11.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

איילת הפרחח ויצחק שמיר

הבולדוזר היכה שוב, טורקי קטן לליברמן, אלקין והחופש הגדול, יש חיים לועדת חוקה, יוחזר סילבן לממשלה. הנגבי מיותר הורידו את החיסיון על חטופי תימן

מה שאיילת שקד שוכחת

ארבע שנים לפטירתו של שמיר איילת שקד העלתה פוסט לזכרו.

"ביום הזה של הפיגוע הארור, אני רוצה להזכיר מנהיג דגול וסלע איתן, שנפטר היום לפני ארבע שנים. יצחק שמיר, ראש הממשלה השביעי של מדינת ישראל.

הייתי בת 16 כששמיר הפסיד את השלטון בשנת 92'. אני זוכרת את תחושת הגאווה הלאומית כשהייתה לי בעת כהונתו כראש ממשלה, את תחושת ההחמצה שהייתה לי בזמן שהתבררו תוצאות אותן בחירות. כי היה לי ברור שלא משנה מי יגיע במקומו, כמותו כבר לא יהיה.

שמיר הוא דוגמה ומופת לאיך צריך להתנהג מנהיג – הליכה חדה וברורה בדרך שעבורה הוא נבחר, סלילת דרך לבאים אחריו, ועמידה בלחצים קשים.

שמיר הבין שאיש בעולם לא יגן עלינו, חוץ מעצמנו. גם כשפעולותיו גרמו למשברים עם ידידות בעולם – הוא הבין שתפקידו להגן על המדינה ועל אזרחיה. ובסוף, העולם גם הוא הבין. כי כשאנחנו עומדים על שלנו, בראש מורם ובלי לגמגם, העולם מתיישר לצדנו.

יצחק שמיר הוא מוביל הדרך שכולנו נזכור עוד שנים ארוכות. אנחנו נזכור אותו גם במלחמה הבלתי מתפשרת שלנו נגד הטרור".

אז איילת, שמיר היה מתבייש בפרחח חסר האחריות הנמצא לידך, זה שאת חושבת שהוא מתאים להחליף את נתניהו .

שמיר נחשב בעת היא ע"י המחנה ששקד עומדת בראשו כשמאלן, כזה ששקד ובנט היו תוקפים מבוקר עד ערב.

שמיר היה פסיבי בעת מלחמת המפרץ הראשונה והותקף ע"י המחנה של שקד, הוא הגביל את הבניה ביו"ש לשם הקמת ממשלת אחדות, ובעיקר, הוא הלך לוועידת מדריד ובשל כך הופל ע"י המחנה של איילת שקד.

אז למה התכוונה איילת שקד? מעבר לכך שהפוסט שלה מוטעה נראה שהיא מנסה דרך הנוסטלגיה השקרית לגבי שמיר לתקוף את נתניהו כחלק מהמחויבות של הפרחח למחנה "רק לא ביבי".

אלא שההיסטוריה לא משקרת,  ב- 8 שנים של ממשל אובמה העוין נתניהו לא ביצע אף ויתור בלתי הפיך בתחומי הביטחון ויו"ש, ממש כמו שמיר.

אז הנה מה שליכודניק אומר לשקד ולפרחח:

אתם הפלתם את שמיר והבאתם את אוסלו, אתם אחראים לאסון הזה, ואם מישהו צריך ללמוד לקח משמיר זה את והפרחח, שגם היום אתם פועלים להפלת נתניהו, זהו הלקח האמיתי משמיר, לקח שלא למדתם.


הבולדוזר היכה שוב

רפורמת הרכב של שר התחבורה שר ישראל כץ עברה השבוע בכנסת. ביום שלישי האחרון אישרה הכנסת בקריאה שניה ושלישית את חוק רישוי שירותי רכב, שיפתח לתחרות את ענף הרכב ויביא להוזלה של מחירי כלי הרכב החדשים. החוק צפוי להפחית באופן משמעותי גם את עלויות שירותי התחזוקה וחלקי החילוף לרכב.

שר התחבורה שיבח את ח"כ איתן כבל , יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, על נחישותו ופעילותו לקידום החוק. זאת, למרות לחצים שהופעלו על הועדה מצד גופים אינטרסנטיים בניסיון לטרפד סעיפים של החוק.

קצת רקע: לפני קצת יותר משש שנים החל השר בקידום רפורמת הרכב, אז פנה אל שני בכירים במשרד התחבורה וביקשם להכין תוכנית לרפורמה ברכב, לא חלפה יממה עד שהגיעו יבואני הרכב אל השר ובקשו שלא יעשה רפורמה, הם אמרו שיעשו הנחה כדי לרצות אותו.

השר כץ התייעץ עם חברים שהציעו לו ללכת למהלך גדול ולא ליפול ע"י היבואנים.

שר התחבורה  נרדף ע"י יבואני הרכב במשך כל התקופה וכאשר הגיע החוק לדיונים בוועדת הכלכלה החוק נתקע, כאשר יושבי הראש כרמל שאמה ואחר כך ברוורמן לא העבירו את החוק במהירות, גם ניסיון של השר כץ להכניס את הרפורמה לחוק ההסדרים נתקל אז בהתנגדותם של לפיד וציפי לבני.

איתן כבל, כאשר נכנס לוועדת הכלכלה, פשוט הבין את חשיבות הרפורמה ולא נכנע ללחצים, אין ספק כי במקרה הזה ראינו שיתוף פעולה למען האזרח של אופוזיציה וקואליציה.

השר כץ: "עם אישור החוק, נפתח עידן חדש בענף הרכב בישראל, שהיווה מונופול במשך עשרות שנים וסגור לתחרות. זהו חוק צרכני וחברתי ממדרגה ראשונה, שיוביל להוזלה של כלי הרכב, שירותי התחזוקה וחלקי החילוף, ממנה ייהנו כל צרכני הרכב. לא אהסס להפעיל את כל המנופים והסמכויות שהחוק מעניק לי כדי להבטיח תחרות הוגנת לטובת האזרח".


טורקי קטן

 עד למהומה שחוללה השבוע  חנין זועבי הכנסת התחלקה לאופוזיציה נגד קואליציה, רוב האופוזיציה שבזמן רגיל היו בעד נורמליזציה עם טורקיה, פתחו בגל התנגדות מוזר להסכם עם טורקיה. ברור גם להם שהם מברכים על ההסכם, אבל הפוליטיקה הקטנה ניצחה. ואז פרצה מהומת זועבי והם היו צריכים להוכיח שהם יותר ציונים מאלקין ונאווה בוקר, וכך ראינו איך מיקי לוי הופך להיות אורן חזן, צועק וזועק כמו תגרן קטן.

ההתנגדות של בנט, שקד וליברמן היא התנגדות של לוקסוס, כאשר אתה יודע שהסכם יעבור גם אם תתנגד אז אתה יכול להצביע נגד והכל בסדר, גם פוליטיקה קטנה.

התברר כי ראש המוסד הזכיר לליברמן כי הוא כבר תמך בעקרונות של ההסכם בעבר, ליברמן לא זכר.

אך הדבר המרכזי הוא שבין פוליטיקות קטנות משמאל וימין נתניהו מנהל את המדינה באחריות.

שני דברים כדאי לזכור:

האחד הוא, שהחמאס יצא מופסד. תנאי ההסכם נקבעו לפני 3 שנים אך הוא לא נחתם, כי ישראל סירבה להסרת המצור. טורקיה התקפלה. לכן הדרישה להכניס את החזרת גופות המחבלים היא מופרכת, כי החמאס יצא מופסד מההסכם ודרישותיו לגבי הגופות יהיו גבוהות.

משה איפרגן, חבר מרכז ליכוד מירושלים, אמר השבוע "הדרישה הזאת נותנת לחמאס כוח למנוע מישראל להגיע להסכמים בעלי חשיבות אסטרטגית עבורה, אין טעות גדולה יותר מזאת".

השני הוא שישראל השתלטה על המרמרה במים הבינלאומיים ועדות חקירה של ישראל קבעו שנעשו טעויות בהשתלטות, כך שממילא  יש סיכוי גבוה שישראל הייתה משלמת פיצויים בבתי המשפט בינלאומיים.


כינוס ועדת החוקה של הליכוד

 השבוע נדחתה ועדת חוקה. כאשר יו"ר הועדה הבין, כי בלי הודעה על סדר היום זה מנוגד לחוקה לכנס אותה הודיע חיים כץ כי הועדה נדחית. בכל מקרה הועדה עומדת להתכנס כאשר כבר נשלח סדר יום ומה שהכי חשוב הוא הסעיף השלישי "שונות", יהיה מעניין.


החופש הגדול של אלקין

השבוע החל החופש הגדול אצל הילדים ביסודי, אך יש שר שנמצא בחופש גדול מאז הרחבת הממשלה, זהו אלקין אשר הוא היחיד אשר שילם כאשר לקחו לו את משרד הקליטה ונתנו לליברמן. מאז אלקין מסתובב ומרגיש פגוע, הוא היה מי שהביא את ליברמן והוא נשאר עכשיו השר הממונה על ניר ברקת.


ילדי תימן

התבשרנו כי ראש הממשלה נתן את האחריות לבדיקת הנושא לשר צחי הנגבי, האם הנגבי קיבל כלים לבדוק? לא. אז זאת רק נתינת סמכות ללא משמעות. מה שברור לכולם שראש הממשלה היה צריך פשוט להביא להצבעה בממשלה החלטה להוריד את החיסיון על כל המסמכים הקשורים לפרשת הילדים החטופים, גם אלה שטוענים שאין בפרשה הזאת כלום ובטח אלו המאמינים שיש הרבה נסתר בפרשה מסכימים כי אפשר וצריך להוריד את החיסיון.


סילבן שלום

בסוף השבוע הזה הודיע היועץ המשפטי כי הוא גונז את תיק סילבן .

כאשר פרצה פרשת ההטרדות של סילבן בשנית (כזכור בפעם הראשונה הפרשה פרצה בעת התמודדות על הנשיאות)  לפני מספר חודשים הכותרות דיברו על הרבה מתלוננות. יתר על כן כבר הייתה עיתונאית שדיברה על מתלוננת חדשה מהתקופה של החצי שנה האחרונה.

יומיים אחרי שהפרשה התפוצצה סילבן הודיע על פרישה מהחיים הפוליטיים, רבים הרימו גבה כאשר סילבן הודיע על הפרישה, זה היה כמו להודות במעשה.

אך סילבן, שהיה אחד השרים הוותיקים בממשלה ועם הניסיון הרב במגוון תפקידים בכירים פשוט נשבר כאשר לא עמד מול הפרסומים. הוא  קם והלך הביתה. השבוע, כאשר היועץ המשפטי לממשלה הודיע על גניזת התיק, ירד הכתם מעל סילבן ורבים מהפעילים של סילבן רוצים לראות אותו חוזר, אפילו בממשלה הזאת.  צחי נכנס על חשבון סילבן לממשלה, כזכור צחי היה אמור לעשות עם אקוניס רוטציה, ולכן צריך להחזיר את סילבן למקומו הטבעי, שר מטעם הליכוד בממשלת ישראל.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ריבלין על מערכת המשפט : מהפכה "פוסט-דמוקרטית".

אריק זיו ויזר

ארדן הקוזאק הנגזל

אריק זיו ויזר

ארדן וסער תהיו כחלונים

אריק זיו ויזר

מיקי לוי לקח ללב, דרעי לקח מהקופה הציבורית

אריק זיו ויזר

נאבקים

עינר אביב

קבינט המלחמה צריך להתמקד בלחימה , לא ביום שאחרי !

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן