34.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

איך עושה זחליל?

המשרד לאזרחים ותיקים ומשרד הבריאות השיקו את פרויקט “זחלילים”

פרויקט זחלילים (מעלה מדרגות נייד) הושק היום במעמד סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, וסגנית השר לאזרחים ותיקים, ד”ר לאה נס.

הזחליל הינו מכשיר שעליו מותקן כסא גלגלים ובעזרתו יכולים קשישים ובעלי ממוגבלויות להשתמש כדי לעלות ולרדת במדרגות בבית מגוריהם. המושג הינו ייחודי, ואף כי אינו מוכר בלשון העברית, הוא מופיע בחוק ביטוח הבריאות הממלכתי.

 

הפרויקט בעלות של מיליון ₪ לשנה,  ימומן מתקציב המשרד לאזרחים ותיקים, ובסיועה המקצועי של היחידה הארצית למכשירי שיקום וניידות  במשרד הבריאות, זאת בכדי לעזור לאזרחים ותיקים נכים על כיסא גלגלים אשר ידם אינה משגת לרכוש זחליל, ואשר בלעדיו לא יוכלו לצאת מביתם, צורך שהינו בסיסי כל כך.

 

מדיווחי משרד הבריאות עולה כי מידי שנה מתקבלות מאות פניות לקבלת הזחליל, ואולם בעזרת התקציב שהוקדש מעתה לנושא, יוכלו יותר אזרחים וותיקים להסתייע במתקן זה.

 

סגנית השר, ד”ר לאה נס: “המשרד לאזרחים וותיקים רואה חשיבות עצומה להעניק לאזרחים הוותיקים את הכלים והדרכים כדי להמשיך ולהיות עצמאיים ופעילים. כל עוד והאזרח הוותיק ממשיך להיות פעיל, כפי שמוכיחים מחקרים, יישמרו איכות חייו ובריאותו. “



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בימים הקרובים יחל תהליך חידוש ושימור הביתן היהודי באושוויץ

בוגי: “הדור הצעיר ברשות מתחנך לשנאה לישראל”

אלי חזן

בוגי : הודאת גולדסטון הי היא בבחינת מעט מדי ומאוחר מדי

אריק זיו ויזר

ראש הממשלה מפרש את דרכי בגין וז’בוטינסקי

אריק זיו ויזר

“ארגוני הנשים עובדים בשרות השמאל”

אריק זיו ויזר

ממשלת נתניהו אופק חדש בשלטון

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן