19.1 C
תל אביב
16 באפריל 2024
ליכודניק
ח"כ איוב קרא סגן השר

איוב קרא: “אני קורא להנהלת כיתן להתגמש”

אפילו שלושה שבועות לבחירות, מוסיף סגן השר איוב קרא להיאבק את מאבקם של עובדי מפעל כיתן

 

 

“ביום שישי האחרון”, מספר סגן השר,  “ממש לפני כניסת השבת, שוחחתי עם חנניה, נציג העובדים שהתבצרו במפעל כיתן והוצפתי בבליל של תחושות קשות של כאב, עצב, כעס ותסכול”.

 

“זה נכון שהכללים בעולם השתנו וכנראה שבטווח הארוך אין הגיון כלכלי במפעלים עתירי כוח אדם בישראל. ייתכן ובטווח הארוך, סגירת המפעלים עתירי כוח האדם היא תהליך מבורך עבור מדינת ישראל שיתרונה היחסי הוא בטכנולוגיה ובקדמה”, מציין סגן השר, “אבל ברור לכל בר דעת שפועלי כיתן המבוגרים לא יתחילו מחר תואר בתכנות. הפיצויים שהעובדים ייקחו איתם, יהיה לכל הנראה סכומי הכף האחרונים שהם אי פעם ירוויחו ורק איתו הם יצטרכו כנראה לשרוד על סוף חייהם”.

 

סגן השר קרא מדבר על הקושי והסבל הכרוכים ב-‘ייעול’, ואומר: “לך תסביר לקבוצה של בעלי משפחות שנתנו את כל חייהם למפעל, שהעובדה שהם יסיימו את חייהם כחסרי כל, היא חלק מתהליך מבורך. לך תסביר להם שהם קורבנות הברכה “ישן מפני חדש תוציאו”.

 

קרא דיבר על התנהלות מנהלי המפעל ואמר: “התמלאתי תחושות מרות של כפיות טובה בלתי נתפסת.  כסגן השר לפיתוח הנגב והגליל אני יכול להעיד ממקור ראשון על סכומי העתק שהמדינה לדורותיה השקיעה בקידום התעשייה בפריפריות, בתשתיות, בהקלות במיסים, בהלוואות ובמענקים. בעלי מפעלים קיבלו את הכספים בשקיקה ובתקופות ארוכות עשו רווחים יפים.    אבל היום, שוק העבדים במזרח הרחוק קורא לכל בעל מפעל וזה משליך את העובדים שהלכו איתו עשרות שנים, באותה הקלות בה ילד משליך צעצוע ישן למול אחד חדש וצבעוני. ועתה, אולי בימי האחרונים כסגן השר לפיתוח הנגב, אני חסר אונים למול הנהלת כיתן האטומה.  כשאנו המדינה רוצים לנסות חלילה לבוא לבעלי המפעל ולבקש מעט רחמים, או התחשבות, או נדיבות לפנים משורת הדין הקרה והמנוכרת, אז אף אחד בהנהלה לא זוכר את השנים הרבות בהן המדינה כופפה כל דין אפשרי למען בעלי המפעל”.

 

סגן השר הוסיף: “אני קורא להנהלת המפעל להתגמש. לעובדים אין מה להפסיד והמשבר הזה עוד עלול להתדרדר למקומות שאני לא רוצה אפילו לחשוב עליהם. בכדי להתמודד עם המשבר, כיתן השקיעה ועוד תשקיע סכומי כסף אדירים במימון חברות הביטחון, ביועצי תקשורת, בעורכי דין. אפשר את הכסף הזה לתת לעובדים ובכך להביא את הסיפור הכל-כך עצוב ואנושי הזה לסוף שכולם יוכלו לחיות איתו…” וחתם באומרו: ” “לחיות” פשוטו כמשמעו”. 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

קרא : “דאגה לחיילים דרוזים משוחררים”

אריק זיו ויזר

קרא פונה לעומר סולימאן לשחרר את עודה תראבין מכלאו

אריק זיו ויזר

“לפי הערכתי הליכוד-ביתנו יזכה ב-42 מנדטים”

אלי חזן

מארה”ב לכרמל באהבה

אריק זיו ויזר

סגן השר איוב קרא ברבבה; המשחק במזרח התיכון חזק. הבא להורגך השכם להורגו

אריק זיו ויזר

לביתו של סגן השר קרא בעוספיה שלום

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן