32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
פלאש 90
סקירת אתרי אקטואליה

איפה הסטודנטים,איפה דפני וסתוי

פלאש 90

מי קנה את :דפני,שמולי והקרן החדשה

הייתה הצלחה אחת גדולה במחאה חרם וירידת מחירים ברשתות השיווק, אך כאן טמון הסיפור הגדול של קשרי הון תקשורת,ויצרניות המזון, כאשר החרם תפס תאוצה , הכל נעצר זה החל בסיפורים כי בגלל החרם חברות המזון לא יפרסמו, ואחר כך כל התוכנית שהובילו הסטודנטים נגנזה, נשאלת השאלה למה היא נגנזה הרי מחירי המזון שנעצרו לתקופה חזרו ועלו בגדול.

הדוגמה של הפסק זמן אינה מקרית כל תושב ישראלי המטייל בחו"ל יודע כי מוצרי ,תנובה ,אסם,ושטראוס נמכרים בחצי מחיר, החוצפה של שטראוס התשובה שלהם בישראל הכל יקר, לכן אנחנו מוכרים יקר, ועוד נתון הם בשטראוס מסבירים אנחנו מוכרים את "פסק זמן לקימעוניים ב 3.5 שקלים, ב80 אגורות יותר ממה שנמכר בניו גרסי, כאשר ההובלה יותר יקרה, וזה המחיר לצרכן 2.70 ש"ח באמריקה.

אז נשאלת השאלה מי קנה את מנהיגי המחאה, היכן הקרן החדשה, האם למחאה הוזרם כספי קרטל המזון, האם הקרן החדשה מקבלת תרומות מקרטל המזון.


 

הכתבה שהופיעה בדה מרקר

יוזמי מחאת הקוטג': אם שטראוס לא תוריד מחירים – נקרא לחרם החל מ-1 במארס
(עדכון) במכתב ששלחו הבוקר לחברת שטראוס, נאמר: "הציבור בישראל מואס במניפולציות ותשובות יחצ"נים מלוקקות"

מאת: עדי דברת-מזריץ, ערן אזרן, גיא גרימלנד

(עדכון) יותר מחצי שנה עברה מאז פרצה מחאת הקוטג' כנגד יצרנית המזון תנובה, ונראה שהצרכנים הישראלים מסמנים מטרה חדשה – שטראוס-עלית . יוזמי מחאת הקוטג' מציבים הבוקר אולטימום לשטראוס ומאיימים כי אם לא תוריד מחירים של מוצריה, יקראו לחרם שיימשך חודש, החל מ-1 במארס.

במכתב ששלחו הבוקר לשטראוס, כתבו יוזמי מחאת הקוטג': "נדמה כי חברתכם מנצלת את כוחה הריכוזי והמונופוליסטי ואת העדר הרגולציה הממשלתית וכתוצאה מזה הנכם מרשים לעצמכם להפקיע מחירים גם כשברור לכל שהסיבה היא תאבונכם הבלתי נדלה לכספי הצרכנים. אזרחי ישראל משלמים מחיר שערורייתי על מוצריכם בעוד בחו"ל אותו מוצר נמכר במחיר זול משמעותית. התנהלות כזו יוצרת מצב בלתי נסבל בו הציבור, שנאלץ לשלם מחירים מופקעים עבור מוצרי מזון, מצמצם את הצריכה למינימום ההכרחי.

"חרם צרכנים הינו כלי דמוקרטי העומד לרשות הצרכן, כל עוד רשויות המדינה אינן מבצעת את המוטל עליהן להגן על כיסו של הציבור.  הצרכן הישראלי, שגילה את כוחו האדיר, מוכיח נכונות לעמוד על שלו ובמידת הצורך הוא לא יהסס להשיב מלחמה כלכלית אל מול החברות שמזלזלות בו ובצרכיו.

איציק אלרוב, מראשי מחאת הקוטג', קרא לחברת שטראוס "לגלות אחריות וסולידריות חברתית, לצד המחשבה על רווחי החברה, ולהורות על הורדת מחירים לאלתר. הציבור בישראל מואס במניפולציות ותשובות יחצ"נים מלוקקות. המאבק ממשיך ומתעצם מיום ליום, עד שהציבור יקבל את המוצרים במחירים שפויים. היזהרו מכוחו של הצרכן".

בתוך כך, על רקע הפרסומים בימים האחרונים ב-TheMarker ופייסבוק בדבר פערי מחירים בלתי סבירים בין הארץ לחו"ל במוצריה של החברה, גולשים רבים הצטרפו ליוזמה של הגולש בועז גל לחרם על מוצרי שטראוס-עלית.

גל, שפתח את עמוד המחאה בפייסבוק במהלך השבת, פונה לגולשים ומסביר: "מתברר כי מוצרי שטראוס נמכרים בחו"ל במחירים נמוכים מאלה בהם הם משווקים בארץ. במקום להודות בעובדות – החברה בחרה לשקר, ולתרץ תירוצים אשר אינם עולים בקנה אחד עם העובדות. על פי מחלקת המחקר של בנק ישראל (שבוודאי לא ניתן להאשימה בהתלהמות או חוסר מקצועיות…) מחירי המזון בארץ גבוהים בכ-30% (!!) מאלה שבמדינות ה-OECD".

גל ממשיך: "קבוצת שטראוס היא קבוצה גדולה שבתחומים מסוימים שולטת בשוק או בנתח משמעותי ממנו. התופעה לפיה קבוצות אדירות כוח מתנהגות בחזירות קיצונית ומנצלות את המצב במשק הישראלי הסובל מריכוזיות וחוסר תחרות מצד אחד ומצד שני ציבור אדיש שאינו משווה מחירים – דינה לעבור מן העולם.
הרגע המתוק של עלית עולה לנו ביוקר

"לכן אנחנו מכריזים על חרם צרכנים על מוצרי שטראוס-עלית עד להורדת מחירים לרמה הנהוגה בחו"ל, קרי הוזלה של 30% לפחות במחירים לצרכן. כל עוד לא תתבצע ההוזלה – אנחנו נחרים את המוצרים שלכם בלי יוצא מהכלל חברים מתבקשים להעביר ולשתף – ביחד נצליח".

שטראוס בתגובה ראשונה: "הכול בישראל יקר יוקר"

במהלך השבת המשיכו גולשים לתקוף את שטראוס בעקבות הצילום שהעלה גולש ישראלי בשם יואב רוקח-פן, שבו נראה כי מחירו של חטיף השוקולד בניו ג'רזי ארה"ב עומד על 74 סנט בלבד (כולל מסים), לעומת מחיר של 6.29 שקלים ברשת השיווק מגה (באינטרנט) באותו הזמן בדיוק. ברשת שופרסל ישיר, המתחרה של מגה באינטרנט, מחיר פסק זמן זהה עומד על 5.99 שקלים.

שטראוס התייחסה אמש לראשונה בעמוד הפייסבוק שלה, ואף פתחה לשונית מיוחדת לכך שבה נכתב: "מדינות רבות זולות יותר מישראל. כאן – הדלק יקר, הדיור יקר יותר, הנסיעות יקרות יותר, המיסוי גבוה הרבה יותר, עלויות הייצור לתעשייה גבוהות יותר, מחיר המים מתייקר מדי שנה בעשרות אחוזים וההיטלים המוניציפליים גבוהים הרבה יותר מאלו הנהוגים בעולם. הדבר משפיע ישירות גם על מחירי מוצרי המזון בעולם הזולים יותר מישראל.

"מעבר לזאת, צריך לזכור כי היצרנים – ואנו ביניהם – לא קובעים את מחירי המוצרים לצרכן. אנו יודעים מהו המחיר שאנחנו גובים מהקמעונאים, וכך מחיר הפסק זמן עליו שאלתם, נמכר על ידינו לקמעונאי במחיר של 3.5 שקלים עוד לפני הנחות שניתנות לו, אך את המחיר לצרכן – הוא, ורק הוא קובע. וכך, בדומה לחנווני בניו ג'רזי, ניתן למצוא כעת על המדפים של משווקים שונים בארץ ובעולם את המוצר במחיר דומה לאחר שאלה החליטו למכור אותו במחיר מבצע ואפילו הפסד על מנת למשוך קונים או כדי להיפטר ממלאי עודף. זהו כלי שיווק לגיטימי ומקובל בעולם הקמעונאות".
ארומה חזקה של רווח עודף
ארומה חזקה של רווח עודף

עוד מסרה שטראוס, כי "אנחנו ממשיכים לקרוא את הפוסטים והתגובות שלכם, ואתם מוזמנים לדבר איתנו גם בטאב מיוחד שפתחנו. נתייחס לאמור בתגובותיכם ונמשיך לבדוק עצמינו בכל



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ביטול חזקת הגיל הרך בגירושין

אריק זיו ויזר

מופז לחברי סיעתו: "לא נקיים מו"מ עם נתניהו"

אריק זיו ויזר

"שמיים פתוחים זו רק ההתחלה"

אלי חזן

סקר ב-'הארץ': הליכוד והימין מובילים בענק!

אלי חזן

האירוע במכון לב – בארגון ליכודניק

אלי חזן

יצא לאור : ארבעים על ארבעים

אלי חזן
דילוג לתוכן