21.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

איזיק אולקניצקי – פרשת חייו

ליכודניק גאה להציג : אייזיק אולקניצקי, האיש וכנראה גם האגדה 

 

 

נולד ב-1920 בעיירה וורונובה שבסביבות וילנה, פולין (שבין שתי מלחמות העולם)

הילד החמישי במשפחה של שלושה בנים (יחד עמו ארבעה) ושלוש בנות.

האבא חיים היה פעיל בתנועה הרביזיוניסטית ובני המשפחה כולם היו בתנועת בית”ר. המשפחה זכתה לכינוי “המשפחה הבית”רית”

בסוף שנות השלושים פעל בתאי האצ”ל שהוקמו על אדמת פולין. הכשיר עצמו לקראת מאבק לשחרור לאומי של העם היהודי בארץ ישראל.

עם פרוץ מלחמת העולם השנייה (ספטמבר 1939); ובמיוחד לאחר פלישת צבאות גרמניה אל ברית המועצות (יוני 1941), נטל את גורלו בידיו והתגלגל בדרכים אל רוסיה האסייתית. שם שרד שש שנים במחנות עבודה (עבודות כפייה). על פרק זה בחייו כתב בספר “”מכתב לאורי [אורי הוא נכדו] – מוורטוקה ל”אלטלנה” (העמותה להפצת תודעה לאומית , ת”א 1989).

 

בתום המלחמה, במחנות העקורים בגרמניה, השתלב בפעילות “החזית השנייה ” של האצ”ל ונטל חלק במספר פעולות נגד בית ספר לקצינים בריטיים בגטינגן (גרמניה); באיסוף אמצאי לחימה לאצ”ל; בהורדת רכבת של הצבא הבריטי באזור הנובר (גרמניה).

 

עלה ארצה עם “אלטלנה”,.אניית הנשק של האצ”ל.

 

בארץ היה פעיל בתנועת החרות מיום הקמתה, בבית”ר, בגח”ל, בליכוד, במכון ז’בוטיסקי וכל מוסדות התנועה הלאומית, איש ציבור רב פעלים.

 

השתלב, תחילה, כאיש מנהל בעיתון “המשקיף”, יומון התנועה הרביזיוניסטית. בהמשך היה מנהל מחלקת המודעות של יומון “חרות”, בטאון תנועת החרות; ובהמשך מנהל מחלקת המודעות של “היום”, בטאון גח”ל (מיזוג של “חרות” ו”הבוקר”).

עם סגירת “היום” הוציאה חברת “היום” את העיתון “משק וכלכלה בארץ ישראל”, לימים הירחון “בארץ ישראל”, ירחון הליכוד, ואייזיק אולקניצקי היה מנהלו והאיש שנשא על גבו את הירחון במשך 25 שנים.

אייזיק היה איש העיתונות הלאומית ויזם הוצאתם של עיתונים רבים של תנועת החרות והליכוד בערים וביישובים רבים מה שהיום קוראים “מקומונים”. בעיתונים אלה כמו “חרות תל-אביב”, “חרות בני ברק” ועוד, שזכו לתפוצה המונית ללא תשלום, הוא פעל להפצת הרעיון הלאומי בקרב אזרחי המדינה עשרות שנים.

יזם הקמת הוצאת ספרים- “העמותה להפצת תודה לאומית” שבמסגרתה יצאו לאור ספרים רבים בעברית וגם ברוסית במטרה להפיץ את הרעיון הלאומיח לאור משנתו של זאב ז’בוטינסקי גם בקרב הדור הצעיר והעולים החדשים.

 

עם ניצולת השואה שרה (לבית גולדברג) הקים בית ומשפחה למופת.  אבא לשלוש בנות (אחת מהן, מירי היימן, נפטרה לפני 12 שנים), סבא לנכדים. אדם אציל נפש, חבר נאמן, מסור בכל לבו ונפשו לארצו, למדינתו ולתנועתו.

 

העיתונאי יוסי קיסטר, בעבר מנהל מוזיאון האצ”ל, עוסק כיום במחקר היסטורי במסגרת מכון ז’בוטינסקי



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הרחיקו את הילדים שמתחת

אריק זיו ויזר

אבו מאזן – לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה?

אלי חזן

ישראל חזקה עם מיסוי גבוה לרווחים על הגז

אריק זיו ויזר

לא עוצר בכיפור

אריק זיו ויזר

חפשו את הריבית האפסית

אריק זיו ויזר

כ”ט בנובמבר הישראלי והפלשתיני

אלי חזן
דילוג לתוכן