26.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

אלוף יואב גלנט, שיקר

רמטכ”ל של שלום ומצביא של מלחמה

אלוף יואב גלנט, שיקר.

 

רמטכ”ל של שלום ומצביא של מלחמה

האלוף יואב גלנט הינו קצין מצטיין של עם ישראל,  מטובי הלוחמים שקמו לנו,  מפקד נערץ וגנרל של מלחמות,  לא גנרל של שלום.

 

גנרל של מלחמה הוא גנרל המנהיג את הצבא בימי קרבות ומלחמות,  וגנרל של שלום הוא גנרל ששומר על המשמעת הצבאית בימי ‘אין תנועת אויב מאיימת’.

 

גלנט נבחר כמפקד שאמור להכין את הצבא למלחמה הבאה,  למרות שלא ודאי שהוא האדם הנכון ביותר,  היות ומלחמת העתיד תהיה יותר מלחמת מכשירים ואלקטרוניקה,  ל”א ונל”א,  לאזורים מרוחקים,  ומלחמה מערכתית באזורים קרובים. 

גלנט אומן בלוחמה זעירה ובמבצעים ייחודיים,  הפעלת צבא בקנה מידה רחב זוהי פעולה גדולה יותר המחייבת סוג אחר של מצביא.

 

בארסנל של ישראל נמצאים מספיק מוחות, שפרשו טרם עת,  שיכולים לייעץ ולעזור בזמן מלחמה כוללת,  כך היה וכך יהיה.  לגלנט יהיו עשרות קצינים ברמה גבוהה שיסייעו לו בתפקיד,  רובם יגיעו מכוחות המילואים,   הנחשבים ליותר אינטליגנטים 1.

 

יושרה היא תכונה נדרשת מרמטכ”ל

גנרל חייב להיות ישר לפקודיו וערמומי לאויביו 2.   הספר ,  הנלמד בבתי ספר לפיקוד בכיר בצבאות אמיתיים בעולם, מלמד כי על הגנרל לנהוג ביושרה כלפי פנים, ובתחבולה כלפי חוץ, עפ”י אמות מידה אלו, גנב מוכשר הוא לא בהכרח גם גנרל מוכשר.

 

ניסיונו של גלנט

גלנט היה יועצו הצבאי של ראש הממשלה אריאל שרון.  משרת מזכיר הינה משרה מעין פוליטית ובה נחשפים לקורה במדינה ממבט על.  אריק שרון גדל במושב היה שר החקלאות וגם אלוף ועוד שלל תפקידים.  אריק שרון היה פיקח ומורה דרך מעולה,  ומי מתאים יותר מאריק להיות פטרון טוב יותר לגנרל נאיבי ב”שדה הקרב” של החיים ללא גלימה 3 .

גלנט בחר במושב עמיקם ולא בכדי.

________________________

1          דליה דורנר, שופטת בית המשפט העליון, בדימוס: “האלוף והרמטכ”ל נבחרים מתוך אלה שנשארו בצבא”…. הם לא הטובים ביותר….”הם הטובים מתוך אלה שנשארו, אלה שבחרו בקריירה צבאית”…….והיא מוסיפה : “יש אנשים מצוינים שבמצוינים שלא רוצים להישאר בצבא ועוזבים”.

2          הספר – “אמנות המלחמה”,  סאן טסה

3          יוסי שריד:  “עולמם של גנרלים ואדמירלים צר כעולם צרצר”    (קישור)

הקודים בהם נוהגים הבכירים

לאה שטיינמץ, מנהלת במינהל מקרקעי ישראל   ,  כתבה מכתב אישי למשפ’ גלנט ובו התבטאה כי הקרקע אינה שייכת למושב,  היא שייכת למדינת ישראל,  כלומר לעם ישראל,  קרי לכל מי שקורא שורות אלו. היא גם ציינה כי את השטח היא מעבירה למשפ’ גלנט,  ורק אח”כ תדאג להעביר את השטח למושב,  ע”מ להפוך את ההליך כולו להליך חוקי.   עוד היא הוסיפה כי היא עושה זאת “לפנים משורת הדין”.

אנשים שבאו במגע עם המינהל יודעים היטב כי “מאכערים” ולוביסטים הם ה”מסדירים” שם עניינים וכי אפילו עורכי דין, ללא פרוטקציה, “אוכלים שם מרורים”

בדבריה של שטיינמץ נרמז כי : היא זאת שקיבלה את ההחלטה, של “לפנים משורת הדין”,  והיא גם זו שתהיה זכאית לטובות הנאה ממשפ’ גלנט בעבור הסידור הנ”ל,  היא ולא אחרים.

לדוגמה: סידור ג’וב נוח לקרוב משפחה שלה, שמתגייס לסדיר/קבע/מילואים , ואי שליחתו לדוגמה ליח’ קרבית בה יסכן את חייו,  אלא עדיף ליחידה בה “יסדר את חייו”,  קרי ג’וב הולם עם קורסים ע”ח הצבא שיהוו לו מינוף לאזרחות :

לדוגמה:

ביח’ דובר צה”ל, להקה צבאית,  מודיעין, ח”א או אף תפקיד בלשכת אלוף בקריה.

 

המבקר

ישנם בלשכת המבקר עובדים ותיקים,  שחלקם נמצאים שם בחסד ולא בזכות.  ישנם גם במשרד המבקר ,  בודקים ומבררים,  שהגיעו למשרד שלא עפ”י מכרז ו/או ועדת איתור.

בשל כך חייב המבקר להיות זהיר בדבריו,  שמא יתחילו לבדוק גם אותו.

חיסיון מסמכים.  בדו”ח שהעביר המבקר ליועצ”מ ישנם שבעה עמודי דו”ח גלויים ועוד 22 עמודים חסויים,  הייתכן ?!

כמו פרשיית קצב נדמה כי ישנם דברים שהמבקר רוצה שלא לחשוף.  אי חשיפה של מסמכים שאינם מהווים פגיעה על ביטחון המדינה מעלה ריח ששוב מגלים טפח ומסתירים טפחיים.

 

המבקר יושב במדינת ישראל,  ומקיים יחסי רעות עם ביהמ”ש, יועצ”מ ושופטים בכירים ועליונים,  וכל אמירה שלו יכולה לפגוע.  לדוגמה,  עליו להיזהר שלא לפגוע בועדת טירקל, שמונתה ע”י ממשלה עקרה.  פגיעה בוועדה הינה פגיעה בממשלה עצמה.  מה גם שהועדה הותאמה ע”י הממשלה,  כוועדה נוחה שבדיוק לא עושה את תפקידה נאמנה.

 

 

אם גלנט לא שיקר ואולי גם לא גנב,  אז מה הוא כן עשה ?!  אולי לא ועדת טירקל ולא המבקר ולא הממשלה ולא בג”צ ולא יועצ”מ הם אלה שצריכים לבדוק את כשרותו של גלנט,  אולי צריך לפנות ל ‘אקדמיה ללשון’  שתמצא לנו מונח למקרה של האלוף גלנט 4.

________________________

4         גם “לליהיא” “מהאח הגדול” יש המון הסברים משכנעים.  אך מערכת המשפט חייבת להיות שונה.

 

המבקר יעביר את ממצאיו ליועמ”ש לבדיקה – האם גלנט הכיר את הנהלים או שנהג בתום-לב ?

 

השיהוי אצל יועצ”מ גם הוא מסוכן כיוון שבמשטר דמוקרטי : ברק, וילנאי וגלנט יכולים היו לתכנן הפיכה צבאית,  לולא רב אלוף [ניצב] בשער , הרמטכ”ל גבי אשכנזי.

 

הרחקת הפוליטיקה מהצבא

 

במדינת ישראל הכול פוליטי.  ובמיוחד הצבא.

בארה”ב הנשיא שהוא נבחר העם כמו גם חברי הקונגרס והסנט,  הוא ביחד עם הקונגרס בוחרים את הרמטכ”ל.

בישראל נבחר הרמטכ”ל ע”י שר הביטחון,  שהוא אישיות פוליטית,  והממשלה היא שמאשרת המינוי.  במקרה של רא”ל גבי אשכנזי,  רא”ל אשכנזי פרש מצה”ל כסגן רמטכ”ל ומונה למנכ”ל של משרד הביטחון בתקופתו של ח”כ עמיר פרץ שהיה אז שר הביטחון 5 .  מנכ”ל של משרד ממשלתי זוהי משרת אמון,  מה שמדגיש את העובדה שגבי אשכנזי בעל זיקה טהורה למפלגת העבודה גם אם אינו משלם 70 ₪, דמי חבר.

 

עוד על ההבדלים בינינו לבין ארה”ב, שם הצבא הנו צבא מקצועי אמיתי 6 .

בארה”ב, אסור, עפ”י חוק לעשות עבודה שאין תמורה בעבורה,   לדוגמה שירות צבאי,  ושם מקבל החייל משכורת מלאה מיום גיוסו.

כמו”כ בישראל של 2010-2011 אין ולו גם אישיות ציבורית אחת שנבחרה ע”י העם נכון ישנם הרבה שנבחרו ע”י הציבור,  אבל הכוונה הינה לציבור קטן ולא לציבור במשמעות של כלל העם.

הנשיא נבחר ע”י הכנסת, הכנסת ע”י פריימריז 7,  ואף ביבי לא נבחר אישית בקדנציה הנוכחית,  למרות שראש הממשלה בשיטה החדשה אמור להיבחר ע”י העם 8.

 

 

________________________

5          (מינוי שלדעת המחבר היווה סכנה קיומית למדינת ישראל)

6          אצלנו מקובל לקרוא לצה”ל – הצבא הערבי הטוב ביותר במזרח התיכון.

7          פריימריז – מיעוט שהם חברי מרכז

8          בבחירות האחרונות הייתה זו ח”כ ציפי לבני שנבחרה לראשות הממשלה אבל בגלל שלא הסכימה לשלם אתנן כה גבוה למפלגות שבקואליציה המיועדת היא ויתרה על זכותה לראשות הממשלה.

שתיקת הכבשים (הבקר)

 

את שתיקת גלנט ניתן להסביר בארבעה מובנים:

1.       היותו איש צפרדע.

2.       היותו שומר מצוות (נראה בפרסומים עם כיפה לראשו) ומקיים את הפסוק: “סייג לחכמה שתיקה” 9.

3.       אין מרגליות בפיו 10.

4.       אשתי אשתי 11.

 

 

תושבי עמיקם בטוחים שמושבם ישודרג עם רמטכ”ל סלבס

 

תושבים במושב עמיקם בטוחים שיואב גלנט ייכנס בחודש הבא ללשכת הרמטכ”ל. “הדברים האלה הם פעוטים והם לא עומדים מול הזכויות שיש לאיש הזה”, אמר אחד התושבים

חוסר ההבנה כיצד פועלת המערכת המשפטית,  ושאין לקזז בפס”ד זכות וחסד,  אלא רק אח”כ,  אינה מובנת לתושבים,  אבל מילא לתושבים שחלקם היו לא היו במעמד של קבלת החלטות כבדי משקל,  לעיתים חברות בועד המושב או ועד כיתה.  אך תומתו של גלנט לא תעמוד לו מול קבלת השוחד מן המינהל,  כי הוא יודע, אחרי שנים אצל שרון,  כי אתנן וטובת הנאה בהיקפים כאלו כמוהם כשוחד.  ושוחד עם עדים לא “עובד”…

 

מנהג הנוהל במשפט,  לא תופס במקרה זה.  לא מדובר על גניבת 20 מ”ר אלה על תהליך מתמשך של השתלטות על עשרות דונמים של קרקע,  ובכוונה בקצה המושב,  המאפשרים השתלטות עד אין קץ,  השתלטות צמותה 12.על שטחים נוספים,   כשבמרכז שתילת עצי זית דווקא,  שבשוק עלותם גבוהה ורווחיהם אפסי,  עליהם נאמר “אל נא תעקור נטוע”,  קרי אסור עפ”י חוק לעקור עצי זית.  גלנט הראה מגמה ברורה של קביעת מסמרות בשטח.

 

 

 

 

 

________________________

 

9          כיצד מזהים איש עסקים בפשיטת רגל:1.מנשק מזוזה2.חובש כיפה.וכיצד מזהים קבלן בקשיים:נוסע במרצדס.

10       מסתבר שלאנשי צבא גאונים IQ נמוך בטבלה,  ואילו דווקא למנהיגי דת IQ   גבוה   (קישור).

11       אשתי אחראית- טענה נדושה שנעשה בה שימוש אצל רבין לפני עידן האינטרנט והטוקבקיסטים,  אמנם גם אז שקרים נחשפו,  אבל קנה המידה היה שונה.  (קישור).

12       צמותה-נצחית, קונסולית.

 

 

הכותב הינו קצין בכיר בצה”ל בשירות מילואים פעיל.  בעברו מ”מ שדה בחיל הנדסה קרבית ברמה”ג ובנוסף שופט בכיר בדין משמעתי במשטרה צבאית.בנוסף משמש כיו”ר דירקטוריון ומנכ”ל וסיים לימודי תואר שני במנהל עסקים Executive באונ’ בר אילן.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

באים והולכים: מה קורה עם מערכת הבחירות הזאת?

אלי חזן

רותם מירון: חפירות חפירות תרדוף

אריק זיו ויזר

מי מפחד מארץ ישראל השלמה ?

אלי חזן

הערכת מצב פוליטית

אלי חזן

התובנות מהמשבר בממשלה

חיים פוזן

האזהרה של שכטר מעכו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן