24.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

“אינני יכול לקבל התנאים בהם לומדים הילדים”

כך אמר ח”כ איתן כבל בביקור שערך במועצה האזורית שומרון

חבר הכנסת איתן כבל (עבודה) סייר היום (רביעי) בשומרון יחד עם ח”כ זבולון אורלב (הבית היהודי) וראש מועצת שומרון גרשון מסיקה.
ח”כ כבל, שידוע כאחד הסמנים השמאליים במפלגת העבודה וכאחד המתנגדים הראשיים למפעל ההתיישבות ביו”ש, סייר לאורך היום ברחבי המועצה האזורית שומרון, בישובים ובמאחזים, ואף התבטא כי “זבולון אורלב הצליח לקחת אותי בפעם הראשונה לחצות  את הקו הירוק חוץ מבשירות המילואים”.

כבל ביקר בגני ילדים ומעונות בישובים, הזדעזע מחוסר תנאים מתאימים בחלקם עקב מניעת בניית מוסדות חינוך ע”י שר הבטחון והתבטא בחריפות כנגד שר הבטחון אהוד ברק:

“ביקרתי היום בברוכין ורחלים ואינני יכול שלא לראות את התנאים שבהם נשלחים הילדים לגנים, מדובר בתנאים לא אנושיים ואינני יכול לקבל זאת. אף אחד לא היה מרשה שילדיו יישלחו ללמוד בתנאים כאלה. אפילו שאני אדם המוגדר כאיש שמאל אאבק על כך שבני אדם באשר הם יחיו בתנאים מעל המינימום ואני בעד שיינתנו התנאים הטובים ביותר לילדים. כל עוד יושבים אנשים במקומות הללו, מדינת ישראל לא יכולה להימנע מלשמור על מרקם חייהם”. הוא ציין כי במידת הצורך יתמוך בהבאת קראוונים לישובים על מנת שישמשו ככיתות לימוד וגני ילדים.

ח”כ כבל הגיע לסיור בשומרון יחד עם חבר הכנסת זבולון אורלב (הבית היהודי) שאמר כי “אסור שהילדים יהיו חלק מהוויכוח הפוליטי. מרקם החיים של האוכלוסיה צריך להתקייםללא קשר לוייכוחים של הפוליטיקאים. אנחנו בועדת החינוך דואגים למבנים יבילים לכיתתות של ילדי הבדואים בנגב, לא יעלה על הדעת שדווקא מאזרחי יהודה ושומרון תמנע המדינה תנאים בסיסיים של מרקם החיים והחינוך”. השניים סיירו בשומרון במסגרת פרויקט הסיורים של המועצה האזורית שומרון במסגרתו סיירו במועצה בשנה האחרונה למעלה מ-50 שרים וחברי כנסת וכן כמאה עיתונאים.

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה אמר כי “כמו שתושבי השומרון הם שווי חובות הם צריכים להיות גם שווי זכויות. בשנים האחרונות ישנה אפליה קשה כנגד האזרחים תושבי השומרון. לא ניתן להפוך את מתיישבי השומרון לאזרחים סוג ב'”.

במהלך סיור ביקרו חבר הכנסת כבל וחבר הכנסת אורלב בישוב ובאזור התעשיה ברקן, בברוכין, רחלים, יקב בוטיק “טורא”, איתמר וחוות גבעות עולם – שם ביקר בלול התרנגולות ואף היה בחליבה בדיר העיזים במקום.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

האזכרה במלאת 19 שנים לפטירתו של רה”מ מנחם בגין ז”ל

אריק זיו ויזר

מסיקה : רק ועדת חקירה חיצונית תשיב את אמון הציבור.

השרים יעלון ואהרונוביץ: החקלאות וההתיישבות בגליל הן לא רק כרמים ומטעים אלא גם נכס אסטרטגי – וצריך להגן עליו

אריק זיו ויזר

7 שנים למותו של שמיר

דודו חיים

סער כבש את מבשרת ציון

אריק זיו ויזר

הרמת כוסית של ראש הממשלה לקראת הפסח

עינר אביב
דילוג לתוכן