28.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

אלקין : “ברק בורח מאחריות”

שדולת א”י בראשותם של יו”ר הקואליציה ח”כ זאב אלקין וח”כ אריה אלדד קיימה אתמול סיור מקיף בחבל בנימין.

בסיור נרשמה נוכחות מרשימה של חברי כנסת, כאשר מהליכוד השתתפו סגנית השר לאה נס, סגנית השר גילה גמליאל (כולל ביתה התינוקת), ח”כ כרמל שאמה, ח”כ ציפי חוטובלי, ח”כ דני דנון, וכמובן ח”כ זאב אלקין יו”ר השדולה. עוד נכחו בסיור ח”כ אריה אלדד, ח”כ אורי אריאל, ח”כ מיכאל בן ארי, ח”כ אברהם מיכאלי, ח”כ אורי אורבך וח”כ זבולון אורלב .

הסיור התחיל ביישוב “אדם” שם נפגשו הח”כים עם תושבי היישוב המוקפא ושמעו מהם ומנציגי הציבור על ההשלכות הקשות של ההקפאה ועל תקוותם כי עם תום תקופת 10 חודשי ההקפאה תחודש הבניה במלוא המרץ. את תושבי היישוב ייצג חברינו ששי שזו שמתגורר ב”אדם” וחש על בשרו את משמעויות ההקפאה.

ראש המועצה אבי רואה ומזכ”ל אמנה זאב חבר (“זמביש”) הציגו בפני הח”כים את הסטנדרטים הכפולים שמנהיג משרד הביטחון בנושא הכבישים ביו”ש כאשר מחד ישנם כבישים הסגורים כליל לישראלים תושבי יו”ש מסיבות ביטחוניות ומאידך מערכת הביטחון נערכת לפתיחת כביש 443 לתנועת פלסטינים למרות הסיכון הביטחוני הכרוך בכך.

משם המשיכו חברי השדולה לשכונת היובל בעלי ששכלה שניים מתושביה רס”ן רועי קליין הי”ד ורס”ן אלירז פרז הי”ד. הח”כים ראו בעיניהם את בתיהם הצמודים של הקצינים שנפלו ונפגשו עם תושבי השכונה שהמשך חייהם במקום תלויים ברצונו הטוב של שר הביטחון שמסרב לפי שעה להכשיר את בתיהם. חברי הכנסת יצאו בקריאה חד משמעית לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון אהוד ברק להכשיר את השכונה שמוגדרת “לא חוקית” מפני ששר הביטחון משיקולים פוליטיים לא חותם על צו המכשיר אותה. יו”ר השדולה ח”כ זאב אלקין תקף בחריפות החלטת שר הביטחון לדחות את החלטתו בחצי שנה נוספת ואמר כי : “שר הביטחון ברק בורח מאחריות, להגיד שבעוד שישה חודשים יהיה יותר מתאים לדון בנושא זה דבר מגוחך. האם דמם של התושבים יהיה סמוק פחות בעוד שישה חודשים?? ברק מנסה שוב לגרור רגליים ולברוח מהחלטות!! אנו קוראים לשר הביטחון להודיע לבג”ץ על הכשרתם המיידית של שכונת היובל בעלי ושל שכונת חרשה מנימוקים של צדק וזכויות אזרח. השדולה תפעל ככל יכולתה ע”מ להביא לכך ששכונות אלה יוכשרו בהקדם”.

חברי הכנסת קראו לרוה”מ להתערב בעניין כפי שהתערב במשבר הקברים בברזילי, להפקיע את הסמכויות מידיו של שר הביטחון שלא מסוגל להחליט ולהורות על הכשרתן המיידית של השכונות.

משכונת היובל המשיכו הח”כים לתל שילה, מקומו של המשכן בתקופה שטרום המקדש. הח”כים סיירו במקום, שמעו הסבר על המקום שהיה מרכז דתי תרבותי ורוחני, והתפללו תפילת מינחה במקום שעמד המשכן. לאחר מכן אכלו ארוחת צהריים וטעמו מהיין המשובח שמיוצר ביקב שילה. חברי השדולה אמרו כי יפעלו להוספת אתר חשוב זה לרשימת אתרי המורשת הלאומית כפי שפעלו בקבר רחל ובמערת המכפלה.

שדולת א”י היא מהשדולות הפעילות בכנסת ועד כה רשמה הישגים לא מבוטלים, בשדולה חברים כ-40 ח”כים משבע סיעות שונות כאשר שרים רבים שאינם יכולים להיות חברים בשדולה  שלחו את תמיכתם ונכונותם לסייע לשדולה מהממשלה ע”מ לקדם את מטרותיה.    



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ריבלין בעקבות פרץ : “יש לקבוע קוד התנהגות חדש”

אלי חזן

דו”ח חדש: פער גדול בין הליכוד לישראל ביתנו: הליכוד לאומית יותר

אריק זיו ויזר

Importdoc

אריק זיו ויזר

אלקין בעקבות נתניהו

אריק זיו ויזר

ח”כ גדעון סער מסר את תשובת הליכוד ליו”ר צוות המשא ומתן של ישראל ביתנו ח”כ סטס מיסז’ניקוב

אריק זיו ויזר

דנון : “מי שרוצה יכול לעזוב”

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן