32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

איל ארד המנצח הגדול/ יומן פוליטי אריק זיו

ליבני ניצחה,מופז לא הפסיד, נתניהו יוצר מצב חדש, במצודה נולדה "מדינת ההלכה",מופז מפקיר שוב פצועים. לבני ניצחה ? אפילו היא לא יודעת. גבירותיי ורבותיי, המנצח הגדול הוא שאול מופז ואף על פי צריך להוריד את הכובע לאייל ארד שלא יודע להפסיד. ווינר אמיתי.

את ההצלחה של לבני אפשר לזקוף למגוון אנשים אולם אחד מהם בולט לעין וזה איל ארד. אין ספק כי ארד הוכיח, שוב יש להדגיש, שיועץ אסטרטגי הוא חשוב. התוספת של חצי שעה להצבעה, הדאגה לפרסום התוצאות לפני הסגירה של הקלפיות הם הם הערך המוסף של אסטרטג פוליטי. בנוסף לכך שאלה מעניינת היא : את מי שלח ארד כדי לשבור את לוי שטרית, קבלן הקולות מפתח תקווה ? הפתרונים לארד.
עכשיו, לאחר נצחונה של לבני חוזר ארד לשורה הראשונה של מעצבי ההחלטות בקרבת על ראש הממשלה. לאחר שאולמרט התנער מפורום החווה חוזרים ארד ואדלר לזירה.

יועץ אסטרטגי מתחרה לארד אמר לי שלשום לאחר הנצחון של לבני שאייל ארד הוא זן נדיר.

לבני הולכת על בטוח. אני מעריך שהיא תקיים משא ומתן על הקמת ממשלה רחבה ותוך כדי תחליש את מפלגת העבודה כך שתציג אותה במערומיה, לאחר מכן היא לא תיענה לסחיטות ש"ס ותעשה את "מעשה שרון" : תזרוק אותם מכל המדרגות ותלך לבחירות כמי שמיצבה את עצמה כמנהיגה חזקה. אני מאידך לא אשכח כי החלטה 1701 היא היא החותמת הרשמית שלבני לא מתאימה.

מכל מקום, מאחורי ציפי עומד הצוות "אדלר את ארד", צוות שיזהה את ההזדמנות ויגרום ליו"ר קדימה הנכנסת לבצע את אשר הם אומרים או במילים אחרות – המריונטה תבצע את הוראות פורום החווה.

מופז הודיע כי הוא מתפטר. אחת הדרכים להסתכל על התפטרותו היא שמופז מציב בימים אלו רף אמריקאי : "הפסדת אתה הולך".
גורמים בתקשורת, שדחפו את לבני לאורך כל הקמפיין, כועסים על מופז. הוא הרס להם את החגיגה.

לעניות דעתי, לבני לא ניצחה את מופז. מי שניצח אלו השטיקים והתרגילים. בתקופת שרון היינו רגילים לאיומים, לקניות השלטון, להבטחות ובקיצור לנורמה הפסולה ששלטון נקנה בשחיתות בחסות תקשורת המגבה אותך.

ידיעות אחרונות העמיד בראש גיליונו כותרת ולפיה "מופז נעלב". יש לזכור שכאשר נתניהו וברק הפסידו והלכו לא נתנו להם כותרת של נעלבים. הסיבה היא שהם אשכנזים ולבנבנים. כן, כמה שזה יישמע בוטה מי שראשו על כתפיו מוכרח להבין זאת.

אני מכבד את מופז על המאבק שניהל מול ציפורה ופורום החווה. מאידך, אני בז למופז על פרשת מדחת יוסוף, אני בז למופז שכתב למתפקדי הליכוד "הליכוד זה הבית" וערק לתפקיד שר התחבורה של קדימה. אני בז למופז ששוב השאיר פצועים בשטח – חברי הכנסת של קדימה שתמכו בו ועכשיו הם ללא מנהיג במפלגה. ציפי הרי תבוא איתם חשבון.

תוצאת הלוואי הראשונה של התפטרות מופז שלה אנו עדים היא שמייד לאחר ההתפטרות נעשו גישושים מצד חברי המטה של מופז לבדיקת האפשרות של חזרה לליכוד. יועץ של מופז, שפרטיו שמורים במערכת, אמר לי שהוא לא נשאר בקדימה כי קדימה זאת האבא של הקומבינה.

בליכוד אנו עדים שוב לתופעה שבה נתניהו שוב נופל בקטנות. בירושלים, רוב תומכי נתניהו בפריימריז הקודמים שלו, מרגישים שהוא תקע להם סכין בגב.
נתניהו מעדיף את איציק קויפמן על אבי מויאל. נתניהו מעדיף את אלישע פלג, הגוויה הפוליטית, על פניו של רמי לוי משיווק השקמה. כלומר, נתניהו מתבוסס בבוץ אליו הוכנס על ידי יועצו שלום שלמה, כאשר כרת ברית עלומה עם ישראל יהושע ואיציק קויפמן.
העניין הגרוע ביותר הוא שנתניהו תומך בפורוש החרדי מול מועמד שיש לו סיכוי בשם ניר ברקת. ניר נהנה מתמיכה של כל המפלגות הציוניות חוץ מהליכוד.
נתניהו יוצר מצב חדש, במצודה נולדה מדינת ההלכה.

תל אביב
בעקבות החלטת בית הדין על ביטול המועמדות של ארנון גלעדי פנה ארנון לשתי ערכאות כאשר דרש מהמנגנון לקיים פריימריז לראשות העיר בתל אביב ובערכאה השנייה הגיש ערעור לבית הדין על ההחלטה שלהם. בדיון שהיה בוועדה המוניציפאלית טען גדי אריאלי שהיה פרסום של חקירות כנגד חולדאי ולכן הליכוד חייב להיות מוכן לכל מצב. זאת הסיבה שנקבע פרימיריז לראשות העיר .



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מגל ועד צ'יקו

אריק זיו ויזר

בשחצנות לא משקמים כלכלה – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

המטרה שאין בלתה : הפלת הימין

אריק זיו ויזר

מי היה נגד מי בפרימריז

אריק זיו ויזר

רז הוציא את הגז

אריק זיו ויזר

רקמה חדשה בליכוד

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן