19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
בליכוד

איש השנה של ליכודניק : ח”כ אביגדור ליברמן

בדומה לסרט “מתחת לאף” הרי שח”כ אביגדור ליברמן לוקח את כל הקופה של הליכוד. נבחרי הליכוד עומדים מנגד וזה מה שהופך אותו לאיש השנה של ליכודניק

על אף שבעבר ניסו להדביק להם תדמית שלילית הרי שסרטי הבורקס הישראליים קיבלו עם הזמן מעמד של נכס צאן ברזל תרבותי. זאת אחת הסיבות אשר בגינן נוהגים צעירים ישראלים, אך גם ותיקים, לצטט משפטים שלמים עם האקצנט המתאים מתוך אותם סרטים. דומה כי המשפט הכי מפורסם והכי מצוטט מהסרט “מתחת לאף” הוא : “אני סמי בן טובים דפקתי הקופה”. בפרפרזה למשפט הזה וביחסים שבין אביגדור ליברמן לתנועת הליכוד יכול ליברמן לכתוב באותיות של זהב את המשפט הבא : “אני אביגדור ליברמן קבעתי הקופה”. המדובר הוא בקופה האלקטוראלית פרסונאלית הליכוד.

ראשית, יש להתחיל עם האיחוד הליכוד ישראל ביתנו. זוהי עובדה שאין בלתה : לולא האיחוד עם ישראל ביתנו ספק אם נתניהו היה יכול להרכיב ממשלה. יש לומר ביושר : האיחוד הוא איחוד מבורך. הוא אמנם פגע בליכוד אבל הציל את נתניהו. אם עסקינן בקופה הרי שהקופה בשיטה הפרלמנטארית הישראלית היא ראשות הממשלה וראש הממשלה בנימין נתניהו (או שמא היה זה היועץ האסטרטגי ארתור פינקלשטיין?) הבין זאת היטב. כלומר : כמו ב – 2009, עת נתן לנתניהו וללבני לחפש אותו בנרות במולדובה, ליברמן קובע, אמנם לא באופן בלעדי, מי ימונה לראשות הממשלה. לא זאת אף זאת, האיחוד עם הליכוד הציל את ישראל ביתנו מהתרסקות אלקטוראלית אל מול יש עתיד של יאיר לפיד ואל מול הבית היהודי בראשות נפתלי בנט. הדבר נראה בבירור בדפוסי ההצבעה השונים. יוצא מכך שליברמן הרוויח כפול? לא, הוא הרוויח הרבה יותר מכך. תוצאות הבחירות הראו שישראל ביתנו קיבלה בפועל 11 מנדטים (ועוד 20 של הליכוד. סה”כ ביחד 31) אבל 5 שרים מונו מטעמה בממשלה. יחס של כמעט אחד לשניים! כן. ארבעה היום ואם ליברמן יזוכה במשפטו הוא יהיה החמישי בתור שר החוץ. ראש הממשלה נתניהו “מחזיק” בצורה זמנית את התיק. צריך לשים לב : הליכוד עם 20 מנדטים ויש לו שבעה שרים וראש ממשלה. יש עתיד עם 19 מנדטים וחמישה שרים והבית היהודי עם 12 מנדטים ושלושה שרים. התנועה עם 6 מנדטים ושני שרים.


אז לאחר שהיה בין אלו שקבעו את דמות ראש הממשלה וקיבל מכסות שרים מופרזות על חשבון מפלגות דומיננטיות ממנו מנסה ליברמן לקבוע את דמות ראש עיריית ירושלים. הוא הפך את מועמדותו של משה לאון לריאלית על חשבון הליכוד בצוותא עם אריה דרעי. יש להדגיש שמשה לאון הוא מועמדה של ש”ס ביתנו עם שברי הליכוד. כן, זהו אותו משה לאון אשר משרדו משמש משרד רואי החשבון של הליכוד וזהו אותו משה ליאון שהגיע למו”מ הקואליציוני כנציגה של ישראל ביתנו. ליברמן סגר “דיל” עם אריה דרעי שבו ש”ס וישראל ביתנו, בעזרתם של אידיוטים שימושיים מהליכוד, הופך את לאון, תושב גבעתיים, כמועמד דומיננטי גם מטעם הליכוד. ובכלל, שם יש הרהבת עוז שכן לאון, תושב גבעתיים, צפוי לעמוד בראשות הרשימה. מספר 2 שלו אמור להיות איש הליכוד דודו אמסלם אבל אמסלם בכלל הוא תושב מעלה אדומים. היינו מציעים שמועמד מספר 3 ברשימה יהיה תושב וינה וזאת לאור החברות הטובה של ליברמן עם מרטין שלאף.


חבילת השטרות השלישית בקופה היא נשיאות המדינה. ב – 2014 אמור להיבחר נשיא חדש למדינת ישראל. ליברמן, בשיתוף עם נתניהו, הדיח את המועמד בעל הסיכויים הטובים ביותר בכנסת מטעם הליכוד לכהן כנשיא – רובי ריבלין. על ידי הדחתו ממשרת יו”ר הכנסת נפגעו סיכוייו. מדובר בניסיון חטיפה נוסף של ליברמן אשר בסופו הוא מעוניין למנות את דוד לוי כנשיא.


בתווך, לליברמן היה חלק דומיננטי, ביחד עם דרעי, בבחירת הרבנים הראשיים כאשר הם הובילו מהלך משולב אשר נחל הצלחה מסחררת. העם רוצה את דוד סתיו מצהר ? העם יכול לחכות. העתיד של הרבנות הראשית הושלך אל פח האשפה של ההיסטוריה על ידי דחיקת רבנים שהיו עשויים להחזיר את מעמדה של הרבנות לזה מהעבר.



 אז מה צופן העתיד ?

בנובמבר הקרוב מתכנן ליברמן לפרק את איחוד הסיעות הפרלמנטארי עם הליכוד. מטרתו היא להילחם בנפתלי בנט על הנהגת הימין. ההיסטוריה הפוליטית מוכיחה שברצותו יישר ליברמן קו עם השמאל – כך הצטרף אל ממשלת אולמרט מיד לאחר מלחמת לבנון השנייה ועזב אותה כשהגיעה שעת הכושר שבה הבין שאין לאולמרט סיכוי להמשיך. לאחר שלא נלחם על שחרור האסירים ובעבר נתן ידו להקפאת הבנייה ביהודה ושומרון יתחרה ליברמן בבנט מי יוביל את הימין כאשר מטרתם היא לבנות אלטרנטיבה לנתניהו. זה הולך להיות קרב דמים בין שני פוליטיקאים מאוד כישרוניים אשר עלולים מבחינת הליכוד למצוא עצמם שכם אל שכם בניסיון לרסק אותו. יש לזכור כי נבחרי הליכוד מפגינים רפיסות מנהיגותית מאכזבת. מלחמות היהודים בין סילבן, סער, ארדן, כץ ושות’ במהלך הבחירות למזכירות ואף לאחר מכן פגעו באחדות הליכוד והחלישו אותו. הם לא מסוגלים להתמודד מול נתניהו וטוב שכך, שכן הם לא מהווים לו אלטרנטיבה ציבורית והם בוודאי לא מוכשרים לכך עדיין. יש לשים לב שסילבן היה הראשון שהבין זאת כאשר חיזק את הקשרים עם נתניהו והוא ירד, כמו שקוראים לכך בצה”ל, למדרון אחורי.

מכל מקום, נבחרי הליכוד ימשיכו להתיש האחד את השני ומי שירוויח מכך יהיו ליברמן או בנט. וכך, בעוד נבחרי הליכוד יריבו הרי שהשלישי, ליברמן, ייקח את הקופה.

חומר למחשבה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נפגשים אצל נג’יב

הרויזיוניסט

זיו ויהודה אחים לדרך

אריק זיו ויזר

סמרטוטי השמאל ציוץ של יענקי

אריק זיו ויזר

הערת אזהרה לליכוד – אלי חזן חושב שהליכוד בדרך להפוך ללא רלוונטי – כל הפרקים עד כה

אלי חזן

חיזוק למחנה המתון בליכוד ? כרמל שאמה הכהן שוב חבר כנסת

אלי חזן

נשות הליכוד : עומדות לצידה של רעיית ראש הממשלה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן