולות הבית היהודי, הליכוד הגדיל את כמות חברי המועצה בארץ, מי יחליף את שוקי אוחנה בגליל והעמקים.

המאמרים שלי טרם הבחירות על הכשלים בקמפיין של אלקין זכו לביקורת בליכוד, אך מי שביקר שכח שאפשר להשתמש בביקורת להפקת לקחים בזמן אמת. בשורה התחתונה התוצאות של הבחירות בירושלים לראשות העיר הוכיחו את צדקת הביקורת.

אלקין נכשל כבר בכניסה להתמודדות. הרגע שבו אלקין התלבש על הפיגומים של ניר ברקת היה נקודת השבר שלו. אלקין לא הבין כי ניר ברקת בירושלים הוא כמו אבוטבול בבית שמש . בבית שמש חרדים הצביעו עבור עליזה בלוך ,כי בית שמש כמו ירושלים היא עיר מטונפת, והמצביע רוצה לקבל שרות, נקודה. ולכן ראש עיר שמזניח את התושבים מקבל את התשובה בקלפי.

החיבוק של ניר ברקת לאלקין היה חיבוק דוב . כאשר אלקין נכנס לזירה הוא היה מועמד מוביל, אך הבעיה הייתה שהסביבה שלו שקשורה לניר ברקת לא הציגה לו את האמת, היא הייתה מוטה מלהכיר בה.

קו המחשבה שהנחה את המערכת של אלקין, קרי שליאון או בעיקר ברקוביץ יפרשו מההתמודדות ויתמכו בו היה בבסיסו טעות.

הדבר השני שאלקין טעה בו, הוא שהוא שחשב שתומכי ניר ברקת, ותומכי רחל עזריה יתמכו בו באופן אוטומטי .מה שלא קרה.

גם אם אלקין רצה ללכת בתלם של ניר ברקת היה צריך לעשות העתק הדבק למה שעשה ניר ברקת בקמפיין הקודם שלו, לצרף אליו את קובי כחלון, רמי לוי, ומשה איפרגן, דמויות שמדברות לאנשי הליכוד והימין. אבל אלקין לא לקח אותם ומנגד לא חבר לסניף הליכוד.

מה שהתרחש בפועל הוא, שבעוד אלקין סומך על ניר ברקת, הרי שבכל החודש האחרון כשאלקין נאבק בירושלים, ברקת עשה פריימריז בליכוד ברחבי הארץ.

עוד הוכח כי אבי לרנר ומוטי גמיש לא מספיקים כדי לנצח, רחוק מכך.  לרנר נכשל בהבאת הדת"לים ובעיקר החרד"לים, וגמיש נכשל בהבאת מפלגת העבודה והשמאל.

כשהמצב היה נואש, אלקין, לדוגמה, ניסה למחזר את קמפיין הקומבינה של דרעי את ליברמן מהבחירות הקודמות, אך הציבור לא קנה את זה.
במקביל, אלקין ניהל קמפיין ישיר נגד עופר ברקוביץ והתוצאה הייתה שככל שאלקין תקף אותו הוא חיזק אותו דווקא בבסיסים של ניר ברקת ורחל עזריה.

לזכותו של אלקין אפשר לאמור כי מי שידע לנצח בעבר הוכיח כי הוא גם יודע להפסיד בכבוד, והוציא הודעה מכובדת בליל הבחירות.

עוד על ירושלים:

יוסי דייטש היה מועמד חרדי שהוכיח כי גם חרדי שמגיע ומדבר אל הציבור החילוני יכול להיכנס לתוך הלבבות, ולא נפסל רק בגלל שהוא חרדי.

עופר ברקוביץ ניהל קמפיין יפה שהציג בו עשייה והביא איתו נבחרת שהכילה ליכודניקים. בכיפות הסרוגות ברקוביץ השיג תוצאה יפה גם למועצה.

משה ליאון התמודד והפסיד בבחירות הקודמות, אך הוא נשאר לחמש שנות עשייה. הוא עשה שעורי בית והגיע לבחירות בענווה, והשתדל שלא להיגרר לפרובוקציות.

עליזה בלוך בבית שמש:

ניצחונה של בלוך עושה תיקון לכשל היסטורי בבית שמש. לפני 10 שנים, אחרי ברית של שנים הליכוד והמפד"ל בבית שמש , המפד"ל דאז בראשות שלום לרנר מהבית היהודי  דהיום, שברו את הברית, הפילו את דני וקנין והמליכו את אבוטבול, איש ש"ס .

לפני חמש שנים ראש הליכוד בבית שמש שלום אדרי רצה את עליזה בלוך, זאת למרות שמי שהתמודד מולה היה אלי כהן, ואז לא רצו שהמחנה הלאומי ילך בהתפלגות, ולכן הגיעו לסיכום כי יערך סקר בין עליזה בלוך ואלי כהן ומי שיקבל את מירב הקולות כל המועמדים יתיישרו אחרי אחד מוסכם.
תוך כדי הסקר בנט הסיר את ידיו מעיזה בלוך ,הסקר נעצר ובנט השאיר את עליזה בלוך עם חובות.

שלום אדרי שעמד בראש הסיעה של הליכוד פנה לעליזה בלוך ואמר לה בואי ונרוץ ביחד למועצה אני מוותר על המקום הראשון. עליזה בלוך שהייתה אז מאוד פגועה אמרה לא. גם הפעם, מרגע שעליזה בלוך הודיע על מועמדות לראשות בית שמש היה ברור לאדרי שהוא מוביל את סניף הליכוד לתמיכה בעליזה בלוך.

לא רק שבלוך ניצחה, שלום הצליח להגדיל את התמיכה של הליכוד בבית שמש במספרים מוחלטים ובמנדטים. שלום אדרי הוכיח כי בית שמש נשארה עיר של ליכוד.

מבחן התוצאה:

בבחירות המוניציפליות האחרונות היה המשך המגמה של ריבוי חברי ליכוד המתמודדים במוניציפלי. בהרבה מקומות פשוט במקום שיריבו הליכוד נתן את הסכמה שירוצו ב-2 רשימות נתמכות ליכוד. ברור שיש מקומות שהליכוד נפגע מכך, אך במבחן התוצאה הליכוד הצליח להוסיף חברי ליכוד כחברי המועצה מכמות של 170 לכ- 215.

שוקי אוחנה:

בצפת שוקי אוחנה הצליח מעל המשוער והולך לסיבוב שני שבו הוא יהיה כמעט בוודאות ראש העיר הבא.

ב 13 לחודש נקבל ראש עיר חדש לצפת, מה שמשאיר את משבצת המחוזות בגליל פתוחה למתמודדים. ללא ספק נראה בשבועות הקרובים מי יופיע כמתמודד על המשבצת.

צביקה ברוט:

נתניהו נפל להמלצתה של חני להוציא קלטת תמיכה בחבר של חני. את חני לא מעניין מה טוב לנתניהו חני צריכה הייתה להראות שהיא מביאה לחבר ילדות שלה את התמיכה של נתניהו. זה שצביקה ברוט נתמך ע"י כל בכירי הליכוד כבר מחודש יולי זה את חני בכלל לא מעניין.

דוד ביטן , ישראל כץ, יריב לוין, גילה ,מירי , ועוד גם סער כולם היו תומכי ברוט כבר מתחילת הדרך, לכן הקומבינה של חני והיועץ המשפטי שהוציא מכתב כנגד ברוט, והסרטון שנתניהו הוציא היו לא במקום, הכי גרוע שחני אפילו לא הבינה את גודל הנזק, ואמרה לאנשים כן זאת אני ותבינו כמה כוח יש לי.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אריאל קלנר רץ במחוז חיפה

מערכת ליכודניק

עו"ד דורית אוחנה: מצפת לכנסת בירושלים

מערכת ליכודניק

מגל ועד צ'יקו

אריק זיו ויזר

תוצאות בחירות בסניף עפולה למועצת העיר בחירות 2018

אריק זיו ויזר

החלו העבודות להנגשת מערת המכפלה, בהובלת ח"כ שטרית

דניאל נחמיה

העוגן שלי – שרית ואריה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן