23.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

אלקין ולוין יוזמים : בדיקת שמיעה לשופטי בית המשפט העליון

המהלך הגדול לשינוי שיטת בחירת השופטים יוצא לדרך- הכנסת לבג"ץ: "מינוי שופטים לעליון רק באישורנו"

ועדת השרים לענייני חקיקה תדון ביום א' הקרוב (13.11.11) בהצעת חוק בתי המשפט (תיקון – שקיפות בהליכי מינוי שופטים לבית המשפט העליון ובמינוי הנשיא והמשנה לנשיא בית המשפט העליון).

 

על פי הצעת החוק, כל מינוי של נשיא בית המשפט העליון ושל שופטי העליון יותנה בשימוע פומבי למועמדים בוועדת החוקה של הכנסת. במידה ותפסול הוועדה את מועמדותו של מועמד, לא יוכל אותו מועמד לכהן כנשיא בבית המשפט העליון. בדרך זו, החוק יקנה לכנסת זכות וטו על מינוי שופטים לעליון ועל מינוי נשיא בית המשפט לעליון, ובכך יאזן את זכות הווטו הנתונה היום רק לשופטים בוועדת לבחירת שופטים, כאשר שלושת נציגי השופטים יכולים להטיל וטו ולמנוע כל מינוי שאינו מקובל עליהם.

 

להצעת החוק חשיבות מיוחדת על רקע העובדה שבחודשים הקרובים עתידים להיבחר שופטים חדשים לבית המשפט העליון. קידום הצעת חוק זו והצעת החוק לבחירת נציגי לשכת עורכי הדין לוועדה  בכוחן להכין את הקרקע לשינוי המיוחל בשיטת בחירת השופטים בישראל.

 

יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין, יוזם החוק: "הצעת החוק באה לתת לציבור מעורבות גדולה יותר בתהליך בחירת השופטים לבית המשפט העליון, על מנת להגביר את אמון הציבור במוסד של בית המשפט. אין כל שחר להאשמות שהושמעו על כך שהצעת החוק תביא למעורבות פוליטיקאים בבית המשפט , כיון שכבר היום פוליטיקאים מעורבים בכל התהליך דרך הוועדה למינוי שופטים. הצעת החוק באה למעשה לחשוף את עולם הדילים שנרקמים במחשכים לאור היום ולדיון ציבורי פתוח כפי שמקובל בדמוקרטיות נוספות בעולם המערבי. השקיפות יכולה רק לחזק את הדמוקרטיה ואת אמון הציבור במערכת המשפט בישראל"

 

יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ לוין, יוזם החוק: ""זהו הקץ לשלטון משפטני השמאל הרדיקאלי ותחילת שיקום מערכת המשפט כולה. היום יצא לדרך מהלך היסטורי שיביא לשינוי מן היסוד של שיטת מינוי השופטים ויקבע באופן ברור כי רצון הציבור גובר על האליטה המשפטית אשר ניהלה עד היום את מערכת המשפט בשיטת "חבר מביא חבר".  החוק יביא לגיוון מלא של הרכב בית המשפט העליון ושעריו יפתחו בפני שופטים בני עדות המזרח, שופטים מהמגזר הרוסי ומהציבור הלאומי. וימנע את מינוים של שופטים בעלי אג'נדות פוסט-ציוניות"


*רצ"ב נוסח הצעת החוק



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שאמה מחפש דרכים יצירתיות להקל בהעלאת מחירי הגז

אלי חזן

ליברמן והרשימה הערבית המשותפת מגישים הצעת חוק

Gilad Trugbild

דוח השדלנים:לקבוע כי חלק מאיסורי הלובי יוגדרו כפליליים

אלי חזן

האם ח"כים מקדימה בדרך לליכוד ?

אלי חזן

החוק החשוב ביותר בכנסת ה-17/ מאת יצחק קליין*

אריק זיו ויזר

"החינוך הפלסטיני הוא חולה והרסני"

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן