25.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

“אין כובשים את ראש הסלע – אם אין קבר במורד”

ליכודניק גאה להביא את נאומו של הבית”רי גיל שמואלי לזכר עולי הגרדום מיום הזיכרון האחרון 

 

משפחות שכולות

לוחמי ולוחמות אצ”ל ולח”י ובני משפחותיהם

כבוד הרב יהושוע הלמן

חברנו הביתר”י מר יעקב חגואל ראש המחלקה למאבק באנטישמיות בהסתדרות הציונית

נוער עברי במולדת

מכובדיי כולם ,

 

ובלילה עם  חצות  קול דממה דקה ירעד

” אין כובשים את ראש הסלע – אם אין קבר במורד

67 שנים חלפו מאז ביצע כח מופלא של לוחמי אצ”ל בפיקודו של דב כהן “שמשון” את הפריצה האגדית לכלא עכו – סמל העריצות הבריטית , ביום ראשון הרביעי במאי 1947 בגבורת רוח עילאית  שאין למעלה ממנה – יצאו למבצע שחרור  41 אסירים – 30 משורות האצ”ל ו- 11 משורות הלח”י בפעולה אשר יותר מכל פעולה אחרת סימלה את קץ שלטון בריטנייה בארץ ישראל עת פרצו הלוחמים העבריים את חומות המבצר העתיק , שחררו את חבריהם הכלואים וזכו לתהודה עולמית .

עמיחי פאגלין (“גידי”), ראש חטיבת התכנון באצ”ל וקצין המבצעים הראשי, סייר קודם לפעולה בעכו מחופש כערבי,ולאחר בדיקה יסודית הגיע למסקנה כי הפריצה אפשרית

במהלך הפעולה נהרגו : חיים “אלימלך” אפלבויים , מיכאל “מייק אשבל , ניסים בנאדו , גרשון גרודובסקי , שמשון וילנר , דב כהן מפקד הפעולה , ניסים לוי , זלמן לפישיץ , ושמעון עמראני .

בעת הנסיגה נלכדו חמישה מלוחמי הכח – שלושה מהם נידונו למוות בתלייה . אבשלום חביב , יעקב וייס , ומאיר נקר עלו בסערה השמיימה בגרדום בכלא עכו ב- 29 ביולי 1947  –.

עשרת הרוגי המלכות בימי רומי היו גדולים בקומתם הרוחנית – ושנים עשר הרוגי המלכות לוחמי המחתרת היו צנועים וגדולים בפשטותם ובעוז רוחם .  למודי תורת הברזל , האקדח , הרובה והרימון מסורים בכל להט נפשם לשחרור העם . בעצם היותם חיילים אלמונים שנקראו אל חזית הקרב הוכיחו עד כמה רצינית וחזקה היתה המחתרת – הארגון הצבאי הלאומי ולוחמי חירות ישראל כאחד – היו אלה לוחמים שלא היתה לפניהם אלא מטרה אחת – שחרור הארץ וגאולת העם .

הם שהכריחו את האנגלים לרדת מין הארץ ולקפל את דגלם הטמא . כאשר הודיע חיים ויצמן לגנראל יאן סמאטס שהאו”ם החליט על הקמת מדינה יהודית – לאחר שבריטניה הודיעה לאו”ם כי אין היא יכולה להמשיך ולקיין שלטון את המנדאט העיר לו הגנרל האנגלי שאמנם קיבלו היהודים מדינה אבל היו אלה לוחמיו של ז’בוטינסקי בגין ושטרן שהביאו אותה לעולם !

עולי הגרדום לימדו אותנו כי הזורעים בדם בחרות יקצורו !

אלה שמות הרוגי המלכות תשעה מלוחמי האצ”ל ושלושת לוחמי לח”י –

הראשון לעולי הגרדום – שלמה בן יוסף

מרדכי אלקחי

דב גרונר

יחיאל דרזנר

יעקב וויס

אבשלום חביב

מאיר נקר

אליעזר קאשני

לוחמי חרות ישראל אשר הוצאו להורג בכלא בקהיר

אליהו חכים ואליהו בית צורי

יחד עימם נזכור את הגיבורים משה ברזני משורות לח”י ומאיר פיינשטין משורות אצ”ל אשר הכירו זה את זה בתא הנידונים למוות , לחצו את הרימון לליבם , הרעידו את נפש הנוער העברי ופוצצו עצמם בתא הכלא בירושליים . שלום יהא על משכבם – ה’ הוא נחלתם

עת יפרוץ אויב מארבאז נקומה ונצביא:

חי הנוער, חי החרב, חי הדם המכבי.


 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אלוהים, שמור אותי מידידי, עם שונאי אסתדר בעצמי!!

אריק זיו ויזר

ראש עיריית ניו יורק לשעבר ג’וליאני: בישראל יותר בטוח משיקאגו

אריאל אילוז

זקן השבט או חוסך שבטו?

אלי חזן

שיעורי בית מגיאורגיה – ח”כ גדעון סער

אריק זיו ויזר

יום האישה לזונה

אלי חזן

אז מה אם הרצל אמר

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן