23.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

אטיאס מושך לקיצוניות

דוד רג’ואן נותן לנו אינדיקציה שאריאל אטיאס הוא הוא הגורם הפחות מתון בש”ס וזאת בניגוד לתדמית שהוא מיטיב לטפח בתקשורת החילונית.

השבוע הייתי עד לשיחת המסדרון מאוד מעניינת בין ח”כ יוחנן פלסנר לבין שר החינוך גדעון סער ירדתי בגרם המדרגות והם לפני: “גדעון תשמע הבת שלי לא רוצה  ללכת לבית ספר” אומר פלסנר לסער. “למה?” שואל סער. ופלסנר משיב:” אל תשאל יש בבית הספר שבו הבת שלי לומדת ילדה אחת שמתנכלת לה מציקה לה יורדת לחייה היא הלכה למורה וזו לא בדיוק טיפלה היא פנתה למנהלת  וגם היא לא בדיוק עושה משהו היה בא לי לבוא לבית הספר ולטפל בילדה הזו”… סער שומע בקשב ומשיב:” תעביר לי את כל הפרטים אני מטפל בזה בעוד כשעה תהיה אצלי פגישה עם  מנכלי”ת משרד החינוך אני  יטפל בזה באופן אישי” פלסנר הלך לדרכו וסער ירד במדרגות ואני אחריו מדביק אותו “ככה שר חינוך מטפל בבעיות נקודתיות של בית ספר במרכז הארץ”. סער נבוך מעט הוא עונה :”משתדלים לתת מענה גם לבעיות האלו”. “תגיד אולי אתה יכול לעזור לי” שאלתי. “בבקשה” הוא השיב ברצון.  “יש איזה ילד אחד שפשוט עושה צרות למגזר שלם. ואולי אתה תוכל לטפל בו”. “מי זה”? ההוא שואל. “נו, זה פלסנר” אני משיב. ” בצרות שלו רק ראש הממשלה מטפל” השיב סער ונעלם לחדרו.  

זהו השבוע הגיע רגע ההכרעה לא ניתן עוד לברוח לא ניתן עוד  לדחות לאחרי החגים או אחרי  הבחירות הגיע הרגע נתניהו יצטרך להכריע ש”ס ויהדות התורה או ישראל ביתנו וקדימה. כל פתרון שלא יונח על שולחנה של הכנסת יוציא צד אחד מרוצה וצד אחד מאוכזב או ממורמר לסיפור הזה לא צריך קוסם צריך לוליין. נתניהו הוא קוסם. אבל כאן זקוקים לוליין. נתניהו צריך לצלוח  תהום פעורה מבלי לפול לתהום שהוא עצמו חפר אותה.

מאהל הפראיירים כבר הודיעו שלא יקבלו את ההמלצות. בצה”ל זועמים מהיכן אתם יודעים מה אושר ומה לא באכ”א אומרים לי איש אינו יודע בדיוק מה הם ההחלטות של הועדה כל אדם שיוצא בכותרות הוא עושה זאת ממנעים של ריטיניג ופופאליזים. האמת שבאכ”א צודקים חברי הוועדה עצמה מסרבים בכל תוקף להדליף ח”כ דודו רותם סירב לספר “יש דובר לוועדה בעניין הזה עשה לי טובה אני לא רוצה לדבר”. ח”כ רותם שומר על זכות השתיקה. מתוך מידע שכן עשה את דרכו אלי מתברר שמלבד פרקליט הצמרת עו”ד ד”ר הרב יעקב ויינרוט שנלחם על כל בחור כאילו היה זה בנו יחידו. גם רותם הוא זה שמגן על לומדי התורה דווקא רותם לא מבקש לגייס את החרדים הוא מכיר את המצב במגזר החרדי והוא סבור שבאם הולכים על תוכנית היא צריכה להיות ריאלית  וברת ביצוע. גם על דברים אלו מסרב רותם להגיב.

אז מה בדיוק כן הולך לקרות. ראשית מי שעומד ומעביר את המידע ואת רף הדרישות זה הצבא אגף כח אדם בצה”ל. מהמידע שהגיע לידי עולה כי באכ”א מדברים על מחסור בכח אדם אולם יותר מכל הוא מדברים על נשירה גדולה יותר במערך המילואים. המגזר החרדי אינו יוצא לטיול בחו”ל ואינו עוקר מקום מגורים כך שחייל חרדי מחזיר את ההשקעה שהצבא נותן לו כמו כן מגיוסי חרדים שהיו עד עתה לא התגלו בעיות משמעת כך שהצבא מעוניין בחייל החרדי.

לחברי הכנסת יש משקל רב הם יוצרים את האווירה הם אלו שמנהלים את הוועדה את הלך הרוח ומשמשים ככלי שרת עבור הרצון של הצבא. בצה”ל גם איתרו את הבטן הרכה. הם מבינים שגיוס המוני של חרדים לא ילך ולא יעבור את מבחן דעת הקהל לכן הם מבקשים לגייס את נוער השוליים סוג של ‘נערי רפול’ בגרסה החרדית  הצבא מוכן להשקיע בהם מדובר בחיילים שההשקעה רבה על התועלת. בצה”ל מוכנים להיות הבייביסיטר של המגזר וזאת בכדי לפרוץ את החומה ולהגיע לעידית של לומדי התורה.

כל פשרה בנושא תביא פריצה בסכר. מרן מאור ישראל כבר גילה דעתו בעניין ודיבר בכאב על הפגיעה בלומדי התורה. הניסיונות לצייר כאילו שר השיכון ר’ אריאל אטיאס מוביל איזה הסכם פשרה לא נכונים. אטיאס, בפגישות שערך עם נציגי הצבא ואנשי הפרקליטות דיבר בצורה הנחרצת ביותר נגד גיוס בני ישיבות. אטיאס מבין כי הרצון לגייס את נוער השוליים זו רק הסיבה הסוף יהיה מר. אטיאס בעצמו אמר לי מספר פעמים “פגיעה בלומדי התורה תוביל לפרישה של ש”ס מהממשלה. מדובר בקו אדום שלא נוכל להשלים איתו”. והוא אכן פועל ברוח הדברים. בשיחות שהוא מקיים הוא נלחם הוא לא מוכן לדבר על מכסות הוא לא מוכן לדבר על עילויים הוא ממש לא מבין מהיכן שאבו את הדברים כאילו הוא מוביל לאיזה הבנה לאיזה פשרה. אטיאס מוביל את הקו של אין פשרה ואסור לגעת בלומדי התורה.

 

‘יש עתיד’ ללבני    

כאשר ציפי ליבני הפסידה את הבחירות לשאול מופז עסקנו בשאלת השאלות ומה יהיה ביום שאחרי. ראשית עלי להודות ליבני צעקה כל העת מופז יהיה שר בממשלת נתניהו. ואכן צדקה. אולם בתוקף היא סירבה לענות על שאלת השאלות האם את עוזבת?. אולי את בעצם מקימה מפלגה חדשה? שאלנו. צעד אחד קטן עשתה הגב’ ליבני לאנושות היא פרשה מהעולם הפוליטי אולם זו לא פרישה סופית זו פרישה זמנית. היום אני שמח לבשר לציבור הקוראים ליבני לא פרשה כלל מהחיים הפולטיים ליבני חוזרת ובגדול והפעם כבר לא בקדימה היא וחברים רבים יודעים שקדימה היא כמו ד”ש וכמו שינוי קדימה היא טרנד זמני שחלף מהעולם וליבני מצאה בית חדש. ליבני תהיה מספר שתיים במפלגתו החדשה של יאיר לפיד חיים רמון יהיה מספר ארבע.

לאחר הראיון שהעניק יאיר לפיד בערוץ 2 ובו הוא חמק מלתת תשובה ברורה האם ציפי ליבני תהיה ברשימה שלו. ביקשתי יותר פרטים מהמקורות שלי בתוך קדימה וממקורבי ליבני. מהמידע שהגיע לידי ורואה אור לראשונה עולה התמונה הבאה מזה מספר חודשים מנהל חיים רמון משא ומתן עם יאיר לפיד. רמון מציע ידע ניסיון וגיוס אנשי שטח. לפיד מביא את השם והמוניטין. ההסכם בין רמון ללפיד הוא ברור כיסא לי כיסא לך וכך יאיר לפיד יעמוד בראשות הרשימה כאשר ציפי ליבני תהיה מספר שתיים שלו.

אבקש להזכיר לקוראים יאיר לפיד דיבר על רשימה חדשה על אנשים שלא היו עוד בפוליטיקה. ליבני היא בכלל מביאה פוליטיקה נקייה אז נראה שידוך ממש מהשמיים ליבני תביא פוליטיקה נקייה תלמיד לתואר שלישי בלי בגרות ובלי תואר ראשון. ואת חיים רמון ועומרי שרון. והוא יביא אנשים חדשים כאלו שלא היו אף פעם בזירה הפוליטית ליבני וחיים רמון. כך קורה שכוכבי הלכת ונוס ונוגה נפגשים הסוף יהיה מפץ גדול

נפתלי בנט והמפלגות הימין   

למפלגות הימין מחפשים מושיע והפעם צץ להם מושיע חדש נפתלי בנט שמו. בנט ערק לבית היהודי עם כ-3000 מתפקדי ליכוד  עכשיו הוא מנסה לשלב גם את אילת שקד בתוך המפד”ל. בנט מבקש לעמוד בראשות הבית היהודי. תקרית בינו לבין זקן השבט זבולון אורלב נרשמה. בנט מציין את סוג הדתי לייט. הוא מוכן להרבה פשרות ומגלה יתר סובלנות כלפי זרמים שונים ביהדות שהיהדות האורטודוכסית מגלה כלפיהם אפס סובלנות. האם בנט יהיה זה שיעמוד בסוף בראשות המפד”ל החדשה? תלוי את מי שואלים הגרעין הקשה של המפלגה סבור שבנט לא ראוי להנהגה. חלקם אומרים בצורה ברורה בנט הוא טרמפיסט. זה יהיה בסוף כמו אפי איתם.   



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

חצי אמת גרועה משקר – פרשת אייל ינון /מאת:שבח שטרן

אריק זיו ויזר

דנון : “לגנון של קדימה אין מקום בפוליטיקה הישראלית”

אלי חזן

הליכוד על תכנית האוצר- תכנית קטנה למשבר גדול

אריק זיו ויזר

יו”ר ועדת החו”ב: “אין פתרון? לא מקובל עליי”

Gilad Trugbild

ממשלה תוקם – השאלה כיצד יתנהגו חברי הליכוד

אריק זיו ויזר

השר הנגבי : חומרים בנושא חטיפת ילדי עולי תימן יועלו לאינטרנט”

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן