19 באפריל 2024
ליכודניק
אלי חזן

אחרי הכל – השמיים הם של כולם

עם האצת תהליך הגלובליזציה היתה אל על אמורה לעבור שינויים ולהתאים את עצמה למציאות החדשה שנוצרה בעולם המערבי, וגם בישראל, אך הנהלת החברה, כך נדמה, לא עשתה זאת. פורסם לראשונה בישראל היום. 

 

ההחלטה החשובה ביותר של ממשלת נתניהו השלישית עד כה היא אישור הסכם “שמיים פתוחים”, ובכלל זה הסכמתה לממן שיעור גבוה יותר מעלויות האבטחה של אל על לעומת התוכנית המקורית. אבל דווקא רגע אחרי סיום השביתה ראוי להביט בימים האחרונים בנתב”ג, כאשר הנהלת חברת אל על ועובדיה החליטו שוב לחסום את שער הכניסה המרכזי לארץ והפכו במזיד את הציבור הישראלי, אך גם את התיירים שהיו אמורים להיכנס ולצאת, לבני ערובה.

החלטתה של אל על לנקוט שביתה – ולא בפעם הראשונה – היתה תגובה פבלובית צפויה. החיבור של הנהלת החברה עם ההסתדרות במסגרת מאבק זה היה צפוי אף יותר. השביתה היא הנשק הקל ביותר נגד הממשלה, אך הקשה ביותר לציבור, שכן עובדי החברה ניצלו ציבור שלם שאמור ליהנות מפירות השמיים הפתוחים, ולא לסבול מהם.
אל על נחשבה במשך שנים לחברת התעופה הלאומית שלנו. היא זכתה להגנה ולהטבות מטעם המדינה גם כשזה בא על חשבון הציבור בישראל. והציבור בישראל שילם על כך לא מעט, כמו על רוב התוצרת של החברות המונופוליסטיות שנשלטו על ידי ההסתדרות. עם האצת תהליך הגלובליזציה היתה אל על אמורה לעבור שינויים ולהתאים את עצמה למציאות החדשה שנוצרה בעולם המערבי, וגם בישראל, אך הנהלת החברה, כך נדמה, לא עשתה זאת. במשך שנים היא הביטה כיצד הרגלי הצריכה, התיירות והנסיעות של הישראלים משתנים; היא ראתה כיצד בלחיצת כפתור אתה עשוי למצוא את עצמך בקצהו השני של העולם במחירים אטרקטיביים; היא ראתה מה קרה לחברות שלא השכילו להבין את המציאות המשתנה, כגון חברת מאלב ההונגרית – אבל בכל המקרים דומה שעמדה מלכת ולא הכינה עצמה מספיק לעידן החדש.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

30 להפצצת הכור בעיראק

אריק זיו ויזר

יומן בחירות – הפרק השני

אריק זיו ויזר

להציב קו אדום – תפקיד התקשורת

אלי חזן

טבח כפר קאסם : לומדים את הלקח

אריק זיו ויזר

גבורתם של תושבי הדרום

אריק זיו ויזר

מו”מ לשלום: מציאות מדומה

אלי חזן
דילוג לתוכן