23.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

“אל’י” – אזרחים למען ירושלים /מאת:דוד פורטנוב

לאחרונה הוזמנתי ע”י ידיד ותיק להשתתף במסע ניקיון רחובות בירושלים בזמני הפנוי. כבחור טוב לקחתי בקבוק מים, כל שאר הובטח לי שאקבל במקום ויצאתי להראות לכל העולם שגם לי איכפת. כשהגעתי בפעם הראשונה, מצאתי את עצמי באזור ה “עוין” של מזרח ירושלים ומסביבי ישראלים ודוברי שפות זרות למיניהם, מרימים חפצים שלא הייתי רוצה לראות אותם ברחוב שלי וגוררים אותם לפחים הקרובים. אחר כך יצאו שיח’ים ערבים בליווי ילדים שחילקו לנו גלידות ותה חם עם נענע והודו לנו על ההשקעה ועל דוגמה טובה, גם ילדים מהשכונה רצו לעזור לנו. 

בפעם אחרת מצאתי את עצמי בשכונה אתיופית וגם שם ניקינו רחובות וחילקנו בגדים לאזרחים בעלי יכולת נמוכה. תושבי השכונה כל פעם שאלו “למה אתם עושים את זה?”, “אתם מעייריה?”…
מסתבר שהפרויקט ששמו “אל’י” (אזרחים למען ירושלים) רץ כבר שנה וחצי…
ולבחור שעוסק בזה יש חלומות גדולים מזה.
על פי בלז פסקל “האמרות הטובות כולן קיימות בעולם; חסר רק ליישמן”.
מה מניעה בחור צעיר בשם כלב מיירס לאסוף אנשים לנקיון רחובות? זאת ביקשתי לדעת בשיחה אישית.
1)    ספר קצת על עצמך והקשר שלך לליכוד.
אני עורך דין שעובד כשותף במשרד עורכי דין יהודה רוה ושות’. עליתי לארץ מארה”ב לפני 18 שנה מטעמים ציוניים. באתי לשרת בצה”ל. עשיתי זאת, ואז התאהבתי בבחורה ישראלית מקסימה שלימים הפכה לאשתי וכל השאר היסטוריה. שנים רבות חסיד אנוכי של תפיסת עולמו של זאב ז’בוטינסקי, הן מבחינת זכותו של העם היהודי להקים מדינה יהודית בארץ ישראל השלמה, הן מבחינת תפיסתו של דמוקרטיה מתוקנת המעניקה שווי זכויות וצדק חברתי לכל אזרחיה. ובכן, מצאתי את ביתי במפלגת ליכוד. אני מאמין בדרכה ובמדיניות מנהיגיה.   

2)    אתה פעיל?
אני פעיל בעיקר במישור חברתי. בהיותי עו”ד במקצוע, הקמתי לפני כ-5 שנים מלכ”ר “מכון ירושלים לצדק” שמקדם זכויות אזרח, חופש דת וצדק חברתי במדינת ישראל. מעבר לשירותים המשפטיים שאנו מעניקים בחינם באופן יומ-יומי לאזרחיים שסובלים מיחס מפלה מצד רשויות המדינה, יזמנו לא מעט פרויקטים של תמיכה הומניטארית עבור אוכלוסיות חלשות בארץ, בעיקר בערי הפריפריה ובקרב עולים חדשים. כמו כן, אנו מקדמים יוזמות חשובות במישור חקיקתי, לדוגמת “ברית הזוגיות”. בכל הפרויקטים שלנו, אנו משתפים פעולה עם פעילי שטח וראשי סניף של הליכוד. מסתבר שלמרות פעילות החקיקה החברתית הנרחבת של ח”כים מהליכוד, כמו גדעון סער, גלעד ארדן ומשה כחלון, חסרים ארגונים חברתיים רציניים שמנהיגיהם משתייכים לצד הימין של המפה הפוליטית בישראל.   

3)   מה אתה מנסה להשיג דרך הפעילות שלך?
רוב התורמים של “מכון ירושלים לצדק” הם נוצרים אוהבי ישראל. לאור איום ההתפשטות של האיסלם הקיצוני, אני סבור שאין ברירה ליהודים ונוצרים מכל רחבי העולם, אלא לשלב ידיים ולפעול יחד במישור הפראקטי לקידום מדינת ישראל, בתור המדינה הדמוקראטית היחידה במזרח התיכון. אני פועל ללא הרף לחיזוק הקשר בין יהודים לנוצרים בכדי להפוך לקול אחד הן במישור הבינלאומי והן במישור הפנים ארצי. בחו”ל עלינו להיות סנגורים של המדינה היהודית וזכותה להתקיים ולצמוח בין אומות העולם. בארץ, עלינו לפעול לחיזוק הדמוקרטיה כדי להפוך למדינה חזקה יותר, שוויונית יותר, ומתקדמת יותר מכל הבחינות. אני מאמין שיש לעם היהודי קריאה להיות הראש ולא הזנב.    
4)    תן לי דוגמא של הישג משמעותי שאתה גאה בו?
הצלחנו לאחרונה לגייס כ-2,000 נוצרים מ-10 מדינות שונות באירופה שהתייצבו בהפגנה גדולה בג’נבה להפגין למען ישראל בעיצומו של הכנס “דורבן 2”. היה מאוד מרגש לראות את נוצרים נשפכים מאוטובוסים שהגיעו ממדינות רחוקות, לדוגמה שוודיה, לבושים בחולצות שלנו ונושאים את השלטים שלנו עם מסרים כמו “ישראל – הדמוקרטיה שלנו במזרח התיכון”  ו”ציונות – התשובה שלנו לגזענות”.  
5)    מה אתה חושב על עתידה של הליכוד?
אני חושב שהשותף האסטרטגי הכי משמעותי של הליכוד הוא המציאות. גם כשאהוד ברק ניסה למכור את זכות הבכורה שלנו תמורת נזיד עדשים בקמפ דיוויד, דווקא הצד השני לא הסכים לעסקה. לאט, לאט אני רואה שהרעיונות המטורפים של עסקאות שלום תמורת אדמת ארץ ישראל מתנפצות וכורסות. יותר אזרחים במדינה מבינים שהרצון של הרחוב הפלסטינאי להשמיד את מדינת ישראל ותושביה גובר על הרצון שלהם למדינה עצמאית. כל עוד זה המצב, אין למעשה עם מי לדבר, וכדאי בינתיים לנהל את משאבי המדינה בצורה שמרנית, אחראית וזהירה. אני חושב שרוב העם מתחיל להבין שאחריות לאומית היא דרכה של מפלגת ליכוד, והיא האלטרנטיבה הפוליטית הנכונה.  
תודה רבה.
“לפעול זה להאמין” אמר רומן רולן. טוב שיש פעילים שלא מחקים לבחירות ולפקודות,
שירבו!



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הדוד מאמריקה והפוליטיקאי מישראל/מאת:דוד שאין

אריק זיו ויזר

כאילו לא התחלפה ממשלה. /מאת:שירן שבתאי

אריק זיו ויזר

יריב לוין לפעילי ליכוד בתל מונד: “דלתי פתוחה עבורכם, אפנה לגורמים הרלוונטים על מנת לפתור בעיות התושבים”

אריק זיו ויזר

מאות חברי ליכוד הגיעו למסיבת פורים בביתו של ח”כ סילבן שלום

עצה לשרינו /מאת אריק זיו

תודה צורי סיסו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן