33.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

איש השנה של ליכודניק : אורן הלמן

סמנכ”ל חברת חשמל אורן הלמן הוא איש השנה שלנו. הנימוק העיקרי לבחירה : אפשר ליזום פעילויות חברתיות משמעותיות דרך כשרונות יוצאי דופן ולשנות גורלות של אנשים באותה צורה 

אנו מניחים שהבחירה שלנו הותירה אתכם מופתעים. זה נכון. נכון מאוד.

אז בואו נתחיל מבראשית. שלא יהיה ספק : ראש הממשלה בנימין נתניהו הוכיח השנה, כשם שעשה זאת בעבר, שאין לו שני כראש ממשלה. נהוג לומר שלכל אדם יש תחליף. גם לנתניהו יש תחליף אלא שהתחליף הזה הרבה פחות טוב ממנו. זאת משום שהוא הפך להיות המבוגר האחראי. לא מימין ולא משמאל נמצאים היום פוליטיקאים שיכולים להוות אלטרנטיבה ממשית.

אז מדוע בחרנו דווקא באורן הלמן ? התשובה לכך נעוצה במעשים, בערכים, בתעוזה ובדברים המגיעים מן הלב. פעולה אחת שנקט הלמן הפכה אותו בעינינו לאיש השנה. הלמן העלה באותה פעולה למודעות ציבורית את הצרכים והאתגרים של בעלי הצרכים המיוחדים.

פעילותו בנושא החלה אולי משום שהוא מכיר מקרוב את הבעיות עימן מתמודדים בעלי הצרכים המיוחדים ובני משפחותיהם. מה יוצא דופן בהלמן ? שהוא לקח את כל הכשרונות שחשבנו שחבויים בו, ניצל את קשריו בצורה הכי אנושית שיכולה להיות ותיעל אותם עבור ציבור שלא תמיד יש לו מי שייצג אותו.

הלמן הגה רעיון ולפיו מעסיקים במגזר הפרטי יעסיקו בעלי צרכים מיוחדים כאחוז מהעובדים שלהם. 3% נשמע קטן אך למעשה מדובר במספר כה ענק שמשקף את הלב הקטן פיזית של אורן אך הגדול ערכית. ענק.

הלמן הוא סוג של מראה. מראה ישראלית של ערבות הדדית. יוכלו לומר לכם המון על החברה הישראלית אך למרות מנוולים שקיימים בחברה הזאת הרי שהיא חברה אדירה. במהלך צוק איתן התחזקה התפיסה הזאת כאשר ראינו שעם ישראל קיבל חשיפה לכך שהוא עם עם לב ענק. אורן הלמן בעינינו הוא המייצג הכי בולט של התופעה.

בימים בהם אנו חשים עוצמות בטחוניות מבחינה פיזית (רק אתמול ישראל הפילה מיג סורי והשנה הבסנו, שוב, את החמאס במבצע צוק איתן) טוב לראות כיצד אחד משלנו נרתם למען מטרות וחשובות. שכן, חברה בנויה לא רק מחוסן ביטחוני אלא, ואולי בעיקר, גם מחוסן חברתי. הלמן הוכיח כי אפשר לעסוק בפן החברתי אך לא מתוך מקום של בכי, יללנות וקיטורים אלא מתוך ריאליזם שבו אני מזהה אתגר, מציע פתרונות ופועל ליישמם. הוא הצליח לרתום לכך ארגונים חברתיים וטשטש את ההבחנות הפוליטיות ביניהן.

לא איש השנה שלנו הוא נפתלי בנט. נעזוב לרגע בצד את גניבת הקרדיטים שלו ואת ההבטחות שלא קוימו על ירידת יוקר המחייה. המקרה של בנט אל מול מקרה הלמן הוא מקרה עצוב. השר בנט הציג את הרחבת הצו של עיסוק מוגבלים במסיבת עיתונאים. הוא הזמין אליו ארגונים שעסקו בכך אך את מי שהגה, עמל ודאג לפעול למען החוק יותר מכולם – הוא לא הזמין. עד לרגע כתיבת שורות אלו הוא ממשיך בדרכו.

כך לא מתנהג פוליטיקאי גדול. כך נוהג פוליטיקאי קטן.

שנה טובה.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הליכוד לאן

אריק זיו ויזר

הנגבי : יש חיים אחרי ההפסד לכץ

אריק זיו ויזר

“הם לא מקשיבים” – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

מה אכל סער בטופולופומפו ?

אריק זיו ויזר

הקסמים של הקוסמים לא עבדו הפעם

אריק זיו ויזר

הברירה בין מופז ללבני היא הברירה בין נפקנית לבין נערת ליווי./מאת: אריק זיו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן