24.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

אימת הנגבי בליכוד

הכלכלה כבר לא סיפור הצלחה, איך אטיאיס נכנע לאוצר, שלי יחימוביץ של הטייקונים, מאזן האימה של הנגבי, מנחם בן בחירה רעה

 

 

 

מנחם בן

ברדיו מינו את מנחם בן למגיש לצידה של קרן נויבך. איני מבין את מי שמינה את הליצן הזה הגס רוח להגיש ברדיו. איני מבין את יוני בן מנחם ואת מיקי מירו. אני מקבל את הרצון שלהם לבצע שינויים, הם נבחרו לתפקידי הניהול וצריך לתת להם את הבמה הניהולית.

לדעתי המלחמה שמתנהלת כנגד כל מהלך של מיקי מירו היא לא הוגנת. למיקי לא ניתנו מאה ימי חסד אך לדעתי מיקי טעה שמינה את מנחם בן לי הספיק לראות את פניה של רעייתי כאשר שמעה שהיצור הזה מונה להגיש.

איני יכול להבין את ההגיון שנותנים לאדם שכולנו נחשפנו לצורת הביטוי הגסה שלו, אולי מצפים כי מנחם בן יעלה את הרייטינג , זאת לא הדרך

 

קצת על כלכלה

העולם מסביבנו נע לכיוונים בלתי ידועים. אמנם, על אף שהעולם היה נתון במערבולת כלכלית במדינת ישראל הונצחה התחושה כי הכלכלה שלה יציבה. אמת ויציב. אך ברור כי אנו בפתח של ימים קשים. איני בא לנבא נבואת גוג ומגוג אלא שאנחנו נמצאים בתהליך המורכב מכמה תתי תהליכים : לאחר דחייה של שנים הקריסות הכלכליות שעברו ארה”ב ואירופה מגיעות עכשיו אל המדינה הקטנה שלנו. כאשר הצטברו פה כספי משקיעי החוץ השקל התחזק מול הדולר כעת הגיע המפנה והשקל החזק הולך ומתחיל להיחלש.

כאשר מסביבנו נמצא איום מסיבי של עולם ערבי המשתנה בתוך תקופה לעולם איסלאמי מוקצן, אנו נאלץ להגדיל את תקציב הבטחון שוב ושוב. אז יצוצו לנו ליצני רוטשילד שיבואו ויסבירו לנו כי צריך לקצץ את תקציב הבטחון, הרי אירועי רוטשילד סוללים את הדרך לקריסה כמו ביוון וספרד.

ושלא יעבדו עלינו כי המצב היום לא טוב ויהיה יותר רע. במהלך השנה הקרובה נצפה בעליית הדולר מול השקל עד שיעבור את החמש שקלים.

אין ספק כי הנהגת המדינה ובמיוחד ההנהגה הכלכלית, טעתה בקו החשיבה שלה. לפני יותר משנה ישבתי עם שר האוצר יובל שטייניץ. השיחה התקיימה עוד לפני מחאת הקיץ הקודם. ניסיתי להסביר לו כי יש בעיה חריפה בנושא הדיור. שטייניץ אז היה שבוי בקו שלו שהכל טוב. אין ספק כי השבוע הוכח כי כאשר שטייניץ והפקידים שלו עומדים על הרגליים האחוריות הם מצליחים גם מול אטיאס. צריך לזכור שבמשך השנה האחרונה דאג אטיאס רק לחרדים ובכל מכרז של דיור בר השגה הייתה קדימות לחרדים. כך למשל הפך את בית שמש להיות שלוחה של מאה שערים. אך השבוע, לאחר לחץ מסיבי של האוצר, יצאו דירות במחירי למשתכן לציבור יוצא צבא. אין ספק כי זהו צעד קטן שהיה צריך להיות מבוצע כבר לפני שנתיים אך גם לצעד קטן צריך להגיד מילה טובה. ושטייניץ צריך עוד חמישים אלף יחידות כאלה.

 

 

שלי של הטייקונים

יש לי הערכה רבה לשלי יחימוביץ’. במיוחד כאשר היא ויתרה על רכב השרד כיו”ר אופוזיציה והמשיכה להחזיק רכב של חברת כנסת לעומת לבני שהחזיקה לשכה מפוארת חוץ מהלשכה בכנסת והלשכה בבית קדימה. היא טובה יותר גם ממופז שדיבר על ציפי וביבי ועל כך שהוא חברתי אך על האאודי המפוארת הוא לא ויתר. אך יש נושא שעליו היא לא מדברת ובו היא לא נלחמת : יוקר המחייה בנושא מוצרי הצריכה. שלי שבויה של קרטל המזון. אני לא זוכר אפילו פעם אחד שהיא תקפה את הנושא של קרטל המזון. שלי שייכת לקו שרוצה שליטה על הציבור. שלי יחימוביץ לא מנהלת מאבקים נגד תנובה, נגד אוסם, נגד שטראוס, נגד קוקה קולה ונגד חברות דומות ומדוע? כי אלו הגופים החזקים במדינה והם הגורם הכי חזק שמשפיע, לכן שלי מעדיפה שאנחנו נשלם עוד אלפי שקלים לקרטל המזון כדי שלא נשתחרר מהעול. צריך לזכור כי עלות המזון שאנחנו צורכים מתבטאת באלפי שקלים בחודש. משפחה ממוצעת מוציאה על מוצרי הצריכה כ – 6000 שקלים בחודש. זה צריך להיות 3000 שקלים בחודש. שלי נגד תחרות בענף המזון והצריכה. שלי מאמינה בהגנה על הענף הזה. היא מדברת יפה על נתניהו כמגן הטייקונים אך היא ללא ספק מי שמגינה על העושקים הגדולים במשק.

רק דוגמה קטנה אם שלי הייתה שרת התקשורת במקום כחלון היינו ממשיכים לשלם קנסות לחברות התקשורת, והיינו משלמים מאות שקלים בחינם למפעילי הסלולר.

שלי רעה לעם טובה לקרטל המזון.

 

איום הנגבי

צחי הנגבי הוא מותג עצמי חזק. אין ספק כי הנגבי שחוזר לליכוד עכשיו מהווה אתגר רציני להנהגת הליכוד. צריך לזכור כי שרי הליכוד לא רוצים לראות אותו חוזר והם יצטרכו להילחם איתו על עוגת השררה. בלילה שלפני מהלך הפילוג בקדימה הגיע למשרד ראש הממשלה שר בכיר הרואה את עצמו מחליף את נתניהו ביום שאחרי וטען כי חוקית הנגבי לא יכול לחזור לליכוד. בחצות הלילה הוציא היועץ המשפטי חוות דעת כי הנגבי יוכל לחזור. ברור לחלוטין כי המהלך הזה יעבור תהליך משפטי.

אך הנגבי בכל זאת מיצר יראה אצל עמיתיו. אין ספק כי כניסתו לזירה ברורה. הנגבי שהיה מלך המרכז ועבר לקדימה נשאר בקשר עם הרבה חברים. אין ספק כי הקבוצה הירושלמית תחזור להיות אחד העוגנים שלו, אך אין ודאות האם יצליח לפרוץ מערך כזה גדול.

ללא ספק. שמעתי בשבוע האחרון רבים. חלקם דיברו בכעס וחלקם דיברו על חזרתו של הנגבי בערגה.

אחד מהפעילים הותיקים אמר : “הנגבי שילם בגללנו מחיר. הרי המשפט שלו היה על מינויים. אנחנו רק יכולים לחלום ששרי הליכוד יתנהגו כמוהו”. “הנגבי דאג לנו אמר אחד ושרי הליכוד היום לא סופרים אותנו”.

עכשיו נשאר לראות האם הנגבי יצליח. כבר בשני בספטמבר הנגבי מגייס את הגייסות שלו בקדימה לכנס בכפר המכביה, ושם יקרא לחברים : אחרי, בואו לליכוד.

צריך לזכור כי הנגבי לא הראשון שמגיע לליכוד. דוד בוסקילה, ראש העיר, כבר התפקד לליכוד ואיתו הגיעו כ- 700 טופסי מתפקדים. בוסקילה היה נבון וחכם מהאחרים אשר ביקשו שנתניהו יקרא להם. אגו מוטרף. בשדרות קמה מהומה נגד הצטרפות של בוסקילה לליכוד אך בוסקילה פקד בחודשים האחרונים מתפקדים וכך הגיע למצודה והתפקד, אין רעש מסביב.

אמנם למתפקדים החדשים אין הכשרה של 16 חודשים אך ללא ספק אם הנגבי והאחרים יצרו מפקד נוסף בליכוד נראה לחץ על נתניהו להכשיר אותם בהוראת שעה.

מהלך כזה עלול ליצור הרבה התנגדויות ונראה מה יוליד הזמן.

יש עוד ראשי ערים שמתכוננים לעבור לליכוד. יש המדברים על ראש עיריית צפת אילן שוחט, על ראש העיר באשקלון בני ועקנין צריך לזכור כי לחזרת שוחט מתנגד שוקי אוחנה, ולחזרת ועקנין מתנגד שבתאי צור.

שוקי אוחנה יריב קשה של אילן לא מוכן לראות את אילן בליכוד אך גורמים בליכוד אחרים אמרו לליכודניק כי הם יעשו הכל להחזיר את אילן.

שאילן ילמד מבוסקילה ויעשה צעד אחד קטן יתפקד לליכוד ויראה שרוב הסניף יתאחד מאחוריו



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אלשיך רדף את קרמשניט

אריק זיו ויזר

האם המשטרה אספה חפץ מיותר ?

אריק זיו ויזר

קרב רב

אריק זיו ויזר

הרעם היכה את הברק

אריק זיו ויזר

דו”ח המבקר, פצצה מתקתקת !

אריק זיו ויזר

“הר עם הר לא נפגשים אך שר עם שר תמיד נפגשים”. – יומן פוליטי-אריק זיו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן