20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
פריימריז 2012

אין דבר כזה משבצת חברתית

“משבצת חברתית” – אחד הביטויים המרגיזים ביותר בהקשר הפוליטי של תנועתנו.

אין דבר כזה “משבצת חברתית” העשייה לטובת העם והארץ איננה תלויה במשבצות אנחנו תנועה של רעיון ודרך וערכים מסוימים, לפי אמונתנו, העקרונות והדרך שאנחנו מציעים יובילו לחברה ישראלית טובה יותר וערכית יותר.

אנחנו מציעים דרך שתכליתה להיטיב עם העם, הרי לשם כך נבחרנו, הרי לשם כך אנו קיימים במרחב הציבורי והפוליטי בישראל – להיטיב עם העם – אנחנו מפלגה חברתית לא משבצת!

 

“חברה”, דאגה לחברה, אחריות לחברה, קידום כלל האוכלוסיות בחברה, קיום כלכלה איתנה המאפשרת הצלחה לכולם בחברה, כל אלו אינם תלויי משבצת, חס וחלילה, כל אלו היו ויהיו תוצאה של דרך התנהלות מסוימת, היו ויהיו תוצאה של נחישות ועמידה על עקרונות, היו ויהיו תוצאה של פעילות מלוכדת ומגובשת  המגובה בהשקפת עולם, באג’דנה ובדרך ערכית.

 

אנחנו נאמנים לרעיון ה”חד נס” שכולנו אוחזים במשותף ומובילים את החברה בישראל.

לסיכום ביניים:

קידום החברה בישראל זו אינה משבצת זו מהות הקיום של התנועה שלנו ואנחנו מנהיגים את הציבור במדינת ישראל בהתאם לערכים ולעקרונות של כלל התנועה ולא משבצות בודדות.

 

עד שנת 2008 התגוררתי בעיירה חצור הגלילית ושימשתי כמנהל חינוכי ומנהל צוות של מכינה קדם צבאית לפיקוד ומצוינות חברתית, המכינה הציעה לבני נוער בוגרי כיתה יב’ עולים חדשים או יוצאי שכונות ועיירות פיתוח, לדחות את שירותם הצבאי בשנה אחת ולהכשיר עצמם לשירות צבאי משמעותי יותר, לחיי אזרחות של עשייה ונתינה וכמובן להשכלה גבוהה.

ברוך ה’ המיזם שזכיתי להיות שותף להקמתו לפני 14 שנים מצליח בצורה יוצאת מן הכלל ובוגרי ה”מכינה” שלנו מפארים יחידות מובחרות בצבא, קורסי פיקוד וקצונה, ספסלי  מסודות השכלה גבוהה וכמובן פעילות חברתית בלתי פוסקת.

העונג הגדול ביותר שלי כאיש חינוך הוא לקבל עדכונים מחברה, שהיו חניכים שלי, הטורחים להתקשר ולעדכן אותי על פעילויות חברתיות בהם הם שותפים, על מאבקים חברתיים שהם מובילים. כמובן שאני שמח מאוד לשמוע עדכונים על השכלה גבוהה, על רכישת מקצוע, הקמת בית בישראל, לידות, עבודה מכובדת ועוד ועוד עדכונים.
אודה על האמת הכי הרבה נחת יש לי כאשר אני שומע על פעילות של נתינה או פעילות חברתית שחניכי לשעבר מובילים.

 

זו בעיני דוגמא לעשייה חברתית שאיננה משבצת, להתייחסות כוללת המובילה לתיקון החברה. התייחסות המציאה דרך כללית הכוללת כלכלה, יכולת ביטוי, בריאות, ועוד כהנה וכהנה יכולות וכישורים המצטרפים לדרך אחת כוללת המובילה לשינוי חברתי חיובי שהיא העשייה החברתית.

 

כך מניעים גלגלי מהפכה, כך מקדמים שינוי מהותי, כך יוצרים חברה ישראלית טובה יותר כך פועלים “חברתיים” – בהבנה שיש צורך בתהליך, בהבנה שיש צורך בדרך עקרונית ונחושה ולא במשבצת נקודתית ובעיקר בהתמדה צעד אחרי צעד אחרי צעד וחיזוק כל האדנים והיסודות.

 

אין במדינת ישראל ובעצם בכל המזרח התיכון, אין תנועה יותר חברתית מתנועת הליכוד.

חברים וחברות אנחנו יכולים להרים ראש בגאווה תוך שאנחנו מסתמכים על עובדות ועשייה בשטח יש לנו תנועה חברתית שתכליתה ופעילותה להיטיב עם החברה בישראל.

 

תודה

אשמח לתגובות ולדיון בתגובות

עמיחי גרינולד – 302

פון ישיר – 0545701415

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הכירו את רמי ברדוגו – מתמודד על משבצת מועצות אזוריות

אלי חזן

העולם היהודי שבע רצון מאדלשטיין

אלי חזן

אדמסו אללי מציג : מעולה לעולה כוחנו יורד

אריק זיו ויזר

פריימריז 2012: ועדה מסדרת בליכוד?

אלי חזן

בוטלה השתתפותו של איוב קרא בשבתרבות ברעננה

אלי חזן

השר איתן: “מקבל את הדין”

אלי חזן
דילוג לתוכן