19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
תקשורת

אישור לחברת חשמל לספק תשתית אינטרנט מהיר

שר התקשורת משה כחלון באישור שר התשתיות ד”ר עוזי לנדאו מעניקים היום  לחברת החשמל רישיון לביצוע ניסוי טכנולוגי במטרה לבדוק את יכולתה לספק תשתית תקשורת מהירה לבית הלקוח

שר התקשורת משה כחלון:
” הכנסת תשתית תקשורת שלישית מהסוג המתקדם בעולם תעמיד את ישראל במקום מוביל בקרב המדינות המפותחות
ותאפשר לצרכנים בפריפריה כמו במרכז ליהנות משירותי תקשורת מהמהירים בעולם”
שר התשתיות ד”ר עוזי לנדאו:
” הכתרת הניסוי כהצלחה תהיה דוגמה מצוינת לשימוש יצירתי ומועיל בתשתיות קיימות. בחברת חשמל קיים ידע רב המגובה בפריסה רחבה. שימוש מושכל ביכולות אלו ייצור בסיס איכותי, לתקשורת איכותית “
==============================================
שר התקשורת משה כחלון ושר התשתיות ד”ר עוזי לנדאו מעניקים  היום לחברת החשמל רישיון לביצוע ניסוי טכנולוגי במטרה לבדוק את יכולת החברה לספק שירותי תמסורת, רשת גישה של סיבים אופטית עד לבתי המנוי ( FTTH) ורשת גישה סלולארית ( Radio Access Network)   RAN .
שר התקשורת משה כחלון העלה לאחרונה את הרעיון, של שימוש במשאבים שכבר קיימים ברשות המדינה,  וניצולם  לטובת כלל האזרחים, בכל רחבי המדינה.
במהלך ביקורו בחברת החשמל לפני כחודשיים, הציג מנכ”ל החברה עמוס לסקר בפני השר כחלון את תשתיות החברה והציע את השתלבות חברת החשמל בשוק התקשורת, לשם הגברת התחרות בענף.
לאחר שקיבלו את אישור שר התקשורת, ואת אישור שר התשתיות ד”ר עוזי לנדאו, הוחלט להתחיל בניסוי טכנולוגי שיאפשר חיבור סיבים אופטיים אל בתי הלקוח (FTTH), בעיר קריית שמונה. במסגרת הניסוי יחוברו עד  150 בתי אב לתשתית
שתאפשר להם  קצב גלישה של 100 מגה ביט לשנייה סימטרי,  (גם העלאה וגם הורדה של קבצים)  וליישומים ושירותים רחבי פס.
במידה ותוכח הישימות הטכנולוגית,  תגיש חברת החשמל למשרד התקשורת בקשה לרישיון שיאפשר לנצל את תשתית החברה לשם הגברת התחרות והמודרניזציה של תשתיות ענף התקשורת, בדרך של מתן שירותים לבעלי רישיונות אחרים.
מנכ”ל חברת החשמל, עמוס לסקר, אמר , שמאז כניסתו לתפקיד הוא מאמין שלטובת המשק בישראל חברת החשמל צריכה להרחיב את תחומי פעילותה ובעיקר בתחום התקשורת, “לחברת החשמל יש פריסה רחבה של סיבים אופטיים שניתן לנצלם לטובת כלל המשק, לפיתוח ולהרחבה של תשתיות התקשורת, על-מנת לתת   הזדמנות למפעילי תקשורת ולחברות פרטיות נוספות לתת שירותים לכלל ציבור צרכני התקשורת הקווית והסלולרית”, אמר לסקר.
יש לציין כי לחברת החשמל יכולת פריסה מהירה (ממוכנת) על גבי כבלי החשמל התלויים בין עמודים (90% מתשתית החברה היא על עמודים) וכן אין צורך בקבלת היתרי בנייה לפריסה זו בין העמודים.
חברת החשמל התחייבה לספק שירותים ללא אפליה לכל המפעילים, במשטר גישה חופשית, תוך אבטחת ניטרליות הרשת.
השירותים העיקריים שחברת החשמל מבקשת לספק הם:
שירותי תמסורת בטכנולוגיית IP מתקדמת על בסיס רשת הסיבים האופטיים של החברה, הפרוסה בכל רחבי המדינה.
תשתית לרשת סלולארית (תחנות בסיס ותמסורת)- הקמת תשתית סלולארית למפעיל חדש על עמודים קיימים של חברת החשמל היא אולי הדרך היחידה לפרוס כמות גדולה של תחנות בסיס בלוח זמנים קצר. חברת החשמל נאותה להציע הקמה והפעלה של רשת גישה אלחוטית (RAN) לכל המשתתפים במכרז הסלולארי של משרד התקשורת.
סיבים אופטיים עד בית המנוי (FTTH) ולא רק עד ארון הסעף, באמצעות סיבים אופטיים קיימים המגיעים לתחנות הטרנספורמציה ברשת החשמל, כאשר כל תחנת טרנספורמציה משרתת מאות בתי-אב.
עדן בר טל מנכ”ל משרד התקשורת: “תשתית שלישית תביא בהכרח להגברת התחרות ולהוזלת העלויות לצרכנים. שירותי תקשורת מהירים הם קטליזאטור מהדרגה הראשונה לצרף את ילדי הפריפריה לדור הדיגיטלי”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

“לפיד הוליך שולל את הציבור”

אריק זיו ויזר

הפגישה הסודית בין שר האוצר לפיד למיליארדר אדלסון

הבחירות בארצות הברית : משחק חדש

אריק זיו ויזר

הפגישה הסודית בין שר האוצר לפיד למיליארדר אדלסון

שידור ישיר

אריק זיו ויזר

אולמרט מול לפיד – כי אין מקום לשניהם

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן