18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

אין הזדמנות שלישית

הפיטורים של גבי אביטל מושכים תשומת לב רבה בתנועה. בן זאב מעריך את גבי אביטל אבל חושב שדרכו מוטעית

 

 

כמובן, שר מפטר מדען ראשי וכולם מסתכלים על הקונטקסט אבל לא על הסאב קונטקסט. מה גם ששר שלנו מפטר מועמד שהוא משלנו. נו, מקומם. אבל אני רוצה לשאול, האמנם שר מקומם או שמא מדען ראשי מקומם?

בואו נגלה לכם פרטים שאתם לא יודעים וראוי שתדעו באשר לפיטורי המדען הראשי של משרד החינוך גבי אביטל על ידי שר החינוך גדעון סער ומנכ”ל משרדו שמשון שושני.

 

יהיו כאלה מביניכם שלאחר שיידעו העובדות יינטו לחשוב שההתנהגות של ד”ר אביטל היא התנהגות חרפתית.

 

ראשית, בואו נתחיל מהקולא. ד”ר אביטל קיבל שתי הזדמנויות ולא אחת. אילו הזדמנויות? בואו נראה.

 

נציין עובדות שאין בלתן : לגבי אביטל דעות מוצקות. דעות נחרצות. אינני מטיל ביקורת עליהן ואינני משבחן אף על פי שבאופן אישי אני מוכרח לומר כי אני מסכים עם רובן. אני אומר עובדה שלבטח גם הוא יסכים איתה : יש לו דעות שנויות במחלוקת.

שר החינוך גדעון סער מינה אותו לתפקידו הבכיר למרות שהייתה התנגדות ציבורית בשמאל בשל היותו איש ליכוד ולמרות דיעותיו השנויות במחלוקת וזאת מפני שהוא האמין שיש לו הרבה מה לתרום לחינוך בישראל. עוד לפני שהוא נכנס למשרד הובהר לו מעל לכל ספק כי הוא חייב לשמור את הדעות שלו לעצמו משום שהוא בא לקיים מדיניות של שר ומדיניות של משרד. ברגע שהוא ממונה לתפקיד כפקיד מדינה הוא אמור לשמור את הדעות הללו לעצמו. בדיוק כפי שאיש צבא שומר את דיעותיו לעצמו. שניהם עובדים בשירות המדינה. שניהם דרג ממונה ולא דרג נבחר.

 

אף על פי כן, זמן קצר לאחר מינויו התראיין ד”ר אביטל לעיתון “הארץ” וזרק לכל עבר דעות שאינן קשורות לתפקידו. צריך לזכור כי “הארץ” חיכה להנחתה שהביא לו אביטל. שהרי גבי הוא איש ליכוד ו”הארץ” מחפש בכל דרך את סער. כאשר הוא מונה יצא “הארץ” חוצץ כנגד המינוי ועתה אביטל סיפק לו הנשק. במעמד זה הצליח להקים עליו לא רק אנשי שמאל קיצוניים אלא גם אנשי ימין שחששו להביע את דעתם עליו. האקדמיה עמדה על רגליה האחוריות כולל זוכי פרס נובל שדרשו לפטרו אבל שר החינוך השאירו וביקש לתת לו הזדמנות נוספת וזאת לאחר שהוא התחייב לשמור על הכללים המתחייבים והתחייב, שימו לב, שהוא יתראיין רק לאחר אישור דוברות המשרד.

את הבטחתו זו של אביטל עלינו לזכור משום שהוא לא קיים אותה בסופו של דבר.

 

 

ואז הגיע ערב שנת הלימודים וראיונו של אביטל לעיתון מעריב שם הוא קטל את כל העולם, כולל את מדיניות השר שתחתיו הוא עובד. גורמים בלשכת סער טענו כי אביטל נהג בחוצפה משום שבמקום שהם יעסקו בפתיחה שנת לימודים חלקה בעוד איומי השביתה מרחפים מעליהם הם נאלצו לעסוק בראיון של אביטל. צריך לשים לב, אביטל לא התראיין לכתב חינוך אלא לכתב פוליטי….

הוא לא התראיין רק בתחומי תפקידו אלא גלש לנושאים פוליטיים תוך הפרה בוטה של דוברות המשרד שביקשה ממנו לא להתראיין.

 

חברים, אם עובד שלכם היה מתנהג ככה – אתם הייתם מפטרים אותו. שר החינוך נתן לו שתי הזדמנויות אבל הוא, כך נראה, מעל באמונו. הוא ניצל את הבמה הציבורית אותה קיבל לצורך במה פוליטית. האם לגיטימי לעשות זאת ? מסופקני.

 

צריך לקרוא את הראיון כדי להבין : רוב העמדות של אביטל היו עמדות פרטיות ולא במסגרת תפקידו. הוא הציג עמדות הפוכות לשר ובכך גרם לאיבוד האמון בו. דווקא אנו כאנשי ליכוד המלינים כל הזמן כנגד פקידי המשרדים השונים שהם לא מקיימים מדיניות נבחרת אמורים להבין את שר החינוך.

 

אני מאוד מעריך את אביטל  אבל אני חושב שהפעם שר החינוך ומנכ”ל משרדו צדקו. 

 

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

רעש אדמה פוליטי בארצות הברית

אריק זיו ויזר

החינוך הישראלי מול ה”חינוך” הפלסטיני

חיים בקו האש

אלי חזן

חוקי תברואה ורישוי עסקים – פתרון לבעית המסתננים על פי הגישה העקיפה

אלי חזן

איפה אלביס פרסלי?

אריק זיו ויזר

בלוף השוויון בנטל וצבא ההגנה לממלכת יהודה

אלי חזן
דילוג לתוכן