19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
צעירים

אלוהים לטיסה בחרתנו

מיהו צעיר ומי זכאי לטוס בשם הליכוד? מי נכנס לואקום של אי עשייה בצעירים?התגובה של דוידי לביקורת.

הנסיעות קורצות לצעירים. מאז ותמיד היו הנסיעות כמעיין בונוס על פעילות מקבילה בישראל. ואולם, יש שהפכו את הנסיעות לקרדום לחפור בו למען תענוגם. דווידי הרמלין בראשם. בשנים האחרונות היה אמור דווידי, כשריד מהצעירים, להיות הקטר שמוביל אותם לעידן החדש. תפקידו היה לקחת צעירים ולדאוג לפעילות בתנועה אך דווידי במקום לכתת את רגליו ולדאוג לצעירים, דאג לנסיעות שלו. אמת, הוא גם עשה פעילות בתנועה בתוך הארץ אך בהשוואה לאחרים מי שמתיימר להיות יו”ר צעירי הליכוד הוא עשה מעט. יותר מכך, דווידי שכח שבמקום שאתה לא פועל יש וואקום ובמקרה דנן לוואקום נכנסו שני קבוצות חדשות של צעירים : קבוצה אחת ממוסדת שפעלה בחסות המצודה ובראשה עמדו איתמר דוננפלד ועומרי אקוניס ואילו הקבוצה השנייה היא “הדור הצעיר” שמוביל אותה בצניעות אריאל מורלי והיא פעלה מחוץ למסגרת.

בין שתי הקבוצות נוצר מאבק שממנו יש פעילות חיובית של צעירים. הם הם “הירוקים” שדאגו שמעבר לפעילות בתנועה ייחשפו פעילים הצעירים למנהיגות וכך בכל לשכות השרים צעירים מוכשרים שמתקדמים. כמה למשל צעירים הכניס דוידי ללשכות השרים והלשכות הפרלמנטאריות ? פחות משתי הקבוצות אם בכלל. אפשר לבדוק את הנתונים.

 

הנה כי כן, נשארה החבורה שמסביב לדווידי שכל הווייתה היא “טוס ותהנה בחו”ל”. דווידי נשאר הנהנתן הראשי שהתנהג כמי ששומר על “תיבת הכופתאות” שלו, הנסיעות לחו”ל. הוא יבוא ויטען כי הוא הציע לכולם לנסןע. אמת. שישאל עצמו מי ומתי הציע לנסוע ואיך הדברים נעשו מול המנהלת?

 

באמת. לא הייתי מגיע לעניין הזה לולא אותה פרשה שחשפה, לפחות עבורי, את הבעייתיות שלו. הפרשה של אירוח קבוצה מחו”ל של צעירים. דווידי הנהיג את הפרוייקט, נוצר חוב כבד כתוצאה מהאירוח של 150 אלף ש”ח. דווידי התנער וליפקין שילם. עד היום הוא משלם את ההלוואה. לזכותו של איתמר דוננפלד ייאמר כי למרות שהוא לא היה שייך לקבוצה של דווידי, כאשר ראה את המצוקה של ליפקין דאג לעזור לו. דווידי, לא רק שהמשיך להשמיץ את איתמר אלא כזכור התנער ואמר : “אני לא התחייבתי, יוני התחייב שהוא ישלם”. לך תבנה מנהיגות …..

 

ומה השתלשלות העניינים הפעם ?
ארגון האי די אס (EDS – European Democratic Students)  הינו ארגון הסטודנטים של האי פי פי שהינה מפלגת המרכז ימין באיחוד האירופי, המאגדת בתוכה נציגים ממפלגות המרכז ימין באירופה, כמו מפלגת קוקומוס בפינלנד, המפלגה השמרנית בשוודיה וכו’.
ארגון האי די אס מקיים פגישות אחת לחודשיים, כל פעם במדינה אחרת, כאשר ישנם שני אירועים גדולים בשנה, האחד בחורף בבריסל והשני בקיץ, שהשנה יתקיים בווינה. בפגישות הנ”ל דנים בנושאים שונים הקשורים למדיניות של אירופה, לנושא ההשכלה הגבוהה ולנושא זכויות האדם, וזאת באמצעות הועדות השונות הקיימות בארגון.

 

ועידת צעירי הליכוד חברה בארגון, והנציגים הנוסעים לכנסים השונים מממנים את הנסיעה ולפעמים את השהות מחשבונם הפרטי בלבד.
מיכל מלב ייצגה את ועידת צעירי הליכוד במספר אירועים של האי די אס, האחרון בהם, באוניברסיטת החורף שהתקיימה בבריסל בפברואר האחרון. חשוב לציין שייצוגה היה ללא דופי, והיא עשתה עבודה מצוינת הן ביצירת קשרים עם נציגים מן המפלגות השונות החברים בארגון, והן מבחינת קידום האג’נדות והאינטרסים של מדינת ישראל בכלל וצעירי הליכוד בפרט. מיכל נבחרה גם להשתתף בתוכנית המנהיגות של הארגון שנערכה בחודשים פברואר-מרץ השנה.

לאחרונה, התעוררה אופציה שמיכל תמונה לתפקיד יו”ר משותף לועדת זכויות אדם של ארגון האי די אס, אופציה שנתמכה על ידי מרבית הארגונים החברים באי די אס, כולל הועד המנהל של הארגון. דוידי התנגד למינוי זה, בטענה כי זה מנוגד לאינטרסים של ועידת צעירי הליכוד שמישהו מטעמה יתמודד לתפקיד כלשהו בארגון, ושמטרתנו בארגון היא אך להוות אטרקציה שתעודד את הצעירים להגיע לביקור בארץ שדוידי אמור על ניהולם, והתמודדות שכזו יכולה לפגוע במטרה זו. בעקבות לחציו של דוידי ומכתב מפורש מטעמו בנושא ליו”ר הארגון, הוסרה מועמדותה של מיכל לתפקיד.  
כמו – כן, לאחר שקיימה מספר פגישות עם מר איתמר דוננפלד, מר אלי חזן ומר יוני ליפקין לבדיקת אפשרות של שיתוף פעולה עם שאר צעירי הליכוד בנושא קשרי החוץ של צעירי הליכוד ודרך הניהול שלהם, הוחלט על ידי דוידי, נשיא ועידת צעירי הליכוד, שהיא לא תייצג עוד את הועידה באירועים של האי די אס. דוידי שלח מכתב לועד המנהל של האי די אס שהגב’ מיכל מלב לא מייצגת יותר את ועידת צעירי הליכוד, ושכל קשר עם צעירי הליכוד יש לעשות אך ורק דרכו ולא דרך אף גורם אחר.

 

באירוע הקיץ של הארגון השנה, ישנו מפגש של חברים של הארגון מן העבר, ומיכל מלב ביקשה להשתתף באירוע הקיץ של הארגון כחלק מהמשלחת הישראלית, אך נענתה בסירוב על ידי מר דוידי הרמלין ללא שום סיבה.  

וכי למה הדבר מקומם ? כי דוידי איננו מסוגל לפרגן לאלו שעומדים על ידו. ברגע שהם מצליחים יותר ממנו הוא דואג להעלים אותם. יותר מכך, הוא מתנער מאחריות.
ביקשתי לשאול את דוידי את השאלות הבאות. אני מביא אותן ואת תשובתו של דוידי כלשונן. מה שנקרא, “לא נגעתי”.
הרמלין מדוע פסלת את מיכל מלב?
מדוע פנית לארגון בחו״ל שהיא לא תוכל להתמודד?
האם אתה מחלק את התופינים רק למקורבים לך?
זכור לנו כי כאשר היה חובות אתה ברחת אבל עכשיו אתה מצר את צעדי הצעירים האחרים.

להלן תגובתו המלאה של דוידי הרמלין :
מר זיו, שלום רב!
בפעם הקודמת ששאלת אותי שאלות, לאחר שעניתי פרסמת כתבה שונה במקצת מזאת אליה נתבקשתי להתייחס… כך שהפעם החלטתי לעשות לך טובה ולענות לך עם העתק ישיר לרשימת-התפוצה ה”ליכודית” שלי – ככה אולי יקראו את הכתבה שלך יותר מכמה בעלי-עניין או עוזרים פרלמנטרים שאין להם ברירה…
לפי מדיניות הנמצאת בקונצנזוס כמעט מוחלט בקרב צעירים רבים העוסקים במלאכה, מוטב לצעירי הליכוד שלא להתמודד על תפקידים רשמיים בארגונים פנים-אירופאים. הדבר נחוץ בהחלט כדי לשמור על יחסים אישיים תקינים עם נציגי כל המדינות ולעודד אותם להגיע ארצה, לתור אותה לאורכה ולרוחבה ולפגוש אישי ליכוד מרה”מ ומטה. העובדה, שמאז שעו”ד יוני ליפקין ואנכי החלנו לקדם את הנושא צעירי הליכוד הביאו ארצה מספר תלת ספרתי של פוליטיקאים צעירים – שיטת-ההסברה הכי טובה שיכולה להיות – מצדיקה את המדיניות הזאת. בנוסף, מדיניות זאת נקבעה כדי שבעלי-תפקידים מטעמנו לא ייאלצו להכריע במחלוקות פנים-אירופאיות, וכך יישמרו לנו “קלפים” בעת צרה. לצורך הדוגמא בלבד, בעצם ימים אלו ממש היא מוכיחה עצמה, כאשר אנו מנהלים קרב מאסף בעניין ניסיון לצרף את המפלגה האיסלאמית הטורקית כמשקיפה בארגון. לא יכולנו לעשות זאת אם לא היינו שומרים על נייטראליות גורפת בעניינים פרסונאליים.
לפיכך, ראיתי בחומרה ניסיון של הגב’ מיכל מלב להגיש את מועמדותה לתפקיד בארגון מאחורי-הגב וביודעה היטב את ההתנגדות העקרונית לדבר. לא אכחיש שגם נפגעתי אישית, כמי שפתח בפניה את השער וסלל עבורה את הדרך. אף על פי כן, לאחר כל זאת ועל אף שנסעה ברצף בכל ההזדמנויות הקודמות – נסעה מיכל פעמיים נוספות לחו”ל, מתוקף פעילותה הרעננה בצעירי הליכוד, ואיש לא שם לה רגליים. למען ההגינות יובהר, כי – כמו כל שליח – מיכל טסה על חשבונה הפרטי.
בהערת-אגב אציין, כי בניגוד לרושם העולה מפנייתך, אני אישית לא השתתפתי בשנה האחרונה באף אירוע של הארגון, והעדפתי לפנות מקום לאחרים.
על אף החותם הדק שהשאירה בתנועה עצמה עד כה, דווקא משום שאיני מכחיש את יכולותיה ואת כישוריה נפגשתי עם מיכל למשך שעות כדי ללבן את העניין ולסלול את דרכה הלאה. בתחילה הסכימה, אך לאחר מכן הפכה את עורה בפתאומיות גמורה ובאופן שלא ייאמן: שלחה לי הודעה שאינה מעוניינת עוד לפעול בצוותא, ומצד שני שוב הגישה על דעת-עצמה את מועמדותה לתפקיד, כאילו בשם צעירי הליכוד. אשר על כן, נאלצתי להודיע, על פי רצונה, שאינה עובדת עוד במחיצתנו.
יודגש, כי האמור לעיל מגובה בחליפת מיילים בינינו, המצויה ברשותי, ואיני מעבירה אליך רק מפאת כבודה של מיכל.
כאן המקום לציין בכנות, כי אני בא חשבון עם עצמי שמא יכולתי לצפות התנהגות זאת בשלב מוקדם יותר, כאשר זמן קצרצר לאחר שילובה בפעילות העברתי לה מסר שעדיף שלא תיסע ביוזמתה לסמינר של “יוזמת ז’נבה” בחו”ל בעת שהדיאלוג איתם הוקפא, ותגובתה הייתה: “דוידי ילמד לחיות עם זה”…  
בעניין “אירוע-הקיץ”: בניגוד לנאמר בפנייתך, הגב’ מיכל מלב מעולם לא פנתה אליי להשתתף בשום אירוע קיץ וממילא לא סירבתי לבקשתה. לו הייתה פונה הייתה מגלה, שעל אף כישוריה הסבירים אין היא בת יחידה, וישנם עוד רבים וטובים מקרב תאי “לביא” והצעירים בסניפי הליכוד, שגם הם מוכשרים לא פחות ומוכנים לתרום את זמנם, אונם והונם להסברה הציונית בקרב ארגון סטודנטים זה.
בברכה,
דוידי הרמלין.

לסיכום, יש לקוות שדוידי ילמד לפרגן לאחרים. עולה תהייה נוספת : גיל הצעירים הוא מ-18 עד 35. עם דוידי תטוס לוינה, לכאורה, גב’ לימור בסוס שעברה את גיל 35, צריך להיכנס לפייסבוק כדי להבין את הפעילות האינטנסיבית שלה בנושא. ושלא תבינו לא נכון. הגב’ בסוס היא אישה מעולה בפני עצמה. המקרה שלה הוא משל והנמשל הוא שדוידי לא פועל כמו שצריך. חבל.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מחירי מים מופקעים או תא הליכוד בא לעזרת הסטודנטים באונ’ ת”א

אריק זיו ויזר

הצעירים – דו”ח מצב 2012

אריק זיו ויזר

רועי אלון מתמודד לנשיאות ותומך במושיקו פסל

אלי חזן

הלביאים תומכים בממשלת ישראל ובכוחות הביטחון

אלי חזן

החיילים והחיילות מעל הכל

אריק זיו ויזר

צעירי הליכוד פ”ת סיכום שנת פעילות

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן